Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Fallout dubblerar sina spelarsiffror på Steam (och du kan nog gissa varför)

Robot
Fallout dubblerar sina spelarsiffror på Steam (och du kan nog gissa varför)
Medlem

Skulle själv testa fallout 76 efter att ha kollat klart serien och man fick gratis nyckel av amazon.
Krscha vid första interaktionen i spelet i början. Avinstallera

Medlem
Skrivet av Karmak:

Skulle själv testa fallout 76 efter att ha kollat klart serien och man fick gratis nyckel av amazon.
Krscha vid första interaktionen i spelet i början. Avinstallera

Tänker att om du gav upp efter ett försök var du kanske inte så intresserad att det spelar någon roll, men det blev ju en rolig anekdot att dela med sig här på FZ 😊

Medlem

F76 är ett underbart spel. Stora brister men stämningen och nöjet att utforska världen första gången är något av de bästa spelminnen jag har.

Oerhört mysigt spel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

40000 i Fo76 igår kväll vilket jag gissar är ganska mycket mer än vanligt, kan ju hoppas att det får lite mer kärlek än samma events de har kört i evigheter.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Mitt i nerladdningen av Fo4 VR med massivt moddpaket 😅

Bara synd att de inte kan släppa ett ordentligt Co-Op Fallout istället för Fallout 78 skräpen.
Jätteskoj att göra ett event med polaren när någon dyker upp i full powerarmor och oneshottar allt.

Förhopningsvis har MS/Bethseda inte helt missat att det går faktiskt riktigt bra för spel som bara har coop utan pvp. Som respekterar sina spelare. *sneglar på BG3 och Helldivers 2*

Medlem
Skrivet av Xerx:

Mitt i nerladdningen av Fo4 VR med massivt moddpaket 😅

Bara synd att de inte kan släppa ett ordentligt Co-Op Fallout istället för Fallout 78 skräpen.
Jätteskoj att göra ett event med polaren när någon dyker upp i full powerarmor och oneshottar allt.

Förhopningsvis har MS/Bethseda inte helt missat att det går faktiskt riktigt bra för spel som bara har coop utan pvp. Som respekterar sina spelare. *sneglar på BG3 och Helldivers 2*

Fo76 är i princip coop utan pvp. Gissar på att du bara testade i början, eller inte alls


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Fallout 76 fyrdubblades. Brukar va mellan 8-10k spelare online samtidgt. Nu på helgen var siffran på 40k.

Om ni har en gratis kod som ni inte tänker använda så ger den till någon annan. Då kan den personen använda det som ett mule account så slipper dom köpa fallout 1st.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Mest sugen på att spela Fallout 1 och 2 😎

ZF
Medlem

Att det samtidigt är rea på de flesta kanske spelar in lite också..

Samma på Playstation förresten. Antar XB med.

Medlem

Såg att det var väldigt många streamar som spelade sponsrade 76 streams i helgen.

Redaktör
Skrivet av rmpyro:

Fallout 76 fyrdubblades. Brukar va mellan 8-10k spelare online samtidgt. Nu på helgen var siffran på 40k.

Om ni har en gratis kod som ni inte tänker använda så ger den till någon annan. Då kan den personen använda det som ett mule account så slipper dom köpa fallout 1st.

Fallout 76 är gratis till fredag eller så, gäller alla plattformar. Det lär bidra en hel del.


signatur
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Tänker att om du gav upp efter ett försök var du kanske inte så intresserad att det spelar någon roll, men det blev ju en rolig anekdot att dela med sig här på FZ 😊

Ville mer testa och se om det var roligt. Inget jag var väldigt intresserad av
Men kraschar det redan i början så är det inget jag vill försöka fixa

Medlem

Väntar in nextgen uppdateringen sen blir det F4 fullt med mods

Medlem
Skrivet av Komured:

Såg att det var väldigt många streamar som spelade sponsrade 76 streams i helgen.

Det är för att en sub ger en ryggsäck in-game. Sen har de antagligen betalt en del streamers ovanpå det för att spela också.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Väntar in nextgen uppdateringen sen blir det F4 fullt med mods

Same. Äntligen native utrawide support. Det har vart så meckigt att modda in.

Medlem

Fler spelare än någonsin, inte illa alls.

Ambassadör
Xbox

Har man Xbox Game Pass Ultimate så finns det en bundle med Vault 33 grejer till Fallout 76 att hämta hem som perk!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av GarfieldPower:

Väntar in nextgen uppdateringen sen blir det F4 fullt med mods

Nästan alla mobs kommer inte funka föränn dom updaterar modsen för den uppdateringen


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag har 735 mods på Fallout 4 så jag stängde av uppdateringar i gog för det lär väl ta ett tag om ens alla någonsin blir uppdaterade

Medlem
Skrivet av Subzero199:

Same. Äntligen native utrawide support. Det har vart så meckigt att modda in.

Jag vet, detta är vad jag väntat på sen jag bytte skärm för flera år sen.

Skrivet av rmpyro:

Nästan alla mobs kommer inte funka föränn dom updaterar modsen för den uppdateringen

Tror nog vapen mods med animationerna funkar annars får man bara kolla vad som blir uppdaterat.

Medlem

Verkar va rea på steam nu på alla Fallout spel

Medlem

Jag tillhör de skyldiga.🙄
Köpte Fallout 4 för 60 kr på Steam och spelade en del i helgen.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Fo76 är i princip coop utan pvp. Gissar på att du bara testade i början, eller inte alls

Hmmmm? Jag har 20h i spelet enligt gamepass.

Resurssamlingen med att bygga baser är PVP, Alla events är "coop" men förstörs totalt av överlevlade/gearade spelare som curbstompar all content. Svårighetsgraden på open world uppdragen var en ren snoozefest med brossan i coop.

Medlem
Skrivet av Xerx:

Hmmmm? Jag har 20h i spelet enligt gamepass.

Resurssamlingen med att bygga baser är PVP, Alla events är "coop" men förstörs totalt av överlevlade/gearade spelare som curbstompar all content. Svårighetsgraden på open world uppdragen var en ren snoozefest med brossan i coop.

PvP dog ut i princip helt samma dag som pacifist-patchen släpptes för 5-6 år sedan. Du kan ta över hur mycket du vill och ingen kommer börja skjuta på dig, det är lättare och snabbare att bara byta server.

Att folk är hög level är iofs inte så konstigt i ett gammalt spel, men oberoende av level är events inte särskilt svåra, så det är inte där problemet ligger.

Det blir vad man gör det till, så länge man inte förväntar sig något hardcore supersvårt spel.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Drog igång första spelet hehe. Överraskande att det funkar på en ultrawide, känns nästan lite fusk. Lite kraschar ibland men funkar fint annars

Medlem

På tal om fallout 76, dom har expanderat kartan med ett nytt område på deras public test server.

Spoiler varning.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar