FZ-läsarna: New Vegas bästa Fallout-spelet, framför tvåan

Robot
FZ-läsarna: New Vegas bästa Fallout-spelet, framför tvåan

Första Bethesda-utvecklade spelet återfinns först på tredjeplatsen.

#fallout, #fallout-2, #fallout-3, #fallout-4, #fallout-76, #fallout-new-vegas, #formkurvan


Medlem

Min topplista. Såklart gillar jag alla Fallout spelen. Och jag vet min Topplista är udda gemfört med många andras användarens åsikter men det är mina åsikter. Jag respekterar dina åsikter ni respekterar min. 👍
1. Fallout 4
2. Fallout 76
3. Fallout 3
4. Fallout 2
5. Fallout New Vegas
6. Fallout Tactics
7. Fallout 1
8. Fallout shelter
9. Brotherhood of Steel


signatur

PEACE✌️

Medlem

Agree to disagree. "Imo" så hamnar Fallout 3 alldeles för mycket i skuggan av Fallout NV. Underbar övergång mellan de tidigare spelen och vad Fallout är idag.

Såg första avsnittet på Primes serie precis, och är sugen att installera just 3an igen och modda det till max.

Se om det finns sätt att få det "up to date" med dagens spel.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Min topplista. Såklart gillar jag alla Fallout spelen. Och jag vet min Topplista är udda gemfört med många andras användarens åsikter men det är mina åsikter. Jag respekterar dina åsikter ni respekterar min. 👍
1. Fallout 4
2. Fallout 76
3. Fallout 3
4. Fallout 2
5. Fallout New Vegas
6. Fallout Tactics
7. Fallout 1
8. Fallout shelter
9. Brotherhood of Steel

Måste man det även om den är fel? Frågar åt en kompis.

Medlem

Fallout 1
Fallout 2
Fallout New Vegas
Fallout 3
Fallout 4

Medlem

Jag satte en trea på alla jag har spelat, förutom 76 som fick en tvåa. Tycker generellt att de är ganska överskattade. Särskilt New Vegas. Tycker faktiskt att det är ganska komiskt att NV anses vara det bästa av så många när det har fått sämre betyg än de andra spelen (förutom 76).


signatur

Jätteintressant information.

Geeks Gaming

Även om jag är mer för 3an än nv så kan jag stå bakom denna listan.

Medlem
Skrivet av Weeks_death:

Agree to disagree. "Imo" så hamnar Fallout 3 alldeles för mycket i skuggan av Fallout NV. Underbar övergång mellan de tidigare spelen och vad Fallout är idag.

Såg första avsnittet på Primes serie precis, och är sugen att installera just 3an igen och modda det till max.

Se om det finns sätt att få det "up to date" med dagens spel.

Nämnt det otaliga gånger på senaste tiden. Men kolla in "tale of two wastelands". Gör Fallout 3 till en mod för New Vegas rent krasst. ADS och en något stabilare motor samt alla mods som finns till NV. 😎

Medlem

1. Fallout 2
2. Fallout
3. -
4. -
5. -
6. -
7. -
8. -
9. -

Fallout dog när Bethesda tog över.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

1 och 2 är mina favoriter.
Spelade ettan vid release och minns hur mycket jag älskade spelet!
Körde igenom det flera gånger med olika spelstilar och olika val bara för att få ut maximalt av spelet.
Även 3, NV och 4 har fått mycket kärlek.

Ambassadör
Xbox

Har dragit igång Fallout 76 och det är väldigt mycket bättre nu än sist jag spelade för fem år sedan eller så måste jag säga. Är nog lite underskattat av många.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag håller faktiskt Fallout 4 över Fallout 3. Visst är det ett sämre RPG, men i grund och botten är det ett roligare spel att spela. Bättre combat, mer intressant värld att utforska, bättre DLC. Fallout 3 känns så tomt, bara en massa bar mark överallt, med allt intressant koncentrerat i centrala Washington D.C. som är helt omöjligt att navigera pga alla tunnlar.


signatur

"Vilken jävla smäll!"

-Dynamit-Harry, ökänd psykopat

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Jag håller faktiskt Fallout 4 över Fallout 3. Visst är det ett sämre RPG, men i grund och botten är det ett roligare spel att spela. Bättre combat, mer intressant värld att utforska, bättre DLC. Fallout 3 känns så tomt, bara en massa bar mark överallt, med allt intressant koncentrerat i centrala Washington D.C. som är helt omöjligt att navigera pga alla tunnlar.

Håller med, jag har spelat 4 nv och 3 och gillar helt klart 4an bäst. Bättre värld, bra DLCer, modvänligt och ganska fritt spel. Är inget större fan NV och 3an är som du säger barn en massa tunnlar.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Necroluster:

Jag håller faktiskt Fallout 4 över Fallout 3. Visst är det ett sämre RPG, men i grund och botten är det ett roligare spel att spela. Bättre combat, mer intressant värld att utforska, bättre DLC. Fallout 3 känns så tomt, bara en massa bar mark överallt, med allt intressant koncentrerat i centrala Washington D.C. som är helt omöjligt att navigera pga alla tunnlar.

Det var en av sakerna jag avskydde med trean.
En demolerad stad och så råkar det bara vara skrot överallt så att man måste gå genom tunnlarna.
Jag tyckte att man vara borde kunna gå över skrotet. Överlag var det väl ett ok spel dock.

Fyran är nog tekniskt bäst av alla men det kändes väldigt lite som fallout på något sätt.
Jag tillhör den dryga skaran som hyllar New Vegas (och de första två såklart)

Medlem

Snygg visuell presentation av stapeldiagrammet till den som satte ihop det.

Medlem

New vegas vart ju riktigt skoj ☺️ men lite synd vart det allt när obsidian inte fick bonus på en ynka metacritic poäng. Stämde det verkligen?

Medlem

Drog igång New Vegas på steam decken... Lär säga att det blev en avinstallation ganska så snabbt. Det var bra när det kom men lever inte upp till hypen idag. 3 o 4an var ju riktigt dåliga oxå så håller nog med tidigare trådskrivare att 2 o 1 var bättre, och bethesda förstörde det. Fallout 76 spelade vi ett gäng för ca 1 år sedan och jävlar vad dåligt det var. Försökte verkligen i några veckor att gilla det. Men nä... Blev avinstallera det oxå ganska snabbt.

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Min topplista. Såklart gillar jag alla Fallout spelen. Och jag vet min Topplista är udda gemfört med många andras användarens åsikter men det är mina åsikter. Jag respekterar dina åsikter ni respekterar min. 👍
1. Fallout 4
2. Fallout 76
3. Fallout 3
4. Fallout 2
5. Fallout New Vegas
6. Fallout Tactics
7. Fallout 1
8. Fallout shelter
9. Brotherhood of Steel

Jag backar din lista 100% den ser faktiskt exakt ut som min topplista! Med undantag att jag inte har spelat Fallout 1, Tactics, Shelter och Brotherhood of Steel. Har svårt att bestämma vilket jag gillar bäst av Fallout 4 och Fallout 76 men jag har absolut haft roligast och lagt flest timmar i Fallout 76 🙂

Medlem

Är det inte så att vi egentligen vill ha RDR2 omskinnat till fallout?


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Är det inte så att vi egentligen vill ha RDR2 omskinnat till fallout?

"I have a plan, I just need caps!"

Medlem

Jag röstade på FallOut 4 och FallOut 3 som 5 poängare har jag för mig. Anser nog att 4an är det roligaste spelet i serien och i canb't wait for the "Next-Gen" patcg som fixar till riktiga PlayStation 5, Xbox Series X och PC = Steam, G0G releaser med högre frames och upplösning m.m. 25 april, nästa vecka. Det ska bli roligt att ta sig an FallOut 4 igen antingen påp PlayStation 5 eller min Steam version dit jag äger seasonpass men som jag aldrig rört och jag är mest sugen på DLC expansionen (Far Harbor) som många berömt Bethasda för.

Skulle sjukt gärna ha en avancerad remaster av FallOut 3 som är rejält daterat i dagens klimat. Helst en total remake men det lär ju knappast hända. FallOut 3 ser inte snyggt ut alltså....


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Vill hellre ha New Vegas 2 än Fallout 5, så värdig vinnare. Men fyran är närmast serien och ger nog bäst upplevelse totalt och med moddar är det nog det bästa spelet att dra igång om man gillade serien och inte spelat spelen. Känns som säsong två kommer bli mera Vegas, om man ska tro slutet?

Medlem

Alltså, vad är det med New Vegas som är så bra? Aldrig förstått.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Alltså, vad är det med New Vegas som är så bra? Aldrig förstått.

Fantastiskt världsbygge. Intressanta karaktärer och sidouppdrag. Det är roligt att bygga och utveckla sin karaktär. Roliga vapen trots de ganska mökiga striderna. Bra manus och dialog.

Men det som framförallt gör New Vegas till ett av mina favoritspel, alla kategorier, är atmosfären. Jättesvårt att sätta fingret på vad det egentligen är som utgör spelets atmosfär, men den finns där. Det känns ödesmättat och isolerat, som en värld efter bomberna.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Alltså, vad är det med New Vegas som är så bra? Aldrig förstått.

- Det är tightare än de andra i serien - vilket borgar för färre ointressanta side-quests - kvalitet före kvantitet.
- Huvudstoryn är intresseväckande från början och dessutom överraskande oförutsägbar .
- Världen skalar inte lika hysteriskt som i de andra. Vilket gör att delar av kartan kan vara oupptäckt längre - vilket i sin tur håller upptäckarlusten vid liv längre.
- Mijön är lite mer omväxlande än de andra spelen.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Alltså, vad är det med New Vegas som är så bra? Aldrig förstått.

Det är tråkigare miljöer, sämre karta, färre quests, finns typ ingenting att göra, tråkigare vapen, extremt mycket sämre grafik, föråldrat, inte alls lika välbyggt och tight och lite av en walking simulator.. Jämfört med 4an och 76 dåra!.. Så det vette tusan?. 3an är också bättre än Vegas men dom är ganska nära varandra. Vegas var bra på sin tid men idag är det knappt ett 2/5 spel. Enligt mitt tycke 🙂

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Det är tråkigare miljöer, sämre karta, färre quests, finns typ ingenting att göra, tråkigare vapen, extremt mycket sämre grafik, föråldrat, inte alls lika välbyggt och tight och lite av en walking simulator.. Jämfört med 4an och 76 dåra!.. Så det vette tusan?. 3an är också bättre än Vegas men dom är ganska nära varandra. Vegas var bra på sin tid men idag är det knappt ett 2/5 spel. Enligt mitt tycke 🙂

Hur vågar du ha en åsikt på internet?

Medlem
Skrivet av Thomas:
Medlem

enda fallout jag missade att lira, men har det installerat med alla dlc nu. ska bara börja spela oxå, fick det på epic lr nåt tror jag?


signatur

//monster

Medlem

Det finns mycket att säga om skillnaderna mellan spelen och när det kommer till 3,4 och NV (skiter i 76) så kan man tydligt se att NV är bättre skrivet och det är det som är viktigast för mig iaf. I 3 och 4 så är raiders väldigt generiska, precis som super mutanterna som defacto bara är stora gröna raiders. I NV så är raiders skapde med mening, deras gäng t.ex vipers och fiends är tydligt åtskillda och bestyckade på olika sätt. Samma med mutanterna som har ett syfte och särskild plats i NV. Man lyckas göra ett sådant gäng kallade powder gangers till en väsentlig del i storyn.

I 4an gjorde man detta ännu värre när storyn från ett vault som borde vara episkt bara faller platt när dem kliver ut och blir ett gäng raiders...så otroligt tråkigt skrivet, ingen fantasi alls. Ärligt talat så brydde jag mig mer om silvertejp i 4an än att hitta sonen.

12
Skriv svar