Den senaste TV-serien du såg klart?

Last of Us. Bra skådisar, man har fått till miljön!

Betydligt tråkigare än att bara spela spelet. serien är bara misär och väldigt lite action öht. Nä, Walking Dead (för att ta något lite liknande) lyckades mycket bättre, den var otäckare och det var en bra blandning av drama och action och bra karaktärer, något denna saknar, huvudkaraktärerna är "ok" men inte mer än så, gör inte spelet rättvisa där. Hade nog förväntat mig lite mer skräck och iaf liiiite mer action.

6/10. Helt ok men inte mer.

Medlem

Numbers. Gjorde ett tappert försök att se genom serien igen, men... Meh.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

3 Body Problem. (IMDB, Rotten Tomatoes, Metacritic.)

Känner mig ganska kluven av Netflix versionen tyvärr. Förstår att väldigt mycket måste komprimeras och om jag försöker ignorera böckerna så kanske serien blir bättre men, det är rätt svårt. Vissa scener (bar scenen i första episoden t.ex) får mig att vilja stänga av streamen medans andra fångar böckernas "magi" nästintill perfekt. Svajigt som sjutton men med väldigt underhållande toppar. Något abrupt slut av säsongen men det är väl rätt standard för serier nu för tiden, hah.

Oerhört mycket hänger på andra säsongen.
Klart sevärd dock!

Betyg: 3.5/5.

Riktigt bra serie enligt mig, efter att Apple fullständigt slaktade "Foundation" så har jag inte kunnat känna någon förhoppning om att Netflix skulle förvalta detta på ett bra sätt.
Men mata mig mina egna ord med salt, vid första anblick kan man tycka serien verkar förändra på tok för mycket från böckerna men ju längre in jag kom dess mer insåg jag att även om ytan är omstrukturerad så är kärnan, grunden i berättelsen, väldigt väl bevarad. Känslan inför fortsättningen är nästan densamma som jag kände efter att ha läst första boken!

Detta är en sevärd serie, och är man villig att acceptera att det är en "västerländsk adaption" och inte en engelskspråkig kopia av originalberättelsen så får man här en riktigt bra början på vad jag hoppas blir en fantastisk science-fiction epos.

Tencents serie var okej, Netflix är bra och har potential att bli fantastisk!

3.5/5 är ett ärligt och rättvist betyg som jag håller med om även om det för mig kan krypa upp till en 4a beroende på humör och dagsform XD


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Fargo S1 och S2

Jag tycker S2 var bättre än S1, börjar man med S5 så får man börja om från början. Men S2 var bättre skrivet på något vis tycker jag, utan att spoila för mycket men jag gillade alla twistar-

Ibland kan vissa saker kännas lite för ologiska, men då hade det ju inte blivit en film som man säger. Exempelvis att Peggy åkte hem med Rye på sin bil utan att någon jävel upptäckte det på vägen hem? Eller att hon inte tog en tur till sjukhuset. Men som hon kanske försökte säga, hon ville upprätthålla sin fasad

å

Medlem

Såg True Detective för nån dag sen. Sen såg jag säsong två, jag tänkte att om den ens är hälften så bra så kan det ändå vara sevärt. Men det var det inte. Är det värt att se säsong 3 och 4, eller ska man bara stå över?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Casimir2323:

Såg True Detective för nån dag sen. Sen såg jag säsong två, jag tänkte att om den ens är hälften så bra så kan det ändå vara sevärt. Men det var det inte. Är det värt att se säsong 3 och 4, eller ska man bara stå över?

Jag gillade den tredje säsongen. Väldigt starka skådisinsatser och den påminner mer om säs 1. Den fjärde är däremot hopplöst usel, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Jag gillade den tredje säsongen. Väldigt starka skådisinsatser och den påminner mer om säs 1. Den fjärde är däremot hopplöst usel, tyvärr.

Ok tack, ska kika på den!

Releasehästryttare

The Walking Dead: The Ones Who Live 6/10

Känner mig väldigt nöjd med TWD nu, kanske ser mer om det kommer en animerad serie i framtiden men min topp är nådd för live action.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Såg True Detective för nån dag sen. Sen såg jag säsong två, jag tänkte att om den ens är hälften så bra så kan det ändå vara sevärt. Men det var det inte. Är det värt att se säsong 3 och 4, eller ska man bara stå över?

Jag gillade S1, den var mörk och väldigt obehaglig, kanske mörkaste serien jag sett (eller om Mr Robot var mörkare) och när jag började kolla på S2 så var det något med första avsnittet jag inte fastnade för, som det kan vara ibland, man blir inte "åh jag vill se nästa!" utan det var lite "Hepp en snut med anabolamuskler" (minns inte riktigt hur jag tänkte men har för mig att det var lite så). S3 var riktigt bra tycker jag, handlar om en äldre man som har varit polis eller ska sluta som vill lösa ett specifikt fall som skett tidigare trots sin demens. Tycker den säsongen är riktigt sevärd faktiskt, S4 har jag inte sett än och kan inte uttala mig men har läst någonstans att den fick dålig recension men det kan ju vara för att True Dectetive kanske gör om samma grundstory om och om igen precis som Fargo som jag upplever det.

Releasehästryttare

Renegade Nell 5/10

Nä, Disneys senaste superhjälte saga va ingen höjdare tyvärr.

Releasehästryttare

Master of the air 8/10

First things first: Är den lika bra som Band of brothers? Nej

Är man intresserad av ww2 så rekommenderar jag den dock! Enastående CGI som jag sa tidigare i tråden!

Mitt egna ww2 intresse exploderade när jag spelade Warthunder, så få se dessa legendariska plan så bra gjort gör mig lite lätt tårögd!

Releasehästryttare

Constellation 6/10

väldigt utdragen sci-fi, som tittare fattar man att det handlar om multiversum redan i första avsnittet men karaktärerna fattar inte det före slutet.

Medlem

Tokyo Vice (Hbo Max) 2säsonger, riktigt bra serie 8/10

Medlem
Skrivet av Gaara:

Tokyo Vice (Hbo Max) 2säsonger, riktigt bra serie 8/10

Låter intressant med en serie som utspelar sig i ett helt annat land än usa som flesta serier gör.

Medlem

Ronja rövardotter på netflix- något segt dom två första avsnitten men sedan var det riktigt bra och ser fram emot del 2 av serien till hösten? 8/10

Releasehästryttare

Parasyte: The Gray 7/10

Helt ok sid story som går parallellt med Parasyte animen.

Releasehästryttare

Fallout 6/10

En helt okej serie så länge man kan stänga av hjärnan och inte tänka för mycket på vad som händer och hur folk lever, i fallout 4 så är man i cryo sleep under tiden välden ändras men i detta vault är de som lever där vakna och aktiva under 200+ år, ändå har de tillgång till mängder av olika mat varor och till synes oändligt med nya saker, medicin och liknande.

Så man får samma problem som i The walking dead efter ett par år fast värre här.

Releasehästryttare

Invincible S2 8/10

Releasehästryttare

3 Body problem 9/10

Sällan vi får nyskapande sci-fi, denna serien får en att fundera på om mänskligheten kan stoppa en utomjordisk ras som är betydligt mer teknologisk än vad vi är.

Medlem

Firefly.

Har haft problem att försöka ta mig genom serien, men lyckades i helgen. Den är.. sådär intressant som SciFi, känns mer som en cowboy serie med rymdskepp. Förstår att de tappade tittarsiffror.

Tydligt att StarField teamet har suttit 24/7 framför Firefly/Serenity när de gjorde spelet.

Medlem

Shameless - en vit underklassfamilj vars alkoholiserade och drogberoende fader och moder med psykisk sjukdom lämnat dem lite åt sitt öde och låta dem klura ut hur de ska klara sig. Men lika mycket en serie om USA, klasskillnader och politiska strömningar som om dessa olika karaktärers personliga resor. Sista avsnittet var riktigt smart och gav känslan av att det planerades redan när första avsnittet skrevs och att allt hänger ihop riktigt fint. Extra plus för att det inte dömer åt något håll utan mer gestaltar och låter tittaren tänka själv. 8/10.

Redaktör
Ponny

Last Tango in Halifax, första säsongen.

Så himla fin. Blev alldeles tagen av Sarah Lancashire i Happy Valley (tips: en av de bästa serierna jag sett!) och fick nys om den här, där även upphovskvinnan är densamma. Jag kan liksom inte förklara serien för den låter tråkig. Men jäkligt fin är den. Har flertalet säsonger kvar och jag är nyfiken på fortsättningen.

Dramakomedi, men med tyngdpunkten på drama. Brittisk också, vilket jag gillar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Trasdockan (Ragdoll) på TV4/Britbox

Okej jakt på seriemördare som slutade lite konstigt, men den hade en del intressanta twists hela tiden.

Medlem
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Last Tango in Halifax, första säsongen.

Så himla fin. Blev alldeles tagen av Sarah Lancashire i Happy Valley (tips: en av de bästa serierna jag sett!) och fick nys om den här, där även upphovskvinnan är densamma. Jag kan liksom inte förklara serien för den låter tråkig. Men jäkligt fin är den. Har flertalet säsonger kvar och jag är nyfiken på fortsättningen.

Dramakomedi, men med tyngdpunkten på drama. Brittisk också, vilket jag gillar.

https://kcet.brightspotcdn.com/dims4/default/9533e05/21474836...

Vilken streamingtjänst finns dessa på?

Skriv svar