Sätt betyg på Fallout-serien!

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Svag 3a.

Hur i helskotta kan denna serie ha så högt betyg på IMDB? Har folk satt ribban så lågt numera?

Det kommer en serie som för en gångs skull är "ok" och alla blir helt galna och ger den en 10a 😄

Streamingtjänsterna inledde starkt med många högkvalitativa serier men har sedan sakta sänkt nivån så att folk knappt kräver någonting nuförtiden. Allt från manus till skådespeleri och specialeffekter har bara blivit sämre så nu räcker det bara med referenser till saker folk känner igen för att det ska vara 10/10.

Medlem

5/5. Var längesedan jag fastnade för en serie så här mycket
Förstår inte heller klagomålen på cgi effekterna? Med tanke på att det är en serie, inte en film så tycker jag alla effekter var riktigt bra.
Den enda cgi delen som inte funkade var när Yao Guaién slår till Titus så han flyger i sin Power armor. Den landningen såg inge bra ut, annars var det inget cgi mässigt som fick mig att reagera på att det var dåligt.

Medlem

Hatar action komedier, ingen spänning bara krystade skämt som förtar upplevelsen

Medlem

Tyckte den var riktigt bra. Jag hade kul hela resan.älskar världen.

Nä 5 av 5 jämfört med mycket annat tråkigt det finns därute

Medlem

jag älskade serien. så glad dom redan fått säsong 2 på gång.
älskade hur detaljerade världen är gjord. karaktärerna var bra också och rätt råa scener
fattar inte att folk tycker serien är dålig.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

De släppte dessutom avsnitten samtidigt, vilket gör problemet ännu större. Hade önskat att det inte var en grej, men är tacksam att de flesta inte gör så.

Föredrar helt klart när allt släpps samtidigt så att jag själv kan bestämma när och hur mycket jag vill se. Har jag tid och vill binga gör jag det, vill jag se lite i taget eller inte har tid för allt på en gång gör jag det.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Nja. Gav 3/5. Intressant världsbygge, men tråkiga ointressanta karaktärer och mestadels dåligt skriven dialog tycker jag.

OBS! Läs inte spoiler om du inte sett alla avsnitt.

Det jag gillade minst var däremot att alla karaktärer kändes "säkra", inte en överraskning bland de lite mer framtonade karaktärerna. Det lurar död bakom varje hörn i världen, men eftersom man vet att karaktärerna är säkra så är det noll spänning oavsett vilka trångmål de hamnar i.

Behövs inget blodbad ala GoT, men hade någon lite mer framtonad fått sätta livet till så tycker jag det hade blivit mer spännande, intressant och ovisst. Inte ens det enda lite lite oväntade som när Lucy blev av med ett finger höll i mer än typ ett avsnitt tills det var fixat.

Kommer se vidare på säsong 2, men inte så jag sitter på nålar tills den kommer.

Det kanske kommer i nästa säsong, tappar ju poängen att döda av karaktärer som du precis lärt känna även om det är "huvudkaraktärer" det måste byggas lite band först sen dödas de av. Största misstaget man kan göra är att ha huvudkaraktärer som publiken ska tycka om men så gör man sig av med den för tidigt och ingen reagerar.

Man lyckades bra med det i game of thrones eftersom det också finns en hel del viktiga karaktärer som man inte ska tycka om så det är lättare knyta band till de få "goda" karaktärer som finns att redan i första säsongen kunna göra sig av med folk och få en kraftig reaktion av publiken.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Föredrar helt klart när allt släpps samtidigt så att jag själv kan bestämma när och hur mycket jag vill se. Har jag tid och vill binga gör jag det, vill jag se lite i taget eller inte har tid för allt på en gång gör jag det.

Håller med
Det enda negativa med att släppa alla avsnitt direkt att det blir svårt att undvika spoilers om man inte ser alla avsnitt direkt. Efter 2-3 dagar hade jag kanske tagit mig halvägs genom serien och det började dyka upp spoilers hejvilt på tuben och annat med scener man själv inte sett ännu.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med
Det enda negativa med att släppa alla avsnitt direkt att det blir svårt att undvika spoilers om man inte ser alla avsnitt direkt. Efter 2-3 dagar hade jag kanske tagit mig halvägs genom serien och det började dyka upp spoilers hejvilt på tuben och annat med scener man själv inte sett ännu.

Ja det är tyvärr baksidan av myntet och en kraftig nackdel för väldigt många. Det är synd att spoilers trycks rakt upp i ansiktet på en konstant men jag tycker ändå fördelen med att kunna välja själv överväger - i mitt subjektiva tycke.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Föredrar helt klart när allt släpps samtidigt så att jag själv kan bestämma när och hur mycket jag vill se. Har jag tid och vill binga gör jag det, vill jag se lite i taget eller inte har tid för allt på en gång gör jag det.

Skrivet av blackidus:

Håller med
Det enda negativa med att släppa alla avsnitt direkt att det blir svårt att undvika spoilers om man inte ser alla avsnitt direkt. Efter 2-3 dagar hade jag kanske tagit mig halvägs genom serien och det började dyka upp spoilers hejvilt på tuben och annat med scener man själv inte sett ännu.

Spoilers är helt klart en del av problemet för mig, men jag saknar även det där traditionella "water cooler moment" man har med serier som släpps veckovis när typ hela världen samlas och spekulerar och snackar om det senaste avsnittet som precis kom ut. Det var ju mycket det som gjorde serier med mystik i, som t.ex. Lost och nyligen Severance, så speciella. Speciellt jobbigt om man har en polare utan jobb som binge:ar hela serien på en dag och sen tjatar konstant på en att man måste se allt så vi kan snacka om det 😅

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spoilers är helt klart en del av problemet för mig, men jag saknar även det där traditionella "water cooler moment" man har med serier som släpps veckovis när typ hela världen samlas och spekulerar och snackar om det senaste avsnittet som precis kom ut. Det var ju mycket det som gjorde serier med mystik i, som t.ex. Lost och nyligen Severance, så speciella. Speciellt jobbigt om man har en polare utan jobb som binge:ar hela serien på en dag och sen tjatar konstant på en att man måste se allt så vi kan snacka om det 😅

Nu släpptes det visserligen precis före en helg i det här fallet så för de flesta intresserade var det inget problem men ja, det kan ju vara så att man var bortrest eller upptagen och då blir det ju tråkigt om alla på måndagen pratar om serien.

Jag tycker ändå effekten där man kan prata om serierna med arbetskollegor, kompisar och familj är den samma när allt släpps samtidigt och saknar inte att behöva vänta flera månader på att se hela serien. Det gäller bara att man har folk runt sig som respekterar ifall inte alla sett allting och man då bara pratar om det som hänt fram till det avsnitt som den som sett minst har nått. Så kan man prata med övriga separat om man behöver "prata av sig" om resten så man inte behöver vänta till den sista kommer ifatt. Man har ju tyvärr inte lyxen att välja kollegor men säg till dem vänligen men bestämt att de får vänta med spoilers

FM-guru
F.d. Sisyr

Lite sen på bollen, men börjat kika nu. Tyckte första avsnittet lovade gott, men det andra var inte alls bra. Alldeles för mycket slapstick och humor, svårt att ta något på allvar. Hoppas det blir bättre igen!

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Lite sen på bollen, men börjat kika nu. Tyckte första avsnittet lovade gott, men det andra var inte alls bra. Alldeles för mycket slapstick och humor, svårt att ta något på allvar. Hoppas det blir bättre igen!

Gissar att du inte spelat Fallout eftersom du stör dig på slapstick humorn Du kan nog sluta titta då tror jag. För det är en del i Fallouts universum.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Razerrudy:

Gissar att du inte spelat Fallout eftersom du stör dig på slapstick humorn Du kan nog sluta titta då tror jag. För det är en del i Fallouts universum.

Jodå, jag har spelat alla utom 76. Humorn är en del av spelen, ja. Dock inte alls i lika hög utsträckning. Men jag hade lite svårt för Fallout 2 just för att det var för mycket tramsande. Inte minst i jämförelse med det odödliga originalet (som dock inte var lika bra rent spelmekaniskt).

12
Skriv svar