Xbox Game Pass - April 2024 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - April 2024 - Part 2

Då var det dags för aprils andra omgång spel till Xbox Game Pass! Den här gången blir det tre spelsläpp av nya spel rakt in på tjänsten. Först ut är det JRPG-dags med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes, därefter blir det ett soulslike med Another Crab's Treasure och sist ut är Manor Lords som kommer i Game Preview (early access). Utöver dessa så ansluter Orcs Must Die! 3, Have A Nice Death och EA Sports NHL 24 (EA Play).

Nya perks för Ultimate-medlemmar finns också att plocka hem. Ett Vault 33 Survivor Kit till Fallout 76 med grejer från TV-serien och ett 10th Anniversary pack till The Elder Scrolls Online.

Första omgången i april hittas här: Xbox Game Pass - April 2024 - Part 1

Nya titlar:

Orcs Must Die! 3 (17 apr, konsol+PC+cloud)

EA Sports NHL 24 (18 apr, konsol)

Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes (23 apr, konsol+PC+cloud)

Another Crab's Treasure (25 apr, konsol+PC+cloud)

Manor Lords (26 apr, PC)

Have A Nice Death (30 apr, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 30 april: 7 Days to Die, Besiege, NHL 22, Loot River, Pikuniku, Ravenlok.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Have a nice death" ser kul ut, är nog månadens spel för mig på GP

Redaktör
Ponny

Eiyuden kan hända att "någon" ska recensera...
Have a Nice Death är jag nyfiken på helt klart. Känns som ett bra Game Pass-spel!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Helt klart blir det till att spela Have a nice Death, så snart ME:2 är klart!


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem

Manor Lords, snart är väntan slut!

Medlem

Inte illa med Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes.
Ett spel jag väntat på.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Manor Lords ser ju helt fantastiskt ut. Jag vill verkligen, verkligen att jag ska tycka det är bra. Då kan det bli årets spel för mig.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Manor Lords ser ju helt fantastiskt ut. Jag vill verkligen, verkligen att jag ska tycka det är bra. Då kan det bli årets spel för mig.

Samma här, hoppas verkligen det fångar mig. Det verkar ha så otroligt mycket potential.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Manor Lords ser ju helt fantastiskt ut. Jag vill verkligen, verkligen att jag ska tycka det är bra. Då kan det bli årets spel för mig.

Många YouTubers verkar ha fått spela det långt innan och av det jag sett se gillar dem det. Tror det kan bli jättebra!

Orcs must die 3 blir nog att spela, tyckt om både ettan och tvåan.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Dom borde släppa NHL på Cloud så att PC spelare kan spela det också

Ambassadör
Xbox
Skrivet av PeterMagnusson84:

Dom borde släppa NHL på Cloud så att PC spelare kan spela det också

Verkligen!


signatur

Jump in.

Medlem

Kul med Orcs Must Die! 3, klarade ut det via Stadia när det släpptes. Kul att Xbox och pc får uppleva det!

Redaktör

Tråd rensad på politiska diskussioner och tjafs. Stay on topic.


signatur
Medlem

ORCS MUST DIE 3. ÄNTLIGEN.

Medlem

Det där med krabban ska tydligen vara ett okej metroidvania, haha! Oväntat nog. 😊

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Många YouTubers verkar ha fått spela det långt innan och av det jag sett se gillar dem det. Tror det kan bli jättebra!

Orcs must die 3 blir nog att spela, tyckt om både ettan och tvåan.

Är det inte samma som funnits på Game pass till Xbox tidigare eller tänker jag på ett annat spel som är väldigt likt?

Skrivet av Freeman79a:

ORCS MUST DIE 3. ÄNTLIGEN.

Det var skoj, väldigt likt tidigare spel men med lite extra. Fastnade inatt och körde ett par timmar.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det inte samma som funnits på Game pass till Xbox tidigare eller tänker jag på ett annat spel som är väldigt likt?

Du måste tänka på något annat, förutom ett demo för några månader sen har det inte varit möjligt att spela detta.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Är det inte samma som funnits på Game pass till Xbox tidigare eller tänker jag på ett annat spel som är väldigt likt?

Tänker du på Medieval Dynasty? Är ett survival crafting spel där man bygger upp sin egen medeltida by. Det är ganska annorlunda och är inga strategielement med alls och du gör mycket själv för hand.
Eller så tänker du på något av Mount & Blade spelen som funnits på game pass. Är nog de enda jag kan komma på som liknar Manor Lords.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Tänker du på Medieval Dynasty? Är ett survival crafting spel där man bygger upp sin egen medeltida by. Det är ganska annorlunda och är inga strategielement med alls och du gör mycket själv för hand.
Eller så tänker du på något av Mount & Blade spelen som funnits på game pass. Är nog de enda jag kan komma på som liknar Manor Lords.

Förmodligen förstnämnda ja! Tyckte det kändes rätt likt. Men detta kanske är bättre?

Kollade upp det lite närmre och detta känns likt men är mer strategi och strider och som du säger mycket för hand. Var kul att göra fällor och fånga djur och sådär minns jag.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Tråd rensad på politiska diskussioner och tjafs. Stay on topic.

Danke. Blev lite väl underligt där ett tag...


signatur

Jump in.

Medlem

Peppen på Manor Lords sjönk lite grann när jag såg att det är early access, som för övrigt är ett begrepp som känns väldigt luddigt. En del early access-spel kan ju vara väldigt, väldigt early när de först släpps, medan andra känns mycket närmare färdig produkt.

Ambassadör
Xbox
Star Wars Jedi Survivor ansluter den 25:e!

Star Wars Jedi Survivor kommer till Xbox Game Pass Ultimate och PC Game Pass via EA Play den 25:e april.


signatur

Jump in.

Medlem

Härligt! 😁 Synd för min kompis som köpte spelet på rean även fast jag påpekat att det borde dyka upp på gp snart.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Zerox_no1:

Härligt! 😁 Synd för min kompis som köpte spelet på rean även fast jag påpekat att det borde dyka upp på gp snart.

Klassiker!


signatur

Jump in.

Medlem

Survivor är mycket snyggare än förra. Quality mode ser jäkligt bra ut

Medlem

Testade survivor nu på morgonen. Verkar svinbra

Ambassadör
Xbox
Skrivet av perihelion74:

Testade survivor nu på morgonen. Verkar svinbra

Det är riktigt bra! Körde igenom det förra året, 1000 GS och allt. Mycket trevligt spel.


signatur

Jump in.

Medlem

Varför kan jag inte ladda ner Manor Lord? Har gamepass och allt.

Såhär står det när jag trycker på installera:

"Manor Lords klasificeras ovanför de begränsningar som angetts för det här kontot. Om du vill installera ber du en vuxen att logga in och ladda ner."

Har inga barnkontroller eller liknande på min användare vad jag vet.

Medlem

Bra månad krabb-spelet och Jedi Survival ser jag fram emot!

Skribent
Skrivet av Ribcage:

Förmodligen förstnämnda ja! Tyckte det kändes rätt likt. Men detta kanske är bättre?

Kollade upp det lite närmre och detta känns likt men är mer strategi och strider och som du säger mycket för hand. Var kul att göra fällor och fånga djur och sådär minns jag.

Mount & Blades heter ju också "Banner lords".

Så kan ju vara en kombo av både namnet och det där andra spelet som gjorde att det kändes bekant.

Manor lords...Banner Lords..


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar