Vad plockar ni upp i den stora Switch-rean?

Vad plockar ni upp i den stora Switch-rean?

Det pågår en ovanligt stor rea i Nintendos digitala Nintendo Switch-butik. De sedvanliga 33 procents-rabatterna på Nintendos egna titlar som Mario Super Strikes och Link's Awakening trängs bland de hyllade indiespelens ofta slaktade priser.

För mycket av det goda kan de av oss med beslutsångest hävda. Så varför inte hjälpas åt att hitta guldkornen. Eller så tar ni chansen att kränga på någon stackare ert favoritspel för att hålla drömmen om uppföljaren till liv.

Själv har jag bläddrat igenom Nintendolifes lista över köpvärda spel: https://www.nintendolife.com/guides/65-switch-games-you-shoul...

Och dragit lite i reglagen på dekudeals.com för att hitta intressanta alternativ.

Just nu funderar jag på att plocka upp två eller tre spel bland de lite mindre men hyllade titlarna. Som exempelvis Beacon Pines, Pentiment, Gnosia och Paranormasight.

Eller slå till på Link's Awakening, som jag älskade till Game Boy när det bevag sig. Jag är också lite sugen på Master Detective Archives: Rain Code som ser sådär härligt mysigt ut.

Vad har ni för rekommendationer?

Själv säljer jag alltid in 13 Sentinels: Aegis Rim till de som bara är ute efter en riktigt bra story (med inslag av gameplay) men ser också att feberdröm men Paradise Killer har ett riktigt bra pris.

Det blir mycket prat och berättelse i mina rekommendationer och egna köpfunderingar. Inte så mycket för de skjutglada...

Vad har ni andra hittat?

Medlem

Jag köpte Cocoon nyligen till PS5, på en motsvarande rea på PS-store. Ångrar lite att jag inte köpte till Switch, för det skulle vara nice att kunna köra handhållet. Är nära slutet och kan säga att det är väldigt fin spelupplevelse hittills. Så det är mitt tips om man inte testat spelet.

Medlem

Inte lika attraktivt med Nintendos förstapartsspel nu när de kostar 10% mer på rea. 440 spänn är trots allt inte superbilligt.

Jag kommer nog plocka upp WrestleQuest för halva priset, trots att min backlog är fylld till bristningsgränsen.

Skrivet av Casimir2323:

Jag köpte Cocoon nyligen till PS5, på en motsvarande rea på PS-store. Ångrar lite att jag inte köpte till Switch, för det skulle vara nice att kunna köra handhållet. Är nära slutet och kan säga att det är väldigt fin spelupplevelse hittills. Så det är mitt tips om man inte testat spelet.

Just det, jag minns att jag har kollat på Cocoon. Det verkade vara ett spel som lämpade sig bra på Switchen.

Skrivet av Danster:

Inte lika attraktivt med Nintendos förstapartsspel nu när de kostar 10% mer på rea. 440 spänn är trots allt inte superbilligt.

Jag förstår verkligen varför Nintendo inte vill devalvera värdet på sina spel med stora reor. Jag kommer exempelvis aldrig någonsin att köpa exempelvis ett Ubisoft-spel vid release, eftersom att de brukar säljas för halva priset bara någon månad senare. Men att titlar som Arms, Mario Tennis, Pokken eller Mario Strikers inte säljs billigare är verkligen svårt att förstå.

Speciellt Arms, det spelet borde ha gjorts F2P för flera år sedan.

Medlem

Blir att äntligen slå till på 13 Sentinels: Aegis Rim

Medlem

Har redan Disco Elysium på GOG, men nu så har jag det till Switch också.

Funderar lite på Mario Super Strikes också då jag inte har det, men skippar det nog.

Skrivet av Kazutoyo:

Funderar lite på Mario Super Strikes också då jag inte har det, men skippar det nog.

Ja det känns liksom som något år för sent. Killgissar på att det är rätt dött online i det spelet också idag.

För min del har det blivit Pentiment än så länge. Inte den bästa dealen i rean, men det var å andra sidan väldigt billigt resan från början.

Medlem

En liten offtopic fundering, jag plockade upp en Wii U förra veckan och njuter av en backlog av härliga nintendo-spel. Deras första HD-konsol. Men nu såg jag att Switch också kör FullHD bara (1080p). Jag var säker på att switchen tog nintendo till 4k likt alla andra. Va sjukt egentligen! Och switch 2 går inte heller över till 4k? Det kanske bara är spekulationer dock.

Sorry för denna reflektion i en rea-tråd


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Men nu såg jag att Switch också kör FullHD bara (1080p). Jag var säker på att switchen tog nintendo till 4k likt alla andra.

Nintendo Switch är inte speciellt mycket kraftfullare än Wii U, även om man märker en skillnad om man jämför Breath of the Wild till dom båda.

Den stora skillnaden är att Switchen är bärbar. Och att den digitala butiken inte är död.

Medlem

Blir inget denna rea då jag nyligen köpt både Unicorn Overlord och Kingdom Come till Switchen. Det får räcka fram tills i höst.

Skrivet av theBoosing:

En liten offtopic fundering, jag plockade upp en Wii U förra veckan och njuter av en backlog av härliga nintendo-spel. Deras första HD-konsol. Men nu såg jag att Switch också kör FullHD bara (1080p). Jag var säker på att switchen tog nintendo till 4k likt alla andra. Va sjukt egentligen! Och switch 2 går inte heller över till 4k? Det kanske bara är spekulationer dock.

Sorry för denna reflektion i en rea-tråd

Nja, inte ens betydligt nyare, renodlat stationära, samt lika dyra Xbox Series S kör ju inte heller 4K, så inte så farligt ändå

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Eller slå till på Link's Awakening, som jag älskade till Game Boy när det bevag sig. Jag är också lite sugen på Master Detective Archives: Rain Code som ser sådär härligt mysigt ut.

Master Detective Archives: Rain Code är det bästa spelet hittills på Switch enligt mig.

1
Skriv svar