Turbulent hos rattillverkaren Fanatec – vd:n sparkad, aktien dyker

Robot
Turbulent hos rattillverkaren Fanatec – vd:n sparkad, aktien dyker

Allt står inte ratt till hos tyskarna.

#endor, #fanatec


Det svänger hos Fanatec.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Väldigt körigt hos Fanatec.


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Aktiekursen bromsar in.

Redaktör
Skrivet av hannes.theorell:

Det svänger hos Fanatec.

Skrivet av Margy:

Aktiekursen bromsar in.

Jag gillar vart det här är på väg!

Nä men allvar. En mycket märklig historia. Hoppas de får ordning på saker och ting nu, för det är bra grejer de tillverkar.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag gillar vart det här är på väg!

Nä men allvar. En mycket märklig historia. Hoppas de får ordning på saker och ting nu, för det är bra grejer de tillverkar.

Man får ju hoppas att de återfår greppet och kommer tillbaka på banan.

Medlem

Leveransproblem kan väl tillskrivas allt från för snabb tillväxt till globala logistikproblem men brist på kommunikation till sina kunder känns väldigt oseriöst, särskilt när man tar Fanatecs priser. Var längesedan man kunde plocka upp en komplett 911 GT2-ratt för 2500kr.

Medlem

Kört för VD:n och aktiekursen i utförsbacke.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vem blir det som rattar företaget istället för Thomas Jackermeier då?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Var vd:n en sån där däcksparkare tro?

Medlem

Rattar 😆


signatur

🐖💨💩

Redaktör
Skrivet av kebbe:

Leveransproblem kan väl tillskrivas allt från för snabb tillväxt till globala logistikproblem men brist på kommunikation till sina kunder känns väldigt oseriöst, särskilt när man tar Fanatecs priser. Var längesedan man kunde plocka upp en komplett 911 GT2-ratt för 2500kr.

Svårt att jämföra pris rakt av, men är inte så stor skillnad på dagens instegspaket. CSL DD-bas med pedaler och ratt kostar från 400 euro. Webbis tog 2 595 kr för 911-ratten för massa år sen, men utan pedaler. Sen har direct drive-rattar mycket dyrare komponenter och helt annan byggkvalitet. Jag bara gissar nu, men de där 400 euro för CSL DD kanske är förlustaffär som bidrar till att de ligger kasst till ekonomiskt?

Jag håller helt med om servicen: den måste funka med de priserna. Särskilt när de valt att sköta försäljningen själva.


signatur
Medlem
Skrivet av kebbe:

Leveransproblem kan väl tillskrivas allt från för snabb tillväxt till globala logistikproblem men brist på kommunikation till sina kunder känns väldigt oseriöst, särskilt när man tar Fanatecs priser. Var längesedan man kunde plocka upp en komplett 911 GT2-ratt för 2500kr.

Nu överdrev du nog lite. Det där priset var utan både ratt och pedaler. Jag beställde 2010 direkt från fanatec för €200 ungefär. Sen tillkom pedaler och allt annat. Det är inte så dyrt med deras prylar nu sett till inflationen över åren. Riktigt bra prylar. Tråkigt att höra om problemen. Thomas har alltid varit superengagerad

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Nu överdrev du nog lite. Det där priset var utan både ratt och pedaler. Jag beställde 2010 direkt från fanatec för €200 ungefär. Sen tillkom pedaler och allt annat. Det är inte så dyrt med deras prylar nu sett till inflationen över åren. Riktigt bra prylar. Tråkigt att höra om problemen. Thomas har alltid varit superengagerad

Även om han inte är CEO längre så äger han fortfarande över 50% av aktierna (om inget har hänt där) samt att han ska vara någon form av produktansvarig fortfarande men hittar inte tillbaks till källan för det så inte helt säkert.

Redaktör
Skrivet av Doed:

Även om han inte är CEO längre så äger han fortfarande över 50% av aktierna (om inget har hänt där) samt att han ska vara någon form av produktansvarig fortfarande men hittar inte tillbaks till källan för det så inte helt säkert.

Overtake citerar ett uttalande från Endor på tyska, bland annat om Thomas framtid. Finns länkat i nyheten.


signatur
1
Skriv svar