Nu kan man lira två timmar av Assassin's Creed Mirage gratis

Robot
Nu kan man lira två timmar av Assassin's Creed Mirage gratis

Och ta med sig framstegen till det fullständiga spelet.

#Assassins-creed-mirage, #Ubisoft


Medlem

Oj, det är en farlig längd, hatade spelet och stängde av i början. Sen hade jag tråkigt en annan gång och spelade vidare, var nog typ vid 4 timmar > det började vara roligt och storyn kom igång.

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Oj, det är en farlig längd, hatade spelet och stängde av i början. Sen hade jag tråkigt en annan gång och spelade vidare, var nog typ vid 4 timmar > det började vara roligt och storyn kom igång.

Brukar oftast vara så med Ubisofts spel. Måste hålla de i handen under de första timmarna när man ”lär sig” spelet, vilket gör det bara segt och jobbigt.

Medlem

signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Brukar oftast vara så med Ubisofts spel. Måste hålla de i handen under de första timmarna när man ”lär sig” spelet, vilket gör det bara segt och jobbigt.

Känns som alla spel skulle dra nytta av två olika starter. En för folk som aldrig spelat spel tidigare och en för folk som som har spelat spel.
Är så tröttsamt att spela supersega tråkiga uppdrag i 30-60 minuter varje gång man börjar med ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Känns som alla spel skulle dra nytta av två olika starter. En för folk som aldrig spelat spel tidigare och en för folk som som har spelat spel.
Är så tröttsamt att spela supersega tråkiga uppdrag i 30-60 minuter varje gång man börjar med ett nytt spel.

Det är svårt det där, jobbar inom spelutveckling och det finns 2 stora painpoints som får folk att stänga av spel och det är lite motsägesfullt.

1. Spelet startar inte snabbt nog. Vanligast på mobil / gratisspel och andra produkter med låg investering. För mobil har man ca 20 sekunder att fånga spelaren med gameplay eller så stänger dem av produkten. AAA-spel, spel som spelas på platformar där man sätter sig ner just för att spela, tex konsoll så är det oftast betydligt längre. Men även här, är tutorialen för tråkig, tänk text, låsta cutscenes, grejer där man inte kan gå vidare utan att behöva genomlida låsta sekvenser så stänger en betydande del av spelarna av.

2. Att man inte förstår hur man spelar spelet. Finns det ingen tutorial eller om tutorialen är för snabb / det händer för mycket samtidigt eller den levereras för snabbt så finns det en betydande del av spelarna som stänger av och begär refunds.

Svaret på detta i moderna spel är ungefär hur moderna spel som ovan nämnda assassins creed, zelda breath of the wild etc gör. Man lär sig spelet genom ganska lång tid, spelet pauses i princip aldrig, utan lär sig medan man spelar. Använder text på skärmen som man kan läsa medan man rör sig istället för UI-menyer och gamla tutorials.

Göra två olika startar etc funkar såklart för vissa, men även här ser man ofta i user tests att folk skippar tutorials per automatik, förstår inte hur spelet spelas och stänger av.

Svårt att vinna!

Medlem

Ett reskin av Valhalla som passat bättre som DLC till nämnda spel. Värdelöst tråkigt och bortkastade pengar.

Medlem

Schysst att man får testa i 2 timmar i alla fall.

Medlem
Skrivet av sarlucic:

Det är svårt det där, jobbar inom spelutveckling och det finns 2 stora painpoints som får folk att stänga av spel och det är lite motsägesfullt.

1. Spelet startar inte snabbt nog. Vanligast på mobil / gratisspel och andra produkter med låg investering. För mobil har man ca 20 sekunder att fånga spelaren med gameplay eller så stänger dem av produkten. AAA-spel, spel som spelas på platformar där man sätter sig ner just för att spela, tex konsoll så är det oftast betydligt längre. Men även här, är tutorialen för tråkig, tänk text, låsta cutscenes, grejer där man inte kan gå vidare utan att behöva genomlida låsta sekvenser så stänger en betydande del av spelarna av.

2. Att man inte förstår hur man spelar spelet. Finns det ingen tutorial eller om tutorialen är för snabb / det händer för mycket samtidigt eller den levereras för snabbt så finns det en betydande del av spelarna som stänger av och begär refunds.

Svaret på detta i moderna spel är ungefär hur moderna spel som ovan nämnda assassins creed, zelda breath of the wild etc gör. Man lär sig spelet genom ganska lång tid, spelet pauses i princip aldrig, utan lär sig medan man spelar. Använder text på skärmen som man kan läsa medan man rör sig istället för UI-menyer och gamla tutorials.

Göra två olika startar etc funkar såklart för vissa, men även här ser man ofta i user tests att folk skippar tutorials per automatik, förstår inte hur spelet spelas och stänger av.

Svårt att vinna!

Vet du varför man inte bara nyttjar svårighetsgraden som man väljer innan spelet ens börjar? Började nyss Shadow of the Tomb Raider och där väljer man ju svårighetsgrad direkt, och texten beskriver det som "har aldrig spelat Tomb Raider" eller "är erfaren Tomb raider spelare" os.v. (kanske inte ordagrant korrekt). Så varför inte bara tweaka introt baserat på detta val, då man tidigt kan få en indikation av vad för typ av spelare detta är och då anpassa "tutorial" delen av spelet.

Om det är så viktigt och känsligt om spelaren tröttnar eller fortsätter spela så tycker jag nästan att introduktionen av spelet bör vara av högre prioritet för spelbolagen. Tänk hur många spel man eventuellt har missat för att introt har varit så segt att man inte ens orkar starta upp det igen.

1
Skriv svar