Dead Island 2 finns nu på Steam – 50 % premiärrabatt

Robot
Dead Island 2 finns nu på Steam – 50 % premiärrabatt

Ett års Epic-exklusivitet är till ända.

#dead-island-2


Medlem

Halvt sant (att exklusiviteten upphör) då Epic Game Services krävs och laddas ner även om du köper via Steam, det enligt flera recensioner på Steam.

Edit: Eftersom jag blir hänvisad till i artikeln tänkte jag länka lite Steamrecensioner som nämner just Epic :). Exempel 1, exempel 2, och ett exempel 3 med svar från utvecklarna om varför EGS installeras.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Halvt sant (att exklusiviteten upphör) då Epic Game Services krävs och laddas ner även om du köper via Steam, det enligt flera recensioner på Steam.

Dvs precis som vilken Ubisoft titel som helst. Köp det där det finns tillgängligt, men skiten kommer launchas via Epics launcher ändå.


signatur

I drank what?

Redaktör
Skrivet av Atilaa:

Halvt sant (att exklusiviteten upphör) då Epic Game Services krävs och laddas ner även om du köper via Steam, det enligt flera recensioner på Steam.

Att exklusiviteten upphört är helsant (det kan ju köpas på Steam). Det andra visste jag inte - tack för infon! Lägger in det i nyheten.

Det här inlägget förklarar att det går att köra spelet på Steam utan Epic-klienten. Används på egen risk, dock.


signatur
Releasehästryttare
Skrivet av Atilaa:

Halvt sant (att exklusiviteten upphör) då Epic Game Services krävs och laddas ner även om du köper via Steam, det enligt flera recensioner på Steam.

Tack! Blev att ta bort från wishlistan!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Dvs precis som vilken Ubisoft titel som helst. Köp det där det finns tillgängligt, men skiten kommer launchas via Epics launcher ändå.

Tyvärr, röster med plånboken när spel gör så.

Skrivet av Tomas Helenius:

Att exklusiviteten upphört är helsant (det kan ju köpas på Steam). Det andra visste jag inte - tack för infon! Lägger in det i nyheten.

Det här inlägget förklarar att det går att köra spelet på Steam utan Epic-klienten. Används på egen risk, dock.

Sant, formulerade mig lite klumpigt, igen. Menade att EGS koppling fortfarande är kvar och att navelsträngen aldrig blev klippt även om man kan köpa på Steam
Länkade också några recensioner i mitt första svar som "källor," kände att det blev krav att backa upp sina påståenden när man blir hänvisad till.

Medlem

Så synd man inte kan flytta sitt epic exemplar till steam.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Redaktör
Skrivet av Atilaa:

Bra spanat, har lagt till infon om när Epic-klienten krävs och inte. Tack!


signatur
Medlem

Ingen rabatt på psn än.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Är spelet något att ha?
Ettan var jättetråkig pga alla fetch quest.

Medlem

Epic behövs väl Endast om man vill köra crossplay. Kör du själv eller med folk på Steam behövs inte epic väl?


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Halvt sant (att exklusiviteten upphör) då Epic Game Services krävs och laddas ner även om du köper via Steam, det enligt flera recensioner på Steam.

Edit: Eftersom jag blir hänvisad till i artikeln tänkte jag länka lite Steamrecensioner som nämner just Epic :). Exempel 1, exempel 2, och ett exempel 3 med svar från utvecklarna om varför EGS installeras.

Efter lite efterforskning så verkar det som att man kan skippa Epic:

Om "EG launcher" är installerad på datorn så ta bort den först!
Sedan går man till "SteamLibrary\steamapps\common\Dead Island 2" och ta bort the EpicGameLauncher mappen.
Öppna sedan "DeadIsland.ini" filen med notepad och ändra "NoOperation=0" till "NoOperation=1"

Sedan skall det gå att spela utan Epic. Jag har INTE testat själv.

Om någon är villig att testa, återkom med info om det verkligne funkar att få igång utan bloatware.

edit: Denuvo kommer du inte ifrån dock, så spelet ligger nog kvar på ignore ett tag till

Medlem

Ett år efter launch så borde de ha hunnit åtgärda många av de initiala problemen? Yes?

Skrivet av Weeks_death:

Efter lite efterforskning så verkar det som att man kan skippa Epic:

Om "EG launcher" är installerad på datorn så ta bort den först!
Sedan går man till "SteamLibrary\steamapps\common\Dead Island 2" och ta bort the EpicGameLauncher mappen.
Öppna sedan "DeadIsland.ini" filen med notepad och ändra "NoOperation=0" till "NoOperation=1"

Sedan skall det gå att spela utan Epic. Jag har INTE testat själv.

Om någon är villig att testa, återkom med info om det verkligne funkar att få igång utan bloatware.

edit: Denuvo kommer du inte ifrån dock, så spelet ligger nog kvar på ignore ett tag till

Jag gjorde det efter jag såg Tomas länk till den lösningen.
Och för mej så funkar det iallafall 👌👍


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Sandlådenivå på steam, inte direkt förvånad.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

ESG, EGS Konto behövs, Denuvo fortfarande kvar i spelet
Yep, skippar det igen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Mycket snack om annat, men spelet är grymt bra och underhållande. En riktig pärla med bra atmosfär.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är spelet något att ha?
Ettan var jättetråkig pga alla fetch quest.

Spelade ut spelet förra året till Ps5, tyckte det va skitbra. Skulle ge det någonstans stark 4 eller svag 5 av 5 i betyg.
Visst fanns det en del "fetch quests" här oxå men långt från enbart sådana. Tycker spelet ser snyggt ut också och banorna är intressanta så man vill verkligen utforska överallt

Jag har inte spelet det första spelet eller kört alla andra zombie spel som kommit ut så jag va väl inte direkt trött på zombiespel som en del verkar vara.

Medlem

Har de kört exklusivitet på det sättet så blir det bojkott oavsett store när de kommer krypande efter ett år eller så. De ska konkurrera med priser och finesser i butikerna vilket gynnar oss konsumenter och inte med exklusiviteter. Kommer aldrig stödja utvecklare som faller för sådant.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Är spelet något att ha?
Ettan var jättetråkig pga alla fetch quest.

Spelat igenom hela och skulle ge det 3.5 av 5. Skön bizarr humor och mycket köttande. Som vanligt lite tråkigt att man behöver bygga nya vapen då gamla går sönder men så är det i de här spelen, har vant mig vid det

Var väl en del fetch quests men kan inte minnas att det störde mig.

Gillade Dying Light 2 mer än detta men det är mer seriöst och mörkare.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Köpte spelet till PlayStation 5 då jag inte ville köpa via EPiC Store o inte orkade med 1års väntan på Steam versionen. Riktigt bra spel med utsökt grafik o stämning i Los Angeles.
Kontrollen kändes smidig även. Ett riktigt röjarspel med massor av vapen o olika sjuka modifierade vapen.
Detta spel har ju ingen tung story berättat som The Witcher 3 men det behövs inte heller.

Jag är imponerad av utvecklaren DamBuster Studios som tagit över ansvaret från 2 tidigare sparkade Studios från detta evighets projekt. DamBuster gjorde samma grej med Homfront: The Revolution som de fick hoppa in o styra ihop projektet vilket blev ett bra resultat. En talangfull kompetent studio.

Hoppas spelet säljer bra på Steam iaf. Hoppa över EPiC.

Hade gett det en 4 av 5 i FZ style.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Efter lite efterforskning så verkar det som att man kan skippa Epic:

Mm, läste det efter Tomas länkade, känns en aning onödigt att behöva gå sådana omvägar för att få bort Epic launchern. Jag använder inte Epic men som många andra har jag den installerad för de få tillfällena ett spel som jag är intresserad av är gratis, typ vartannat år eller så. Att då behöva avinstallera program, ta bort mappar, och rota i .ini filer är otroligt onödigt.
Synd att de gjorde det onödigt bökigt och gav sig själva en massa negativ publicitet. Kommer själv avvakta köp tills de gjort det mer användarvänligt att spela utan Epic.
Sen att man läser recensioner om hur spelet installera Epic Online Services, inte själva launchern, och kräver att den finns på datorn om man vill spela är ju en aning suspekt och en orsak till att jag inte riktigt anser att navelsträngen till Epic är klippt. Står visserligen i liten text på spelets Steamsida och tror fler kommer hålla ögonen öppna för det i framtiden. Sen kan man få bort EOS helt och hållet också, sägs det, men det är svårare än enkelt och inte alls användarvänligt :/
Men men, var sugen på att köpa men röstar med plånboken som vanligt

------------

@Tomas Helenius Tänkte bara nämna det att när jag såg mitt användarnamn i artikeln blev jag påmind om när jag själv skrev om spel på en mellanstor amerikansk sida för ca. 7 år sen, tills sidan blev satt i "sunset" läge. Kom upp en del goda minnen jag inte tänkt på på ett bra tag, så tack för det

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Mm, läste det efter Tomas länkade, känns en aning onödigt att behöva gå sådana omvägar för att få bort Epic launchern. Jag använder inte Epic men som många andra har jag den installerad för de få tillfällena ett spel som jag är intresserad av är gratis, typ vartannat år eller så. Att då behöva avinstallera program, ta bort mappar, och rota i .ini filer är otroligt onödigt.
Synd att de gjorde det onödigt bökigt och gav sig själva en massa negativ publicitet. Kommer själv avvakta köp tills de gjort det mer användarvänligt att spela utan Epic.
Sen att man läser recensioner om hur spelet installera Epic Online Services, inte själva launchern, och kräver att den finns på datorn om man vill spela är ju en aning suspekt och en orsak till att jag inte riktigt anser att navelsträngen till Epic är klippt. Står visserligen i liten text på spelets Steamsida och tror fler kommer hålla ögonen öppna för det i framtiden. Sen kan man få bort EOS helt och hållet också, sägs det, men det är svårare än enkelt och inte alls användarvänligt :/
Men men, var sugen på att köpa men röstar med plånboken som vanligt

Jag är likasinnad; röstar med plånbok, med undantag när min bättre hälft vet bättre... (*Host *host toffel 😉)

Jag kommer högst troligt vänta ett bra tag, om det ens blir aktuellt, iom Denuvo, och egs. Det finns så mycket bra spel där ute och ser inte ett behov av att skaffa detta bara för att. Dead Island är relativt mediokra; dock inte dåliga på något sätt, men är inget spel jag "länkat" efter. "First person shooter" som gör det bra, men finns så många sådana spel till PC så behöver inte bryta min principer för en DI titel.

(Darkest Dungeon 2 är inte köpt än, då jag verkligen hatade deras exklusivitet på EGS)

1
Skriv svar