Utvecklaren "kan inte motivera kostnaderna" för Rec Room på PSVR2

Medlem

Hade kanske kunnat tänka mig att ha en psvr2 för datorn. Men antagligen skulle den bara ligga oanvänd i långa perioder bara för att användas någon gång ibland när man vill visa VR för en vän eller bekant.

Det är på tok för omständligt att använda fortfarande med kablar, men en dag kanske det blir en upplevelse man ser fram emot efter jobbet :). Antagligen är det väl Nintendo som kommer göra det till en riktig hit en dag

Medlem
Skrivet av pazu:

VR är helt ointressant. Det finns ingen anledning att titta i 3D.

Så det låter om man aldrig har testat det.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Så det låter om man aldrig har testat det.

Precis. Min bror har bara ett öga dvs han kan inte se sterioskopiskt.

Jag försökte övertyga honom att vr är ballt men han trodde inte på mig. Nä 3d funkar inte för mig.

Sen fick han pröva hl alyx och insåg att han upplevde spelet som sedd från hans egna riktiga perspektiv. Man är i spelet.
Det slutade med att han köpte ett vr headset till sina ungar i julklapp.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Bestämt mig? Är det jag som bestämt att VR ska ha låg försäljningstakt, lågt och minskande investeringskapital? Känns som du börjar bli rätt så hätsk nu, rätt låg nivå, men du ska ha eloge ändå för att det var ett av dina mer komiskt bisarra personangrepp
För övrigt så känns det rätt överdrivet bakåtsträvande att du alltså förordar återgången till svartvit bild. Färg-TV är det nya fräscha för alla oss topptränade pigga 18-åringar med kepan på sned.

3DTV slog inte heller igenom. Och inte streaming för gaming heller.

Fast den växer ju inte alls, var har du fått det ifrån? VR-branschen krymper i både försäljning och investerat kapital för spelutveckling. Tycker ditt resonemang påminner rätt mycket om dem som hävdade att streaming och Google Stadia kommer ta över, vart inget med det heller och påminner rätt mycket om hur det går för VR. Hade VR haft en blomstrande framtid så är jag rätt säker på att det helt enkelt hade varit mer liv och tillväxt inom sektorn. Tekniken har varit mogen i flera år, precis som tekniken för streaming av spel varit mogen i flera år. Problemet är att de flesta helt enkelt inte är intresserade av det.

Sen har jag ingen aning om vad du åsyftar med att jag har "bestämt mig". Ja, jag har läst om hur det går för VR och dragit mina slutsatser utifrån det. Vad det har med eldsjälar och annat att göra har jag ingen aning om, du menar att dessa eldsjälar tar skada av att jag inte skriver positivt om VR på FZ? .

Metas Reality Labs passerade 1 miljard dollar i intäkter för första gången i senaste kvartalsrapporten, så hårda fakta går emot vad du vill här

Skriv svar