"Misslyckade" Mario + Rabbids-tvåan ska ha sålt i nära tre miljoner

Robot
"Misslyckade" Mario + Rabbids-tvåan ska ha sålt i nära tre miljoner
Medlem

Fungerar tyvärr ganska dåligt bärbart, upplever det som väldigt suddigt och ganska svagt rent tekniskt. Var plågsamt att byta från Mario Wonder till Rabbids, där Wonder är så mkt skarpare och finare.

Medlem

Gillade ettan väldigt mycket, blev lite besviken på tvåan. Även på svåraste svårighetsgraden blev det för lätt, något som inte var ett problem med ettan!
Men skitsnygg grafik, bra musik och härlig bandesign absolut!

Medlem

Bortsett från cod mw3 så är detta spelköp det jag ångrar mest förra året. Långt, långt, långt ifrån det första spelet i spelglädje och inte värt pengarna (och då köpte jag det med rabatt).

Medlem

Så, sålt 3 miljoner exemplar men 10 miljoner spelare? Hur? Eller läste jag fel?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lonian:

Så, sålt 3 miljoner exemplar men 10 miljoner spelare? Hur? Eller läste jag fel?

1an har spelats av 10 miljoner spelare. 2an har sålt 3 miljoner exemplar


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

1an har spelats av 10 miljoner spelare. 2an har sålt 3 miljoner exemplar

Ah... blev lite rörigt där i mitt huvud.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

1an har spelats av 10 miljoner spelare. 2an har sålt 3 miljoner exemplar

Hur räknar dem då? På Switch är det väl enbart sålda ex som man mäter? Hur uppskattar man att det har spelats av 10 milj om det har sålts i 3 milj ex? Ursäkta om frågan är dum men jag förstår inte.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Hur räknar dem då? På Switch är det väl enbart sålda ex som man mäter? Hur uppskattar man att det har spelats av 10 milj om det har sålts i 3 milj ex? Ursäkta om frågan är dum men jag förstår inte.

1an har spelats av 10 miljoner spelare. Alltså sålt 10 miljoner ex.

2an har spelats av 3 miljoner spelare. Alltså 3 miljoner ex.

Är du med?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

1an har spelats av 10 miljoner spelare. Alltså sålt 10 miljoner ex.

2an har spelats av 3 miljoner spelare. Alltså 3 miljoner ex.

Är du med?

I artikeln står det att första spelet spelats av 10 milj spelare men att det inte innebär att det sålt 10 milj, det står även att uppföljaren sålt ungefär lika mycket som det första spelet, därav av min fråga.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

I artikeln står det att första spelet spelats av 10 milj spelare men att det inte innebär att det sålt 10 milj, det står även att uppföljaren sålt ungefär lika mycket som det första spelet, därav av min fråga.

Så vitt jag vet går det inte att spela detta spel på något annat sätt än att köpa det. Varför man väljer att skriva spelare istället för antal sålda kopior kan inte jag svara på.

Tveksamt att de räknar de som spelat ett eventuellt demo (om det ens finns), men är väl inte helt omöjligt. Annars är det som jag skrev ovan

EDIT:

Något jag hittade var detta: "From 7/6 at 10:00 a.m. PT to 7/12 at 11:59 p.m. PT, Nintendo Switch Online members* can download and try the full Mario + Rabbids® Kingdom Battle game"

Alltså räknar de in spelare inte helt olikt vad Microsoft gör med Game pass. Då vet vi det Hade helt ärligt glömt bort att Nintendo Switch Online hade sådana möjligheter. Då tar jag tillbaka mina tidigare kommentarer.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Så vitt jag vet går det inte att spela detta spel på något annat sätt än att köpa det. Varför man väljer att skriva spelare istället för antal sålda kopior kan inte jag svara på.

Tveksamt att de räknar de som spelat ett eventuellt demo (om det ens finns), men är väl inte helt omöjligt. Annars är det som jag skrev ovan

EDIT:

Något jag hittade var detta: "From 7/6 at 10:00 a.m. PT to 7/12 at 11:59 p.m. PT, Nintendo Switch Online members* can download and try the full Mario + Rabbids® Kingdom Battle game"

Alltså räknar de in spelare inte helt olikt vad Microsoft gör med Game pass. Då vet vi det Hade helt ärligt glömt bort att Nintendo Switch Online hade sådana möjligheter. Då tar jag tillbaka mina tidigare kommentarer.

Tack för ditt svar och att du tog dig tid att forska!👍😊 Hoppas du förstår min frågeställning, om det hade vart så uppenbart att varje sålt ex representerat en spelare hade jag inte frågat såklart, artikeln fick mig att undra då det inte fanns någon förklaring.

Moderator | Testpilot
Skrivet av lasselason:

Tack för ditt svar och att du tog dig tid att forska!👍😊 Hoppas du förstår min frågeställning, om det hade vart så uppenbart att varje sålt ex representerat en spelare hade jag inte frågat såklart, artikeln fick mig att undra då det inte fanns någon förklaring.

Det är lugnt! Blev själv nyfiken efter att jag satt och tänkte en stund. Som nämnt innan hade jag helt glömt bort att man ibland får ladda ned spel gratis. Det var ingen grej när jag använde min Switch som mest när den var ny


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Kan ju även vara folk som säljer begagnat och så få nya spelare.
Men begagnat marknaden är väl kanske inte så jätte enorm.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det är lugnt! Blev själv nyfiken efter att jag satt och tänkte en stund. Som nämnt innan hade jag helt glömt bort att man ibland får ladda ned spel gratis. Det var ingen grej när jag använde min Switch som mest när den var ny

Precis!

Medlem
Skrivet av lonian:

Kan ju även vara folk som säljer begagnat och så få nya spelare.
Men begagnat marknaden är väl kanske inte så jätte enorm.

Så tänkte jag också.

Skribent
Skrivet av lasselason:

I artikeln står det att första spelet spelats av 10 milj spelare men att det inte innebär att det sålt 10 milj, det står även att uppföljaren sålt ungefär lika mycket som det första spelet, därav av min fråga.

Jag tänker att det både är att spelet sålts vidare, men att man kanske bytlånat spelet mellan varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av lonian:

Så, sålt 3 miljoner exemplar men 10 miljoner spelare? Hur? Eller läste jag fel?

Förutom det andra nämnt innan, så kan ett köpt spel ha flera konton som spelar den på samma switch. T.ex. min sambo spelade lite Tears of the Kingdom som jag hade köpt.

Så 3 miljoner sålda ex kan lätt bli 10miljoner spelare om många har barn, partners etc som också spelar spelen.

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Förutom det andra nämnt innan, så kan ett köpt spel ha flera konton som spelar den på samma switch. T.ex. min sambo spelade lite Tears of the Kingdom som jag hade köpt.

Så 3 miljoner sålda ex kan lätt bli 10miljoner spelare om många har barn, partners etc som också spelar spelen.

Precis. Jag tänker att de räknar hur många användarkonton som spelat spelen. Så jag som köpt mitt spel begagnat kan ha genererat ganska många "spelare" på ett butikssålt spel.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tänker att det både är att spelet sålts vidare, men att man kanske bytlånat spelet mellan varandra.

Ja precis, det är ju att man tänker att det är ett Nintendospel då det skevar lite, det är ju ett exklusivt spel till Switch men inte Nintendoutvecklat, Nintendo redovisar ju aldrig hur många spelare utan hur mycket spelet sålt.

Redaktör
Ponny

Hade varit så mycket enklare om de bara redovisade antalet SÅLDA exemplar. 😅


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Hade varit så mycket enklare om de bara redovisade antalet SÅLDA exemplar. 😅

Digitala försäljningen är ju enkel att kontrollera. Men fysiska exemplar vet de bara hur många som skeppats till butik - de lär ju ha svårt att få in uppgifterna om hur många som sålts från varje butik.

Kan de se hur många unika spelexemplar som startats upp så hade det ju varit en mer korrekt siffra att presentera, men är väl mkt tveksamt om varje spelkopia har ett unikt ID som registreras hos spelutgivaren då spelet installeras/spelas på en konsol.

Oavsett antar jag att de i slutändan föredrar att utåt sett visa upp den siffra som är högst...

1
Skriv svar