Världens bästa skurk – semifinaler

Medlem
Skrivet av Fearnox:

G-man är verkligen ett skumt val som skurk, han är ju den som får Gordon att slåss mot skurkarna i HL världen.
Man får ju heller aldrig på något sätt strida emot honom. Man gör också det medvetna valet att hjälpa honom i slutet av HL1(canon slutet).

Men jag har hört att han övertalade Gordon på ett oetiskt sätt! Usch!

Medlem
Skrivet av Ender:

Men jag har hört att han övertalade Gordon på ett oetiskt sätt! Usch!

Tveksamt!
Jag har ganska säkra källor som säger något helt annat. Finns även videobevis.
Han fick både beröm och jobberbjudande, vilket han också antog. Han fick även behålla sina arbetskläder vilket långt ifrån alla jobb ger än möjlighet till.

A battle that you have no chance of winning kan man tolka hur som helst, det är inte heller cannon.

Skrivet av Freakon:

Omröstningen handlar om skurkar. Vilket Kratos är. Inget av dina exempel är i närheten av vad Kratos har gjort.

Måste göra ont att ingen på hela FZ nominerade honom då men du har säkert rätt och hela FZ fel. Trolla någon annan.

Medlem
Skrivet av Adventure Time:

Måste göra ont att ingen på hela FZ nominerade honom då men du har säkert rätt och hela FZ fel. Trolla någon annan.

Haha, men skärp dig. Det kallas för en åsikt, grundat i en intressant tanke. Att du inte klarar av av tänka så djupt är inget du behöver bli kränkt av.

Edit: En antihjälte är en central person i litteratur eller film som saknar klassiska hjältekvaliteter[1] men ändå väcker sympati hos läsaren eller publiken. Antihjältar kan vara skurkaktiga eller goda, klumpiga, jobbiga, fula, sorgliga eller trögtänkta, men alltid i avsaknad av naturliga hjälteegenskaper som snabbhet, kvicktänkthet, stilighet och mod.

Konceptet antihjälte har utvecklats från tendensen hos moderna författare att porträttera skurkarna som komplexa och till och med sympatiska figurer som har motiv som inte är onda i sig, eller till och med är goda. Gränsen mellan antihjälte och skurk är därför inte alltid tydlig.

Källa wikipedia.

Folk håller alltså med mig utan att veta det.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Bowser vs. G-Man 50/50
16 rösters marginal! Sjukt!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Redaktör
Ponny
Skrivet av Hanzo:

Bowser vs. G-Man 50/50
16 rösters marginal! Sjukt!

Japp! Den där matchen levde hela jäkla vägen!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Var bergsäker på att Ganon skulle gå vidare, inte Bowser. Blir det någon mer röstning mellan Ganon och G-Man för att utse bronsplatsen tro?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Alla får ju rösta som de vill, men jag får en distinkt känsla av att många röstar mer på vilka spel de gillar än vilka skurkar som är bra skurkar.

Jag menar... Bowser? BOWSER? Skurken som har en plan som han genomför på typ samma sätt varje gång?

Faller inte din tes lite på att Glados slår Ganon?

Medlem

GLaDOS kommer sopa banan med Bowser


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Bowser kanske är världens mest ikoniska skurk, men bästa skurk? 😂

Medlem

Det känns som det blir:
1. Glados
2. Bowser
3. G-man
_
4. Ganon


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av trancenote:

Faller inte din tes lite på att Glados slår Ganon?

Fast Portal är ju rätt universellt hyllat, särskilt på ett ställe som FZ. Portal 2 brukar omnämnas som ett i princip perfekt spel, och Glados genomsyrar båda spel rakt igenom. Ganon må vara ikonisk, men när jag tänker på Zelda tänker jag mest på äventyr, dungeons och pussel, och sen finns Ganon med i ett par cut-scenes och i en fight på slutet. Han är inte lika närvarande som Glados.

Hela Portals personlighet bygger ju i princip på Glados. Så är det inte riktigt med Zelda. Inte Mario-spelen heller, så jag tror Bowser ryker.

Medlem

Jävlar vad tight det var mellan Bowser och G-Man! Final och bronsplats ska bli spännande att se.


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem

Jag är nöjd med att det inte blev Nintendo v Nintendo eller Valve v Valve i finalen

Medlem

Jag kände att G-man blev trollens alternativ för missnöjesröstningar efter att deras respektive favoriter röstats ut Helt meningslöst att en obetydlig sidokaraktär, som få kan bestämma sig för ifall han ens är en skurk eller inte, ska ta plats i toppen av en sådan här lista. Men men...

Nu har vi ändå två värdiga karaktärer i toppen, även ifall bara en av dem som kan bli den självklara vinnaren. Bowser har ingenting annat än att han alltid varit skurk i en lång rad med spel...och har man inte mer kött på benen än att bara en uttjatad del av ett IP på samma sätt att Nintendos officiella färg är röd, så kommer han aldrig vinna platsen i mitt hjärta som GLaDOS gjort.

Hade tävlingen ställt frågan vem spelvärldens mest kände skurk är hade han däremot kammat hem titeln lätt.

Medlem

G-man vs Professor Hojo (Final Fantasy) vs Professor G. Schimidt (Legend of Heroes)? Lite liknande utbrytarkaraktärer där en skulle kunna argumentera för G-man att han "bara" råkar prata långsammast och visar sig när man inte kan komma åt honom. Professor Hojo lever för att han en Edge mot SOLDIER och Schimidt för att han ändå hjälper dem som skulle kunna besegra honom.

Medlem
Skrivet av trancenote:

Faller inte din tes lite på att Glados slår Ganon?

Fast Portal är ju unisont hyllat och många anser det vara ett av världens bästa spel någonsin. Tycker det passar rätt bra in på tesen att folk röstar på spelen de gillar snarare än skurkar som är bra skurkar. Men det är ju snarare en tendens jag noterar än en objektiv sanning.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem

Portal-spelen, håller de än? Eller behöver man nostalgi-glasögonen? Blir sugen på att prova dem när GLaDOS går så bra!


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Portal-spelen, håller de än? Eller behöver man nostalgi-glasögonen? Blir sugen på att prova dem när GLaDOS går så bra!

Håller hyfsat tycker jag. Kanske hade kört på The Talos Principle 2 i dagsläget men det är ju en annan story.

12
Skriv svar