Medlem
Skrivet av Rowin42:

Håller med till 100%.
Riktig jäkla dynga tyvärr 🥲

Ja, blev väldigt besviken då trailern ändå verkade lite lovande Det här var en bra sammanfattning:

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Såg den nyss och det var ju verkligen en påse bajs bara. Som en 13-åring skrivit och regisserat och skrikit "more explosions! More slowmotion" hela tiden. Kände typ ingenting för någon - eller någonting - och när det skulle snörplas i slutet kändes det väldigt påtvingat. Riktigt lågvattenmärke. Men tyvärr verkar det som de hintar om mer skit i denna franschise?

Jag tyckte att det lät som en intressant idé men mitt intresse för historien dog tyvärr ungefär en tredjedel in i första filmen.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Jag tyckte att det lät som en intressant idé men mitt intresse för historien dog tyvärr ungefär en tredjedel in i första filmen.

Ja, när projektet utannonserades (eller pratades om före det) så lät det absolut intressant, att han fick nobben som dessa som Star Wars-filmer och istället valde att göra dem i ny egen värld lät lite som David vs Goliat - men sanningen är att han är Goliat och mest står och slår tomma slag i luften. Varken manus eller regi övertygar. Handlingen tagen från tidigare sci-fi's och Seven Samurai utan att tillföra någonting eget eller nytt. Väldigt ytlig action. Jag hade liksom hoppats att Star Wars som börjat sjunka ordentligt i kvalitet sedan typ Rogue One skulle få ordentlig konkurrens men det här är ingen franchise som är den räddningen. Tyvärr.

Medlem

Tycker hyfsat bra om Dawn of the Dead och Watchmen av Snyder, resten är en blandning av OK filmer (kommer inte ihåg någon på rak arm ) och ren skit (typ rebel moon, army of the dead) imo

Medlem
Skrivet av reaver:

Tycker hyfsat bra om Dawn of the Dead och Watchmen av Snyder, resten är en blandning av OK filmer (kommer inte ihåg någon på rak arm ) och ren skit (typ rebel moon, army of the dead) imo

Jag gillar det mesta annat av honom, en av få som brukar försvara Sucker Punch, men de här två har varit riktigt bottennapp och fått mig att börja ifrågasätta om det är någon jag kommer fortsätta ha ögonen på.

Quake-konnässsör

Manuset både i första filmen och i andra är riktigt dåligt, så mycket pengar, bortkastad, min tid, bortkastad....

Hur många filmer ska de göra? Tre filmer tydligen, men Zack siktar på att göra fler, minst fyra filmer tydligen. Kommer de överleva, hur får han pengar för dessa filmer? Båda filmerna kanske kostade 166 miljoner dollar...

Både filmernas huvudkaraktär var Vetet, allt detta för lite Vete.... Why?

Medlem
Skrivet av almblad:

Manuset både i första filmen och i andra är riktigt dåligt, så mycket pengar, bortkastad, min tid, bortkastad....

Hur många filmen ska de göra? Tre filmen tydligen, men Zack siktar på att göra flera, minst fyra filmer tydligen. Kommer de överleva, hur får han pengar för dessa filmer? Båda filmerna kanske kostade 166 miljoner dollar...

Både filmernas huvudkaraktär var Vetet, allt detta för lite Vete.... Why?

Det är ju Netflix-filmer så uppenbarligen gillar Netflix att kasta pengar på honom. Över lite vete hehe.

Medlem

123
Skriv svar