Ditt favorit FPS från 2004?

Medlem
Ditt favorit FPS från 2004?

För 20år sedan släpptes samma år en hel drös med FPS spel på ett sätt vi idag knappt kan föreställa oss.

(Bild från Unreal Tournament 2004 20 Years Later: An LGR Retrospective)

Har du någon speciell favorit eller särskilt minne av någon av spelen?

Vilket spel hade bäst gameplay, kampanj, multiplayer, teknik, grafik, fysik, AI, ljud, musik, vapendesign, leveldesign, fiendedesign, moddar.

Medlem

Jag skulle säga att doom 3, UT2004 och Half life 2 drar ganska jämnt skägg sinsemellan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Half Life 2 är ett mästerverk som håller än idag. Riddick har jag också fina minnen av.

Medlem
Skrivet av psp123:

Half Life 2 är ett mästerverk som håller än idag. Riddick har jag också fina minnen av.

Japp
Det är också rätt beklämmande att sådana spel i te släpps nå mer, iaf är många spel ett skämt i jämförelse med 20år gsmla stortitlar.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Många väldigt starka titlar, landade till slut på Far Cry. Men Halflife 2, Halo 2, Medal of Honor och Cod följde tätt efter.


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Röstad på HL2 och Painkiller då jag har högvis med bra minnen av just de två och FarCry som jag missade i omröstning, men vilket jäkla år för fps spel.

Medlem

Jag tycker Doom 3 bara har växt med åren. Just då var jag inte så impad. Men nu tycker jag definitivt det är minst top 3. Det är nästan konstigt att det kan funka så...

Medlem

Makalöst år. Får svara Halo 2 men tätt följt av Half Life 2.

Medlem

Ja den var ju inte svår. HL2.
BFV direkt efter.
Sen Far Cry.

Medlem

UT och Painkiller har man helt klart bäst minnen från.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Single Player: HL2
Multi: UT2004


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Det enda jag spelat nån längre stund av ovanstående är MP2 och det blev jag ganska besviken på, väldigt mycket mer frustrerande än ettan med light/dark-grejen. Måste ta tag i att köra HL-spelen, lol.

Medlem

Älskade Far Cry. Jävlar va snyggt jag tyckte det va. Men sen kom ju half life 2 och tog årtiondets bästa fps, så lätt val. Röstade på båda för sakens skull.

Medlem

Far Cry! Mest för att det var det enda jag fick spela (fast egentligen inte) vid den tiden.

Växte upp i ett konservativt hem och lyckades lura mamma och pappa att låta mig köpa spelet, med att jag lovade att jag endast skulle ha det för att kunna köra en dinosaurie mod.

1
Skriv svar