Star Wars Jedi: Survivor läggs till i EA Play denna vecka

Robot
Star Wars Jedi: Survivor läggs till i EA Play denna vecka
Medlem

Najs, då ska jag testa det

Medlem

Ytterligare ett spel jag avvaktat med att köpa som hamnar på en prenumerationstjänst. Har Game Pass Ultimate för PC/Xbox (och således EA Play inkluderat) och betalar för EA Play separat på PlayStation. Visst betalar jag i slutändan för spelen, men ser också ett mönster att jag köper färre spel pga detta. Vet inte om jag gillar utvecklingen, den har bara transformerat sig till så här över tid.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Gillade 1an, men hört att detta flyter på riktigt dåligt på PC.. någon som har erfarenhet på PC som vet om det är värt det? Prestanda mässigt?

Redaktör
Skrivet av Lukan:

Gillade 1an, men hört att detta flyter på riktigt dåligt på PC.. någon som har erfarenhet på PC som vet om det är värt det? Prestanda mässigt?

Pc-versionen flöt inget vidare, nej. Men bortsett från det så är det ett grymt bra spel.


signatur
Medlem

Spelet flyter tyvärr fortfarande dåligt, Bättre än vid launch, men fortfarande ej acceptabelt till min smak. Men om man inte är så känslig för stutters så är det nog en bra deal att spela på gamepass.

Medlem

Grymt bra spel, prestandan var helt OK när jag spelade. Men det var på PS5.

Medlem

Gött ser jag fram emot

Medlem

Grymt spel, körde ut det och började sen om direkt. Man kanske skulle ta sig en tredje omgång

Testpilot
Skrivet av Lukan:

Gillade 1an, men hört att detta flyter på riktigt dåligt på PC.. någon som har erfarenhet på PC som vet om det är värt det? Prestanda mässigt?

Nej det är inte värt det ur prestanda synpunkt. Menysystemet är också ganska uselt ur PC kontroll-synvinkel.

Synd nog eftersom resten av spelet är bra eller väldigt bra.

Medlem

Tråkigt, de har tydligen inte fixat pc-versionen tillräckligt för att vara värd en genomspelning. Synd på ett annars bra spel tydligen.

Medlem

Spelade på Xbox för nån månad sen, visst är det låg framerate när det är mycket fiender på skärmen, men det jag störde mig mest på var att bakgrunden i bland inte laddades in smidigt utan blev vita fält där bakgrunden eller väggarna skulle vara.
Annars var det ett jättebra spel! 🙂

Med tanke på att det kommer ligga på game pass och om man har detta så skadar det ju inte att prova, kostar ju inget extra.

Medlem

Det är helt klart spelbart på PC nu för dom som är oroliga, körde igenom det relativt nyligen. Detta med ett 4070, 12600K(OC), 32GB DDR4, NVME. Tyvärr är det inte perfekt då det är uppbyggt med grundproblem som inte går få bort.

Skulle säga, ge det en chans och se hur det flyter på. Det är ett mysigt action-äventyr med Metroidvania-stuk. Story och karaktärer är väl inga höjdare dock, tyvärr.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Denna guide kanske hjälper en del för pc-spelare. Även om responsen på den verkar ha varit så där.

https://www.33rdsquare.com/star-wars-jedi-survivor-best-setti...

Medlem

Får bli en månadsprenumeration på EA Play i nästa vecka då. Vad jag förstått så ska iaf PS5-versionen vara patchad och fungera bra 🤞🤞.

Gillade verkligen det första trots att jag är långt ifrån ett Star Wars-fan.

Provade nu på min I9 10850K och 6950XT utan RT och visst va det inga sjuka framerates men absolut spelbart, märkte inget problem än iallfall.

1
Skriv svar