Nintendo-material tas bort från Garry's Mod

Robot
Nintendo-material tas bort från Garry's Mod

Det finns 20 år av användarmaterial att kolla igenom.

#garrys-mod, #nintendo, #switch, #valve


Medlem

Nintendo alltså… att de orkar.
Nintendos Stasifasoner är en stor anledning till att jag inte äger en Nintendo och inte gjort sen jag fick en Gameboy SP. Man tappar lusten att supporta ett företag som är så aggressivt mot sina kunder och fans.

Medlem

Nu äger jag ingen Nintendo-konsol men man sneglar ju ändå på vissa av deras titlar som lockar lite. För varje sådan här nyhet jag läser så svävar jag längre och längre från beslutet att köpa en av deras produkter. Bryr mig inte om Garry's Mod över huvud taget, men kom igen. Låt folk ha roligt.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Nintendo alltså… att de orkar.
Nintendos Stasifasoner är en stor anledning till att jag inte äger en Nintendo och inte gjort sen jag fick en Gameboy SP. Man tappar lusten att supporta ett företag som är så aggressivt mot sina kunder och fans.

Har sett ett par Youtube-videos senaste dagarna om att de dessutom skulle ha ett samarbete med Fortnite där Samus Aran skulle vara med - men de gick ur den dealen för enligt Nintendo fick hon bara vara spelbar (och sebar) på Nintendo Switch - så om du spelade på annan plattform skulle du inte kunna välja henne eller ens se hennes skin om du så mötte en spelare med henne. Så de drog sig ur dealen istället.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har sett ett par Youtube-videos senaste dagarna om att de dessutom skulle ha ett samarbete med Fortnite där Samus Aran skulle vara med - men de gick ur den dealen för enligt Nintendo fick hon bara vara spelbar (och sebar) på Nintendo Switch - så om du spelade på annan plattform skulle du inte kunna välja henne eller ens se hennes skin om du så mötte en spelare med henne. Så de drog sig ur dealen istället.

Va, på riktigt?! Vad ska man ens säga... det är ju otroligt patetiskt. Hade ju annars varit ett perfekt sätt att utsätta spelarna för Samus och Metroid i och med att de ser karaktären och sen kollar vart hon kommer ifrån. Svårt att komma på grinigare bolag inom tv-spelsvärlden, framförallt bland de större utvecklarna och utgivarna.
Undrar i så fall vad Nintendo tycker om att Detective Pikachu går att streama på andra plattformar än Switch.

Medlem

Common Nintendo L


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av Atilaa:

Va, på riktigt?! Vad ska man ens säga... det är ju otroligt patetiskt. Hade ju annars varit ett perfekt sätt att utsätta spelarna för Samus och Metroid i och med att de ser karaktären och sen kollar vart hon kommer ifrån. Svårt att komma på grinigare bolag inom tv-spelsvärlden, framförallt bland de större utvecklarna och utgivarna.
Undrar i så fall vad Nintendo tycker om att Detective Pikachu går att streama på andra plattformar än Switch.

"They got really hung up on their characters showing up on platforms that weren't their platforms," Mustard explained.

Och Detective Pikachu försvinner nog från andra plattformar när Nintendo ryktas lansera strömningstjänst på Switch 2

Medlem

Det är inte Nintendo utan ett troll som skickat ut fake DMCA

Medlem

Nintendo har alltid varit bra på att skydda sina karaktärer, så att om man köper ngt Nintendo-relaterat så ska man kunna känna sig trygg med att Nintendo godkänt produkten. Varför ska andra få uppmärksamhet och kanske tjäna pengar på Nintendos varumärke??

Jag tycker det är rimligt att de skyddar sina varumärken. Jag tror att de flesta stora företag gör på exakt samma sätt. Sen har Nintendo extremt starka och välkända varumärken - så jag tänker att de utmärker sig mer då det finns ett intresse från andra att utnyttja dem.

Medlem
Skrivet av noreason:

Det är inte Nintendo utan ett troll som skickat ut fake DMCA

Vad baserar du det på?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av SeniorGamer:

Nintendo har alltid varit bra på att skydda sina karaktärer, så att om man köper ngt Nintendo-relaterat så ska man kunna känna sig trygg med att Nintendo godkänt produkten. Varför ska andra få uppmärksamhet och kanske tjäna pengar på Nintendos varumärke??

Jag tycker det är rimligt att de skyddar sina varumärken. Jag tror att de flesta stora företag gör på exakt samma sätt. Sen har Nintendo extremt starka och välkända varumärken - så jag tänker att de utmärker sig mer då det finns ett intresse från andra att utnyttja dem.

Vad ska de skyddas mot? Att få exponering gentemot 11,6M spelare på allehanda format som kanske gör att de blir mer nyfikna på att spela spel med den karaktären - och då investera i en Switch och Metroid-spel. Tycker både du och Nintendo tänker bakvänt här då det är de som skulle tjäna på detta och inte Epic. Och vadå skydda sina varumärken? Inte så att t.ex. Master Chief från Halo drar ner den serien i smutsen för att han medverkar, utan tvärtom uppskattar ju många att det är sådan bredd på både spel- och film-karaktärer som finns spelbara så att inte medverka utan vara bångstyriga såhär skadar dem nog mer.

1
Skriv svar