Fallout 4 var Europas bäst säljande spel förra veckan

Robot
Fallout 4 var Europas bäst säljande spel förra veckan

Och tre andra Fallout-spel tog sig in på topp 10-listan.

#Fallout, #Fallout-4, #Tv-serier


Medlem

Det har inte åldrats speciellt bra 🙈

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det har inte åldrats speciellt bra 🙈

Det är väl bra med mods? Körde originalet men tänkte testa max-moddat nu

Medlem

Ett fallout med stridssystemet från starfield vore ju ett steg framåt 👍

Medlem

Va, Fallout 2 är ju det bästa

Medlem

Grafiskt har de kanske inte åldrats så bra men fallout 3, new vegas och fallout 4 är fortfarande bra mycket bättre spel än mycket av det som släpps idag sett till ren spelglädje imo

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det har inte åldrats speciellt bra 🙈

Körde en ny omgång nu med alla dlcn installerade och håller på bli tokig på vault 88.. Pathingen för settlers är helt värdelös, konstant så försöker de gå igenom väggar, när de nött tillräckligt länge så klipper de in och fastnar i väggen.

Medlem

Välförtjänt; som sandlådespel sett så är Fallout 4 bäst i klassen än i dag. (Inte bäst vad gäller rollspelselement, men vad gäller lattjande).

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Det har inte åldrats speciellt bra 🙈

Det var gammalt redan när det kom men på något sätt har Bethesda alltid stått över kritik. Det var väl först efter alla turer med F76 som folk började få upp ögonen för vilka nötter det är som leder det företaget.

Medlem

Fascinerande hur mänsklighetens psykologi fungerar.
Att en serie kan riva igång ett gammalt spel såhär.
Folk flockas som boskap och företagen gnuggar händerna.

Själv tycker jag inget vidare om Fallout franchisen faktiskt.
Försökte med New Vegas och 4an men tröttnade direkt.
Körde 1an eller 2an med i min ungdom, men minns bara gore-kill traiten.
Bra musik men världen är så jäkla trist. Öken och bunkrar.
Och så Bethesda jank ovanpå det.

Är nog mer en Stalker person i så fall.

Gen
Medlem
Skrivet av Najkan:

Det är väl bra med mods? Körde originalet men tänkte testa max-moddat nu

Är det inte jobbigt att installera flera dussin mods? Nu var det längesedan jag körde Skyrim moddat men där kunde man sitta i timmar med att installera allt i rätt ordning, sitta med modprogram och konfigurera.

60fps verkar man dessutom inte komma undan ändå vilket är mitt största problem.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det inte jobbigt att installera flera dussin mods? Nu var det längesedan jag körde Skyrim moddat men där kunde man sitta i timmar med att installera allt i rätt ordning, sitta med modprogram och konfigurera.

60fps verkar man dessutom inte komma undan ändå vilket är mitt största problem.

Det tyckte jag också, sen hittade jag något som heter Wabbajack. Där finns det folk som har snickrat ihop "modlistor" som man kan ladda ned, min favorit lista är "Life in the ruins" till Fallout 4. Tyckte att vanilla Fallout 4 var väldigt meh men med denna modlist spenderade jag typ 400 tim.

Medlem

Är ju mest sugen på att spela Fallout 1 och 2

Medlem
Skrivet av Robez:

Det tyckte jag också, sen hittade jag något som heter Wabbajack. Där finns det folk som har snickrat ihop "modlistor" som man kan ladda ned, min favorit lista är "Life in the ruins" till Fallout 4. Tyckte att vanilla Fallout 4 var väldigt meh men med denna modlist spenderade jag typ 400 tim.

Nice, jag tänkte leta moddlista

Medlem

Jag skulle aldrig våga att köpa om spelet. Så bra var det definitivt inte. Men jag kan tänka mig att pröva PS5 versionen nästa vecka. Men jag kommer nästan att bli förvånad om det räcker med att fixa spelet. Och skulle jag spela spel med modar så skulle jag aldrig ha tid med att spela dom spel jag vill spela.

Gen
Medlem
Skrivet av Robez:

Det tyckte jag också, sen hittade jag något som heter Wabbajack. Där finns det folk som har snickrat ihop "modlistor" som man kan ladda ned, min favorit lista är "Life in the ruins" till Fallout 4. Tyckte att vanilla Fallout 4 var väldigt meh men med denna modlist spenderade jag typ 400 tim.

Tack för tipset.

Medlem
Skrivet av caracarn:

Är ju mest sugen på att spela Fallout 1 och 2

Gör det!!!
Jag spelade om Fallout 1 och är nu på Fallout 2 efter att TV-serien inspirerade mig.
Dock moddade jag spelen för att få ut maximal spelupplevelse och det ångrar jag inte.

Väl brända timmar helt enkelt 🖖

1
Skriv svar