Vi tar spelhelg – och försöker överleva den!

Robot
Vi tar spelhelg – och försöker överleva den!

Survival i rymden och ett actionrollspel av hardcore-snitt står på menyn.

#no-rest-for-the-wicked, #planet-crafter, #spelhelg


Medlem

Jag kommer fortsätta köra varv på Nordschleife i ACC.

Men jag råkade införskaffa Le Mans Ultimate, så det kan bli några varv där i också.

Medlem

Fortsätter vidare med Rise of the Ronin, men väldigt glad att jag lånade på biblioteket, verkligen inte värt pengarna då knappt är ett 3/5 spel. Men i brist på annat så…

Medlem

Jag har installerat Fallout 2, har inte spelat det sen jag var grabb.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Ska försöka ta mig igenom Mafia 3

Medlem

Blivit kär i shadowheart så blir baldurs gate 3. Tycker om det nu igen


signatur

Allätare

Ambassadör
Xbox

Det blir Fallout 76.

Hoppade in igen efter att ha spelat en kort sväng för typ 5 år sedan, och det är verkligen mycket bättre! Spännande att utforska en "ny" Fallout-karta. Går alldeles utmärkt att ignorera live service-delarna om man vill, jag kör quests och följer storyn till att börja med.


signatur

Jump in.

Medlem

Festa och vara bakis för min del, ska försöka spela mer no rest for the wicked om man kommer ur sängen till helgen

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Fortsätter vidare med Rise of the Ronin, men väldigt glad att jag lånade på biblioteket, verkligen inte värt pengarna då knappt är ett 3/5 spel. Men i brist på annat så…

Hur är det möjligt att "ha brist på annat" i spelvärlden nu för tiden? Själv har jag säkert 500 spel i min backlock som jag skulle vilja ge min tid om jag kunde.

Medlem

För min del blir det mest hockey och kapa/klyva ved inför kommande vinter.
Men blir det något så blir det fortsätta i Detroit Become human. Gissningsvis 1-2 timmar kvar.
Sen ligger Spider-man2 inplastat och bara väntar på mig🕷️

Medlem

Helgen kommer gå i färgen av olika Mods ser det ut som.

Xenogears: Perfect works mod. (PS1/PC)
Battletech: Battletech Extended mod. (PC)

Sedan blir det DRPG.
Dungeon Travelers 2 (PSVita/PC)
Dungeon Travelers 2-2 (PC)
Labyrinth of Galleria the moon society. (PS5)

ZF
Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Hur är det möjligt att "ha brist på annat" i spelvärlden nu för tiden?

Alla andra bättre spel var kanske redan utlånade. ;$

Dagens bästa ilandsproblem hursomhelst...

ZF
Medlem

Ska spela Talos principle Zwei!

Nu när det äntligen kommit på skiva.

Medlem

Kör igenom Chrono Trigger igen. Brukar varva det en gång om året ungefär, så det blir lite nostalgi från 1995 den här helgen.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Fortsätter vidare med Rise of the Ronin, men väldigt glad att jag lånade på biblioteket, verkligen inte värt pengarna då knappt är ett 3/5 spel. Men i brist på annat så…

Kollade in Rise of Ronin på PS Store idag men innan jag han trycka på köp så ångrade jag mig, verkar som att jag gjorde rätt val med andra ord

Medlem

Önskar att jag fick spela Manor Lords den här helgen.
Har längtat i flera år.
Hoppas verkligen att det lever upp till mina förväntningar.
Blir det första EA spelet som jag kommer att köpa dag 1

Medlem

Fortsätta äventyret i Kingdom Come. Spelade igenom det för fyra år sedan men kände att jag behövde fräscha upp minnet inför tvåan.

Är precis lika uppslukad av storyn, miljöerna och karaktärerna som jag var första genomspelningen.

Medlem

Hade hoppats på fortsätta med Rise of the Ronin
Men min nya ps 5 slim bara lägger av, haft den i nästan 4 veckor, så det får bli att åka in med den idag och hoppas på ett byte då den är så pass nyinköpt

Medlem

Helldivers och GhostWire som varje helg.

Såg att BroForce kostar 30 kr på Switch Store med... kan bli något att köra med grabbarna.
Jag hade otroligt skoj med spelet för några månader sedan hemma hos @orkamera


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag spelar igenom Duke Nukem: Total Meltdown (ps1-versionen av Duke 3D). Folk som klagar på att 30 fps är "slött" och "ospelbart" har inte spelat powerpoint-presentationen Total Meltdown. Det får 30 att kännas som 120 i jämförelse. Men jag har ändå riktigt kul trots att frameraten kan sjunka till 5 - 10 fps med jämna mellanrum och sällan stiger över 15 😄

Edit: Jag lirade FFVII:Rebirth i morse efter någon timmes Duke och även i graphic mode kändes frameraten sjukt smooth och silkeslen i jämförelse 😄

1
Skriv svar