Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning
Robot
Broken Roads

Det enda som är värre än krypen i Australiens outback är buggarna.

#broken-roads


Medlem

Usch vad trist. Som jag längtade

Medlem

Oh, kul Nintendo får va med oxå

Medlem

Äsh då.. Känns som många spel jag sett fram emot blir sågade. Inget vidare bra spelår i år. Förra var jue fantastisk.

Medlem

Det känns ändå som att en del kan rättas till med tiden - både balanseringsproblem och buggar kan ju faktiskt poleras bort med tiden.

Tänker spontant på Owlcats RPG-spel, vilka tenderar att också vara skapligt jäkla buggiga vid släpp (båda Pathfinder-spelen och Rogue Trader har varit ypperliga exempel) och sedan smått fantastiska ett eller ett par år senare.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Jag har haft ett öga på Broken Roads, men det låter som jag gör bäst i att vänta ett år. Förhoppningsvis kan mycket fixas med lite patchar. Men alltid tråkigt med trasiga releaser.

Medlem

Trist.
Dum fråga - "ojämt manus" listas på + sidan, men i texten känns det som något dåligt?

Medlem

Tråkigt, såg ju fram emot detta spel.

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Trist.
Dum fråga - "ojämt manus" listas på + sidan, men i texten känns det som något dåligt?

Tänkte precis ställa samma fråga. Måste blivit fel vid publiceringen?

ZF
Medlem

Den där stackars backpackerkamelen har lidit hårt av AI...

"Jag vill minnas att jag blev beskjuten betydligt färre gånger när jag själv var där."

Skjut inte mot kängurun så skjuter den inte mot dig.

Men de vill ofta ändå slåss.

Skribent

Synd. Det ser ut att ha potential.

Medlem

Jag kan förlåta nästan alla former av buggar om grunden är bra. Synd att så inte verkar vara fallet här. Tur att det finns mycket annat att spela!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rh3nium:

Trist.
Dum fråga - "ojämt manus" listas på + sidan, men i texten känns det som något dåligt?

Skrivet av Keneay:

Tänkte precis ställa samma fråga. Måste blivit fel vid publiceringen?

Ja, det ska vara minus! Och det har försvunnit ett plus som skulle vara där... får kika på det (jobbar just nu)

Redaktör
Skrivet av Rh3nium:

Trist.
Dum fråga - "ojämt manus" listas på + sidan, men i texten känns det som något dåligt?

Skrivet av Keneay:

Tänkte precis ställa samma fråga. Måste blivit fel vid publiceringen?

Skrivet av Mikael Berg:

Ja, det ska vara minus! Och det har försvunnit ett plus som skulle vara där... får kika på det (jobbar just nu)

Slarv vid inmatningen (ingen skugga över Mikael). Tack för uppmärksamma era ögon!


signatur
ELF
Medlem

Lägger detta på minnet.
Påminner mycket om Shadowrun som jag gillade skarpt.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Tiggaren:

Äsh då.. Känns som många spel jag sett fram emot blir sågade. Inget vidare bra spelår i år. Förra var jue fantastisk.

Jag hoppas att inte att detta framstod som en sågning, för det var inte avsikten. Hade det inte varit för de tekniska problemen hade det landat på en stabil trea; när det funkar som det ska är Broken Roads ett bra spel med tydliga styrkor och tydliga svagheter.

Skrivet av PeTTs0n:

Det känns ändå som att en del kan rättas till med tiden - både balanseringsproblem och buggar kan ju faktiskt poleras bort med tiden.

Tänker spontant på Owlcats RPG-spel, vilka tenderar att också vara skapligt jäkla buggiga vid släpp (båda Pathfinder-spelen och Rogue Trader har varit ypperliga exempel) och sedan smått fantastiska ett eller ett par år senare.

Absolut, det hoppas jag med. Sedan tycker jag inte, buggar eller ej, att det når Owlcats höjder, men det är ju jag det.

Skrivet av Bennii:

Jag har haft ett öga på Broken Roads, men det låter som jag gör bäst i att vänta ett år. Förhoppningsvis kan mycket fixas med lite patchar. Men alltid tråkigt med trasiga releaser.

Ja, jag skulle rekommendera att vänta ett tag. Om man inte är toksugen då.

Skrivet av ELF:

Lägger detta på minnet.
Påminner mycket om Shadowrun som jag gillade skarpt.

Är själv ett fan av Shadowrun-spelen (eller i alla fall de två senare), men vet inte om jag tycker Broken Roads är särskilt likt. Jag tror inte att man kommer gilla/ogilla Broken Roads bara för att man gillade/ogillade Shadowrun, om jag säger så.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Absolut, det hoppas jag med. Sedan tycker jag inte, buggar eller ej, att det når Owlcats höjder, men det är ju jag det.

Jag håller personligen också Owlcats alster högt, så jag hade nog inte heller trott att det här hade nått de nivåerna även med fixar. Men det var mest ett exempel på att det går att gå från att vara mer eller mindre vrak vid release (sista akten i Pathfinder WotR var i princip ospelbar vid release, ruggigt många progression blockers och otaliga mängder övriga buggar av varierande allvarlighetsgrad) till att vara riktigt, riktigt bra.

Kul att se det här recenserat i alla fall, synd att det inte riktigt höll måttet eller nådde förhoppningarna!


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag hoppas att inte att detta framstod som en sågning, för det var inte avsikten. Hade det inte varit för de tekniska problemen hade det landat på en stabil trea; när det funkar som det ska är Broken Roads ett bra spel med tydliga styrkor och tydliga svagheter.

Hade tänkt köpa nu på release så i den meningen är det i mina ögon sågat just nu (Mostly Negative på Steam också). Lägger det i wishlisten där det får samsas med runt 240 andra spel så vem vet när jag kommer köpa det
The Thaumaturge är på 20% rea så kanske blir det istället.

1
Skriv svar