Valheim utökas med Ashlands: "Sista stora uppdateringen innan full release"

Robot
Valheim utökas med Ashlands: "Sista stora uppdateringen innan full release"

Ashlands redo att testas – nu!

#valheim


Medlem

Lustigt, kollade in Valheims steam-sida för 1 timme sedan för att se om 1.0 börjar närma sig, och så kommer denna artikel upp ^^

Medlem

Snart 1.0 äntligen har varit sugen länge på att köpa spelet

Medlem
Skrivet av Mover:

Snart 1.0 äntligen har varit sugen länge på att köpa spelet

Snart och snart, tid är ganska relativt!

Men jo det närmar sig, undrar om de lägger till Ocean-delen med Deep North då.
Har faktiskt inte ens klarat av mistlands än, var ganska rejäl svårighetsgrad och gillade inte riktigt dimman, de höga kullarna och djupa dalarna.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Spelade första två månader när Valheim släpptes och det har varit bland de roligaste jag spelat under 20talet. Men även fast jag hade så sjukt roligt så känner jag mig redan klar med spelet, långt innan 1.0


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Spelade första två månader när Valheim släpptes och det har varit bland de roligaste jag spelat under 20talet. Men även fast jag hade så sjukt roligt så känner jag mig redan klar med spelet, långt innan 1.0

Same, ett helt fantastiskt magiskt och förtrollande spel. Synd bara att det sedan dess "stått stilla". Men vem kan klandra ett litet indie team från skövde som plötsligt har en miljard kronor på kontot? Jag vet att jag hade blivit helt F-ed up av det i varje fall. Man är nog illa tvungen att göra som Notch och sälja av det för det är för stort för att hantera då, imho.
Men to each his own, jag blir jätteglad om det kommer ett 1.0 och det har massvis mer content och polering än när det släpptes.

Medlem

Detta spelet uppdateras så jävulskt sakta att man tappar intresset för full release. I mångt och mycket vanlig ea anda..

Medlem

Okej vad bra, man är lite sugen på att lira det och se vad som bruset gäller.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Spelade första två månader när Valheim släpptes och det har varit bland de roligaste jag spelat under 20talet. Men även fast jag hade så sjukt roligt så känner jag mig redan klar med spelet, långt innan 1.0

Därför jag inte spelar EA, man förstör mest för sig själv.

Medlem

Jag hade sjukt kul med Valheim när det släpptes men det har tagit alldeles för lång tid mellan uppdateringarna så jag har inte ens orkat ta upp det igen efter första månaden i Early Access. Får se om man ska ge det en ny chans när 1.0 släpps.

Personligen så tycker jag att Enshrouded är ett roligare och bättre spel när det kommer till versionen jag spelade senast av Valheim.
Sen är Core Keeper riktigt roligt också.

Medlem

Går det att köra testet på Xbox?

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Därför jag inte spelar EA, man förstör mest för sig själv.

Det är helt klart en avvägning man får ta, och alla early access-spel är ju inte skapade lika med tanke på hållbarhet över tid. Vi spelade "sönder" Valheim vid release, men tror nog att jag och mina polare kommer hoppa in i minst 40-60 timmar när 1.0 väl släpps

Medlem
Skrivet av markusas:

Jag hade sjukt kul med Valheim när det släpptes men det har tagit alldeles för lång tid mellan uppdateringarna så jag har inte ens orkat ta upp det igen efter första månaden i Early Access. Får se om man ska ge det en ny chans när 1.0 släpps.

Personligen så tycker jag att Enshrouded är ett roligare och bättre spel när det kommer till versionen jag spelade senast av Valheim.
Sen är Core Keeper riktigt roligt också.

Kan personligen inte hålla med om att Enshrouded är bättre. Vi var jäkligt taggade på det innan launch men det var alldeles för lätt i jämförelse och gav i alla fall mig och mina polare inga mästringskänslor. Det hela började bra, byggandet och det initiala stadiet med klassträd, fienderna kändes bra, craftingen var bra. Men efter ett tag kändes allt som en rinse och repeat - samma fiender om och om igen (dom slog bara hårdare), alla småbyar hade typ samma loot överallt, tråkiga vapen, crafting gear kunde inte uppgraderas, uppdragen var för enkla, bossar för enkla. När vi hade kommit till fjärde världen kändes det verkligen "mundane" till den graden att det var en av oss som frågade om vi hade kul fortfarande, och det konstaderades väl ganska fort att så inte var fallet. Så vi gjorde klart det första uppdraget där, stängde av och avinstallerade. Det blev 48h och på den tiden hade vi tagit oss igenom otroligt mycket content. Gick alldeles för fort och alldeles för enkelt.

Det har dock helt klart potential och kan bli ett riktigt bra spel, men är i våra ögon inte i närheten av vad Valheim erbjuder där samtliga ligger på över 250h speltid.


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Kidnose:

Kan personligen inte hålla med om att Enshrouded är bättre. Vi var jäkligt taggade på det innan launch men det var alldeles för lätt i jämförelse och gav i alla fall mig och mina polare inga mästringskänslor. Det hela började bra, byggandet och det initiala stadiet med klassträd, fienderna kändes bra, craftingen var bra. Men efter ett tag kändes allt som en rinse och repeat - samma fiender om och om igen (dom slog bara hårdare), alla småbyar hade typ samma loot överallt, tråkiga vapen, crafting gear kunde inte uppgraderas, uppdragen var för enkla, bossar för enkla. När vi hade kommit till fjärde världen kändes det verkligen "mundane" till den graden att det var en av oss som frågade om vi hade kul fortfarande, och det konstaderades väl ganska fort att så inte var fallet. Så vi gjorde klart det första uppdraget där, stängde av och avinstallerade. Det blev 48h och på den tiden hade vi tagit oss igenom otroligt mycket content. Gick alldeles för fort och alldeles för enkelt.

Det har dock helt klart potential och kan bli ett riktigt bra spel, men är i våra ögon inte i närheten av vad Valheim erbjuder där samtliga ligger på över 250h speltid.

Skulle säga att det är i fjärde området det börjar bli betydligt mer variation på de olika fiende-typerna, med en hel del nya fiende-sorter som bara finns där.
Vet inte om du spelat nyligen men de har nerfat och balanserat en hel del och släppte nyligen en stor uppdatering med 4 enorma crypt/Dungeons med ett helt gäng nya fiender och boss-typer. Är du max level så är det dock främst 3e och 4e som är mer utmanande.

1
Skriv svar