Rykte: Nästa Call of Duty presenteras på Xbox Showcase den 9:e juni

Robot
Rykte: Nästa Call of Duty presenteras på Xbox Showcase den 9:e juni
Medlem

Gulfkriget? De har min uppmärksamhet!

Självklart är Gears alltid intressant också. Ska bli väldigt spännande att se hur de tar serien vidare och om man kan hitta tillbaka till en suverän MP!

Skribent
Skrivet av Augustus:

Gulfkriget? De har min uppmärksamhet!

Självklart är Gears alltid intressant också. Ska bli väldigt spännande att se hur de tar serien vidare och om man kan hitta tillbaka till en suverän MP!

Själv hade jag hoppats de skulle skippa den öppna delen i uppdragen i kampanjen. Kändes som man lirade multiplayerbanor i singleplayer i MW3.

Men Guldkriget tilltalar som miljö.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kommer nya COD släppas till Game Pass dag 1 tror ni?


signatur

PEACE✌️

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Kommer nya COD släppas till Game Pass dag 1 tror ni?

Ja det kommer det garanterat att göra.

Skribent
Skrivet av Geijmer:

Kommer nya COD släppas till Game Pass dag 1 tror ni?

Skulle gissa de lägger in bak-katalogen med alla CoD också.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Hoppas de skippar single player helt och lägger fullt fokus på att faktiskt bygga ett riktigt bra MP-lir i stil med de äldre CoD men det lär väl inte hända

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hoppas de skippar single player helt och lägger fullt fokus på att faktiskt bygga ett riktigt bra MP-lir i stil med de äldre CoD men det lär väl inte hända

Jag vill ha sp i cod det är där jag lägger mest tid.

Medlem

Senaste COD var MW2 för mig. Spelar det då och då men kommer inte köpa fler. Hoppas nästa kommer till GamePass.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Minns när man gick och längtade efter de pangarna, idag är det väldigt obetydliga.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Meh. Klubbekriget eller gtfo.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av ulphen:

Ja det kommer det garanterat att göra.

Skrivet av Pretorian24:

Senaste COD var MW2 för mig. Spelar det då och då men kommer inte köpa fler. Hoppas nästa kommer till GamePass.

Inte säkert att de får det än på grund av tidigare avtal.

Har för mig att det var tidigast 2025 eller att det gällde till 2025 alltså att det kan vara 2026 som det upphör.

Efter det så släpps förmodligen CoD till GP, så länge inte ABK får välja, för dem ville inte det förut i alla fall.

Edit* Nej, det verkar vara tidigast nästa år som gäller. Verkar dock inte gälla äldre titlar.

Tom Warren X

Finns flera referenser om man googlar.

Medlem

Trist om ryktet om sp stämmer. Inte köpt mw3 pga det plus att det såg ut som en dålig copy/paste från mw2.
Blir kanske inget mw i år heller.
Skralt med kul pangare med sp-del…köpte Metrospelen på rea så får väl köra dem fast de är gamla.

Medlem

Om det är Treyarch som gör det så kan det bli ett köp. Senaste CoD jag köpte var 2019 så känns som att det kan vara dags igen, kör ju Warzone varje vecka.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Minns när man gick och längtade efter de pangarna, idag är det väldigt obetydliga.

Känslan för min del när dom annonserade MW2 (2009) och när man fick börja lira det va helt magiskt... grafiken, ljudet, känslan och allt kändes nytt.
Tider!
15år sedan nu...

Medlem

Tappat hypen helt för COD vilket är synd eftersom de är de som släpper nytt. Idag är det konsollspel fullt ut och då är det inte roligt längre. Det tog tre spel att helt flytta cod från datorspel till tv-spel.

Grattis antar jag till konsollspelarna som har nåt kul. Själv når inte spelet längre upp till mitt golv för pc-spel, än mindre taket.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Gulfkriget låter perfekt, hade önskat samma setting till BF

Medlem

Jag skippade också MW3 eftersom det kändes som en lat fortsättning på tvåan. Med det sagt så vill jag ändå säga att COD alltid känns intressant att studera (och kanske spela) när det kommer för det är i grunden en välgjord produkt med betydligt större variation än andra ”varje år”-spel.

Medlem
Skrivet av Kane:

Tappat hypen helt för COD vilket är synd eftersom de är de som släpper nytt. Idag är det konsollspel fullt ut och då är det inte roligt längre. Det tog tre spel att helt flytta cod från datorspel till tv-spel.

Grattis antar jag till konsollspelarna som har nåt kul. Själv når inte spelet längre upp till mitt golv för pc-spel, än mindre taket.

Öh på xbox matchas man mot pc-spelare med en miljard aim sensitivity och lägger sig ner på marken på en nanosekund. Det går tydligen att ljuga att man har handkontroll och när en med handkontroll matchas mot en mus+tbord, då e de kört.
Tycker de förstört de deluxe för spelarna på xbox. Vi blir som bottar med blind man- mode enabled och rör oss som en sån långsam stridsvagnsturret mot deras ninjarörelser i jämförelse.
Ett tag kunde man stänga av cross-play, men då får du ingen matchmaking…

Medlem

Tror att namnet blir Modern Warfare IV...
Edit: ja efter gulfkrigetspelet då. Så 2025-CoD lär heta Modern Warfare IV.

Skribent
Skrivet av Jim128:

Tror att namnet blir Modern Warfare IV...

Om ryktet stämmer så är det ju en Black Ops-titel och då lär nog spelet heta CoD: Black Ops - Gulf War eller något? Förra titeln hette ju Black Ops - Cold War.

edit: såg din edit nu...jo nästa Modern Warfare lär väl bli IV.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Alltså vid det här laget så hade det kunnat vara det bästa call of duty någonsin och jag skulle nog inte orka bry mig. Så otrolig "fatigue" på Call Of Duty. Allt jävla skit dom gör med spelen gör att man vet redan innan att spelet kommer ha trasig matchmaking, Världen överlägset sämsta UI, Spammad med reklam om battlepass ingame, typ 200 knapptryck för att röra sig runt i menyn & sedan när nästa års spel är på väg så kommer dom trycka ned det i halsen på dig varje gång du försöker spela det spelet du har köpt.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Meh. Klubbekriget eller gtfo.

De kanske skulle kunna kombinera de två konflikterna, och döpa det till Golfklubbekriget?

1
Skriv svar