Kingdom Come: Deliverance 2:s stridssystem ska bli mer lättillgängligt

Robot
Kingdom Come: Deliverance 2:s stridssystem ska bli mer lättillgängligt
Medlem

Känns som rätt beslut, KCD var ett fantastiskt spel med ett dåligt combat system, Man kunde bli bättre på det med träning men det känndes aldrig för min del iaf som att det vart roligare. efter ett tag så fann man bara vad som var mest OP och spammade det.

Medlem

Blä! Jag gillade combat systemet. Striderna varade och man gav sig inte lättvindigt in i en strid, speciellt inte mot mer än en.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Blä! Jag gillade combat systemet. Striderna varade och man gav sig inte lättvindigt in i en strid, speciellt inte mot mer än en.

Du kan vara lugn, stridssystemet kommer att vara detsamma som i KCD1 men mer fördjupat och inte bara handla om att tajma master strikes och clincha tills fienden är död. Att ge sig in i en en-mot-tre situation är fortfarande en dålig idé.

Kort sagt, stridssystemet kommer att vara lättare att lära sig men svårare att bemästra. Warhorse har utökat master strikes, perfect blocks och kombos. Mer fokus kommer bl.a. att ligga på "reaktionsdelen", såsom att ha fler alternativ för att kedja slag som motreaktioner till fienders attacker osv.

Medlem

Gissar här nu men jag tror att combat var det överlägset största hindret för de flesta. Min tjej övervägde aldrig ens att skaffa spelet pga detäven om allt annat tilltalade henne, jag spelade spelet en bit men tröttnade på stridssystemet ochvorkade aldrig sätta mig in i det. Tror persinligen att de kommer vinna en hel del på att göra det lite mer tillgängligt.

Medlem

Stridssystemer i ettan var ju faktiskt väldigt otillgängligt utifrån att det förklarades väldigt dåligt i tutorials och tog mycket att sätta sig in i just pga dåliga beskrivningar och tutorials.. Så där har de ju mycket som bara kan bli bättre på tillgänglighet.

Utöver det så hoppas jag de antingen tar bort eller nerfar rejält mycket av ettans combos och reaktioner. Speciellt de trasiga perfekta blockningarna som fienderna älskade att använda i ettan...
Striderna var intressanta och spännande innan allt blev kombos och oblockbara riposter, sedan blev det repetetivt och tråkigt...

Medlem

Jag provade aldrig ens ettan just pga hur jäkla stelt och avigt combat såg ut, det här kanske (stort kanske) kan få mig att prova uppföljaren.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Du kan vara lugn, stridssystemet kommer att vara detsamma som i KCD1 men mer fördjupat och inte bara handla om att tajma master strikes och clincha tills fienden är död. Att ge sig in i en en-mot-tre situation är fortfarande en dålig idé.

Kort sagt, stridssystemet kommer att vara lättare att lära sig men svårare att bemästra. Warhorse har utökat master strikes, perfect blocks och kombos. Mer fokus kommer bl.a. att ligga på "reaktionsdelen", såsom att ha fler alternativ för att kedja slag som motreaktioner till fienders attacker osv.

Ok bra. Striderna ska vara oförlåtande i den typen av spel


signatur

I drank what?

Medlem

Hoppas de inte ändrar allt för mycket, det var lovande men tyvärr var masterstrikes på tok för frekvent förekommande att även om man var superchad Henry maxlevel så var det ändå på snudd omöjligt att få in en combo mot ens vanliga sketna och utsvultna bönder, vilket resulterade i att man istället bara körde antingen Bonk to the Head eller stab-stab-staby-McStab. Så om de lyckas fixa det utan att göra det för enkelt vore tacksamt.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ok bra. Striderna ska vara oförlåtande i den typen av spel

Verkligen, jag håller med. Ur ett designperspektiv tycker jag att ett sådant system bör vara tillgängligt och enkelt att förstå, men samtidigt tillräckligt djupt för att utmana och belöna dem som vill fokusera mer på strid.

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Verkligen, jag håller med. Ur ett designperspektiv tycker jag att ett sådant system bör vara tillgängligt och enkelt att förstå, men samtidigt tillräckligt djupt för att utmana och belöna dem som vill fokusera mer på strid.

Håller med till 100%!!!


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av Monstertarzan:

Verkligen, jag håller med. Ur ett designperspektiv tycker jag att ett sådant system bör vara tillgängligt och enkelt att förstå, men samtidigt tillräckligt djupt för att utmana och belöna dem som vill fokusera mer på strid.

Tänker att de skulle titta lite mer på For Honor. Stridssystemen är ju liknande, men For Honors är mer smidigt och inte lika "hackigt".


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En lite långsammare variant av systemet från Mordhau hade inte suttit fel. Känns otroligt bra tycker jag.

Den stora grejen som fuckade upp första spelet var ju hur kameran låste sig och oftast buggade ur totalt när det var flera. Även om man själv reagerade och planerade så följde inte spelet vad man ville göra alls (det och att Henry uppenbarligen har någon hjärnskada efter att ha blivit tappad som barn, 0 periferiseende och 500 i ping).

Det och att stridssystemet var helt värdelöst när man låst upp master strikes, efter det dödar man allt på ett slag. Tror inte jag använde en enda combo utanför träningsstället. Fick oftast aldrig chansen heller om man provar, lägsta bonnläppen kunde ju master strikes och "perfect blocks" med sin kvistjävel i det spelet.

1
Skriv svar