Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Kingdom Come: Deliverance skapar magi utan magi

Skribent
Skrivet av brewitz:

Åfan. Det hade jag ingen aning om men nu när du säger det så minns jag inte att jag gjorde så när jag spelade vid release så det kanske var en av detaljerna jag lackade ur på och lade ner spelet då.

Kombinerat med att spelet då också kunde krascha så var det faktiskt rejält störigt. Kunde ju tappa typ 2 h speltid om man hade otur. Men tror det lades in redan i typ första eller andra patchen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det där la de faktiskt till med en patch. Från början gick det bara spara med snapsen, annars fick man förlita sig på autosparningarna. Vilket var lite väl brutalt så de ändra lite.

Men de ville inte heller göra så man kan spamspara/ladda, så därför lade till så det fortfarande är lite "drygt" att spara och ladda.

Bra.
Jag avskyr det där tvångsmässiga quick-sparandet jag ägnar mig åt i alla spel som har en sådan funktion t.ex. Skyrim.

Skribent
Skrivet av Majoren:

Bra.
Jag avskyr det där tvångsmässiga quick-sparandet jag ägnar mig åt i alla spel som har en sådan funktion t.ex. Skyrim.

Ja det är så lätt att missbruka trots att man egentligen inte vill. Ibland så är det bra om spelutvecklarna faktiskt "tvingar" in saker på spelaren.


signatur

"Writer and Fighter"

123
Skriv svar