Rallyliret WRC får äntligen VR-stöd, kanske i april

Robot
Rallyliret WRC får äntligen VR-stöd, kanske i april

Släpps preliminärt i slutet av månaden.

#codemasters, #ea-sports-wrc, #vr


Medlem

Tråkigt att dom inte verkar vilja släppa det till psvr2.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

psvr2 verkar vara dött och nedlagt tyvärr, sitter på ett själ här så gott som oanvänt.

Medlem

Kanske något vi kan förvänta oss till F1 24 också då?

Redaktör
Skrivet av musse1:

Kanske något vi kan förvänta oss till F1 24 också då?

Det bör det väl få, då både F1 22 och 23 haft det.


signatur
Medlem
Skrivet av stesva:

psvr2 verkar vara dött och nedlagt tyvärr, sitter på ett själ här så gott som oanvänt.

Kommer ju spel hela tiden..? Har du hunnit spela allt?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skrivet av Molotov:

Kommer ju spel hela tiden..? Har du hunnit spela allt?

Jag menar det ! Kanske inte så mycket exklusivt men tredjeparts stödet är starkt. Köpte Hellsweeper och Vertigo 2 senast

ZF
Medlem

Rally i VR låter som det kan bli.. intressant.

Spela som kartläsare borde vara en perfekt användning också.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Kommer ju spel hela tiden..? Har du hunnit spela allt?

Har givetvis inte spelat allt, har haft det utlånat till en vän 6månader tillbaka, men tycker inte spelen som släppts tilltalar mig bara.hoppades mycket på f1 24 men lär ju inte bli så än vad jag vet iaf.

Medlem
Skrivet av stesva:

Har givetvis inte spelat allt, har haft det utlånat till en vän 6månader tillbaka, men tycker inte spelen som släppts tilltalar mig bara.hoppades mycket på f1 24 men lär ju inte bli så än vad jag vet iaf.

Ja det är ju en sak men det betyder ju inte "dött och begravet" om man inte tilltalas av spelen

Det är synd att inga fler bilspel än GT7 släpps tills PSVR2, förstår inte riktigt varför det just inte kommer till formatet.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Skulle tippa på att VR-stöd uteblivit från PS5 för att det blir för tungdrivet. Codemasters är inte direkt "masters" när det kommer till optimisering av grafiken. F1 23 är brutalt grynigt och tungdrivet oavsett system och Dirt 2.0 är endast spelbart i VR för att det kan drivas med en potatis i flatscreen-läge, så att det finns mycket svängrum man kan tweak:a för att få någorlunda skarp bild i VR.

Så jag förväntar mig en ganska dålig implementering i stil med F1 23, men jag blir gärna motbevisad. 🙃

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja det är ju en sak men det betyder ju inte "dött och begravet" om man inte tilltalas av spelen

Det är synd att inga fler bilspel än GT7 släpps tills PSVR2, förstår inte riktigt varför det just inte kommer till formatet.

Du har givetvis rätt i detta, är väl mina egna förväntningar som inte levde upp med psvr2 utbudet.

Medlem

Nån som hört nått mer om detta, april är ju snart förbi

1
Skriv svar