Världens bästa skurk – kvartsfinaler (del 2)

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är detta som gör G-man (eller The G-man om man ska vara korrekt) så intressant.

Om du är påväg att dö och jag räddar livet på dig men kräver något i gengäld. Är jag ond eller god? God för att jag räddade ditt liv men samtidigt ond då jag begär motprestation?

Om ja på båda, tar det ut varandra? Jag är varken ond eller god?

Detta kan vi diskutera i en evighet utan att finna ett svar som "alla" köper och det gör Mr G till en fantastisk karaktär trots att vi egentligen inte vet något om denne.

Ja just det han gjorde ju samma med Alyx pappa och bytte ut Gordon mot Alyx samtidigt.
Ja en intressant karaktär helt klart.
Hoppas man snart får vara med på fortsättningen. 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är detta som gör G-man (eller The G-man om man ska vara korrekt) så intressant.

Om du är påväg att dö och jag räddar livet på dig men kräver något i gengäld. Är jag ond eller god? God för att jag räddade ditt liv men samtidigt ond då jag begär motprestation?

Om ja på båda, tar det ut varandra? Jag är varken ond eller god?

Detta kan vi diskutera i en evighet utan att finna ett svar som "alla" köper och det gör Mr G till en fantastisk karaktär trots att vi egentligen inte vet något om denne.

Det låter ju mest egoistiskt och således ondskefullt. Att rädda livet på någon enbart för att man vill ha något i utbyte låter som något en narcissist/psykopat hade kunnat göra. Typ ”jag hade låtit dig dö om jag inte haft någon användning för dig”.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Det låter ju mest egoistiskt och således ondskefullt. Att rädda livet på någon enbart för att man vill ha något i utbyte låter som något en narcissist/psykopat hade kunnat göra. Typ ”jag hade låtit dig dö om jag inte haft någon användning för dig”.

Låter mer som en "i could tell you, but then i'd have to kill you"-situation. Typ, du är på väg att dö, men jag kan ändra på tid och rum för att hjälpa dig, men då får du hjälpa mig (kommer inte ihåg scenen). Nåja, sett till dåliga dåd så bleknar nu snubben mot i princip allt och alla i tävlingen...spelar liksom ingen roll hur många gånger han knuffade någon i matsalskön när han gick i skolan, vad han snattade, vilken "lektyr" han läste som tonåring...det är ju liksom inte samma liga av eventuell skurk vi snackar om här.

Det här är faktiskt viktigt!

Medlem

Vem fan är G-man undrar nog de flesta utanför HL-fanboy kretsen, Jokern är väl nästan lika känd som Mario, alla vet vem det är, finns på fler ställen än spel så som film, serietidningar

Jokern vinner lätt utan problem.

Medlem

Hej, varför är G-man klassificerad som skurk, vi vet ju inte om han är skurk eller snarare tvärtom... hjälte.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Det låter ju mest egoistiskt och således ondskefullt. Att rädda livet på någon enbart för att man vill ha något i utbyte låter som något en narcissist/psykopat hade kunnat göra. Typ ”jag hade låtit dig dö om jag inte haft någon användning för dig”.

Även om det man vill ha i utbyte räddar många liv?

Vi låter ju människor dö hela tiden. Du hade lätt kunnat ta ett flyg och rädda fattiga barn i Afrika men du väljer att inte göra det. Är du ond då?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av BloodFarmer:

Det låter ju mest egoistiskt och således ondskefullt. Att rädda livet på någon enbart för att man vill ha något i utbyte låter som något en narcissist/psykopat hade kunnat göra. Typ ”jag hade låtit dig dö om jag inte haft någon användning för dig”.

Så länge G-mans agenda är spekulation medan hans handlingar är goda, det vill säga att rädda huvudpersonen och assistera i att slåss mot Combine, så kan man knappast klassa honom som ond. Spelvärldens motsvarighet till "He's just standing there menacingly".

Medlem

Arthas tar hem allt


signatur

Konsolgamer från Helsingborg
NES, SNES, N64, 3Ds, Switch
PSP, Ps3, Ps4, Ps5
Google Stadia
MSI Katana

Dödgrävaren
Skrivet av kebbe:

Så länge G-mans agenda är spekulation medan hans handlingar är goda, det vill säga att rädda huvudpersonen och assistera i att slåss mot Combine, så kan man knappast klassa honom som ond. Spelvärldens motsvarighet till "He's just standing there menacingly".

Kain var med som en skurk också från Legacy of Kain-spelen men storyn där är såpass komplex att han antagligen är mer en hjälte än en skurk.

FM-guru
F.d. Sisyr

För lite Kane.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vem fan är G-man undrar nog de flesta utanför HL-fanboy kretsen, Jokern är väl nästan lika känd som Mario, alla vet vem det är, finns på fler ställen än spel så som film, serietidningar

Jokern vinner lätt utan problem.

Ja, det är nog ytterst få på FZ som har koll på, eller tycker om, Half-Life. /s

Skrivet av Mikael Berg:

För lite Kane.

You can't kill the messiah. (Helt enig, alltså.)


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Redaktör
Ponny

G-Man-kritiken fortsätter, rösterna på honom likaså!
Kan han stå emot Bowser? Och har Ganon en chans mot GLaDOS?
Vore mumma med antingen en Valve- eller Nintendo-final tycker jag. Men vi får se!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av JackG100:

Kain var med som en skurk också från Legacy of Kain-spelen men storyn där är såpass komplex att han antagligen är mer en hjälte än en skurk.

hahaha! Du mördade mig med denna kommentar xD

Medlem
Skrivet av Molotov:

Utveckla.
Är han en good guy?
Han hade gordon som sin lilla puppet. Se Byte ut gordon mot alyx så han verkar ha en egen agenda

Skrivet av estling:

Hej, varför är G-man klassificerad som skurk, vi vet ju inte om han är skurk eller snarare tvärtom... hjälte.

Jag tror ni har fått detta helt om bakfoten, G-man är Gordons manager.
Han fixar helt enkelt jobb åt bland annat Gordon och Alyx, han har såklart helt sina klienters intressen som största fokus.
Kan ju såklart vara en tvist där, finns ju dåliga managers också.

G-Man= Gordons manager.
I HL3 så får vi förmodligen svar på vilken Talent Agency som "G-man" jobbar på.

Medlem

Haha det här känns lite som när folk gick hand i hand för att rösta vidare Gunilla Persson i Melodifestivalen. Tycker det är på sin plats med Världens Bästa Hjälte efter det här, så kan folk rösta fram Sonic.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vem fan är G-man undrar nog de flesta utanför HL-fanboy kretsen, Jokern är väl nästan lika känd som Mario, alla vet vem det är, finns på fler ställen än spel så som film, serietidningar

Jokern vinner lätt utan problem.

Medlem

Blir en tråkig final.,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Kyraal:

<Uppladdad bildlänk>

Bevis på att många av folket på FZ är helt ute o cyklar...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Bevis på att många av folket på FZ är helt ute o cyklar...

Den här omrösningen är på skoj, så försök att inte ta det på så stort allvar så du blir upprörd över att folk inte håller med dig

Tor
Medlem
Skrivet av Zphynx:

Arthas tar hem allt

No king rules forever my son...

Skrivet av Mikael Berg:

För lite Kane.

Medlem

Arthas förlora... mot Bowser? -_-

Boooo!


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Man får ju säga ändå att Nintendo lyckats med sina två stora skurkar. Stora sedan 80/90 talet förmodligen stora om ytterligare 30 år.
Bowser har ju dock genom åren blivit snällare.
Ganon däremot hoppas man ju knappt skall sätta sig i den där Go-carten. Han kan gott förbli mörk!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

12
Skriv svar