Outcast – A New Beginning

Robot
Outcast – A New Beginning

90-talet ringde. De vill inte ha tillbaka Cutter Slade.

#outcast-a-new-beginning


Medlem

Nej vad tråkigt, men man hade det på känn.

Outcast originalet är ju helt fantastiskt, eller var iallafall när det kom. Helt klart top5 spelupplevelser för mej personligen.

Djup besvikelse. Outcast är ju ett av mina absoluta favoritspel någonsin och det arvet förvaltar de så här...


signatur

Viam inveniam aut faciam

Skribent
Skrivet av HerrLarsson:

Nej vad tråkigt, men man hade det på känn.

Outcast originalet är ju helt fantastiskt, eller var iallafall när det kom. Helt klart top5 spelupplevelser för mej personligen.

Skrivet av hannes.theorell:

Djup besvikelse. Outcast är ju ett av mina absoluta favoritspel någonsin och det arvet förvaltar de så här...

Det är tråkigt, men Outcast kanske också var ett barn av sin tid? Ett spel som mått bra av att få bara få vara ett fint minne.

Flashback 2 var ju likadant...


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är tråkigt, men Outcast kanske också var ett barn av sin tid? Ett spel som mått bra av att få bara få vara ett fint minne.

Flashback 2 var ju likadant...

Kanske. Alternativt att THQ Nordic (Embracer) behövde få ut något snabbt så de gav det till en utvecklare som inte ens klarat av att göra ett "bra" spel av "Who wants to be a millionaire".


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Djup besvikelse. Outcast är ju ett av mina absoluta favoritspel någonsin och det arvet förvaltar de så här...

Kanske värt att själv ge det en chans också, speciellt om du är ett fan av originalet.

Smaken är ju ändå som baken. Spelet snittar just nu 71% på OpenCritic och ca. 70% på Metacritic (71% på PC, 67% PS5).

Gamereactor gav det 9/10.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Gillar verkligen det första spelet, så det är bara en fråga innan man köper detta också. Men det får nog vänta på en rea.

Skribent
Skrivet av Kazutoyo:

Gillar verkligen det första spelet, så det är bara en fråga innan man köper detta också. Men det får nog vänta på en rea.

Spelade du remaken?

Gillar du remaken så gillar du nog detta också, när de fixat buggarna dvs.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Även jag gillade originalet men inte till den grad att jag var särskilt intresserad av dess remasters/remakes. Provade demot för den här uppföljaren undet Next Fest och förväntade mig se betyg i linje med skribenten Johans. Apropå betygsaggregaten så tycker jag mig läsa in samma klagomål trots 7+/10 betyg, även om del sammanfattningsvis låter enkom positiva.

Jag har en kusin som inte är speciellt spelintresserad men nästan alltid frågar mig om jag hört något om en uppföljare till Outcast, så jag hoppas han kan ha glädje av den här uppföljaren ändå. Trots att en majoritet av speltyckare/forumiter tycks vilja likställa Shenmue 3 med Chernobylkatastrofen så hade iaf jag kul med det, som ett liknande exempel på mycket senare uppföljare till en populär gammal titel. För egen del ska jag nog verkligen sakna annat att spela för att orka ge mig på Outcast 2.

Medlem

Hade inte så stora förhoppningar efter att kört demot. Älskade orginalet. Var så otroligt långt före sin tid.

Skribent
Skrivet av ulphen:

Hade inte så stora förhoppningar efter att kört demot. Älskade orginalet. Var så otroligt långt före sin tid.

Ja verkligen, det var ju i princip ground zero för hur öppna världar byggs idag. Sen tror jag grafiken då på något viss tillförde till känslan i spelet? Den var som lite konstig och exotiskt vilket remaken saknade.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av ulphen:

Hade inte så stora förhoppningar efter att kört demot. Älskade orginalet. Var så otroligt långt före sin tid.

Kände exakt samma sak efter demot. Kändes mest ljummet sett till gameplay. Däremot ett av de snyggare AA-spelen jag sett! När man flög längs med en bergskam, wow.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skrivet av ulphen:

Hade inte så stora förhoppningar efter att kört demot. Älskade orginalet. Var så otroligt långt före sin tid.

Ett av få spel som lyckades med konststycket att vara både före och efter sin tid.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

"Och som grädde på moset har spelet långa laddningstider på Xbox Series X. [...] Testat på PS5."

Jaha, hur vet du det då? 😁

Medlem

Jag verkar vara en av få som tyckte att demot var rätt trevligt. Plockar sannolikt upp det här lite senare eftersom mars är fullspäckat med spelsläpp. Förhoppningsvis har de hunnit buggfixa lite tills dess.

Skribent
Skrivet av Arcadia:

"Och som grädde på moset har spelet långa laddningstider på Xbox Series X. [...] Testat på PS5."

Jaha, hur vet du det då? 😁

Hahaha ja du! Gå mellan konsolerna är förvirrande ibland. Det ska givetvis vara PS5 😅


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Känns som ett klockrent hundrakronorslir (i brist på mer lockande alternativ). Trist men ganska väntat efter föregångarens remake.

Skribent
Skrivet av WonderBoy:

Känns som ett klockrent hundrakronorslir (i brist på mer lockande alternativ). Trist men ganska väntat efter föregångarens remake.

Patchar de spelet så skulle jag säga det ändå kan vara värt mellan 100-200 kr om man har en relation till Outcast.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Patchar de spelet så skulle jag säga det ändå kan vara värt mellan 100-200 kr om man har en relation till Outcast.

Outcast är precis på gränsen till att vara "före min tid", så jag har ingen relation till det alls. Men för en billig peng (runt en hundring) skulle jag vara villig att testa. Ibland räcker det med att vissa aspekter sitter för att man ska få ut något av det. Bland annat var Risen 3 ett sådant spel för mig. Sjukt svagt på många punkter, väldigt "unikt" på andra.

Medlem

Spelet är super kul och jag har spelat 38h och har bara möt några enstaka buskar som flyger i luften vilka buggar???

Det förtjänar utan tvekan 4/5.....

1
Skriv svar