Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Hjälp mig finna gammalt PC spel ~90-talet

Medlem
Hjälp mig finna gammalt PC spel ~90-talet

OK, av någon anledning kan jag inte släppa ett spel jag minns från min barndom, jag måste få reda på vilket det var.
Tyvärr är ju minnet inte lika kraffullt som viljan att hitta svaret.

Jag minns följande om spelet, men jag var som sagt väldigt ung vid tillfället så delar av detta kan vara inbildning från nu,

* Någon form av äventyrs shooter
* Third person alt. first person
* Tror att spelet är från någon gång under 90-talet
* Vill minnas att man var tvungen att starta spelet genom DOS. (vilket farsan avskydde, eftersom jag själv inte kunde starta detta)
* Man spelade som en man, men jag vill minnas en kvinnas närvaro som någon typ av kompanjon.
* Minns att man stred mot ett gäng beväpnade män på en strand vid någon typ av kraschat flygplan.

Jag inser att detta inte är speciellt mycket att gå på, men jag kanske har tur så att någon av er andra också spelat detta gamla spel.
Är djup tacksam om någon vet vilket spelet jag söker är.

Medlem
Medlem

Låter som Isle of the Dead, kanske?

Edit: Jäklar, Sarato hann före.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Tyvärr inte, det är mer modernt grafiskt än så.
Skulle vilja säga i klass med alt. något bättre än 007 Golden Eye på N64.

Medlem

Kan också lägga till att det har en mer "militärisk" eller "swat"-ig känsla, över karaktärerna.
Tänk skottvästar, militära vapen etc. (vill minnas att man använde minor eller claymore. Här är minnet väldigt svagt dock)

Medlem

Kan det ha varit Cyberia?


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Na, men inte ett dåligt förslag.
"Grafiken" var nog ganska spot on, men spelet var mer en shooter.
Vill nästan tro att man började på stranden med det ev. kraschade alt. landade planet.
Minns nästan enbart detta och vill tro att jag var rätt kass så att jag spelade denna frekvens rätt många gånger.

Medlem
Skrivet av Cerb:

Tyvärr inte, det är mer modernt grafiskt än så.
Skulle vilja säga i klass med alt. något bättre än 007 Golden Eye på N64.

Är du verkligen säker på att man behövde gå in i DOS för att starta spelet? För med den grafiken borde vi ha kommit ifrån DOS. Quake var typ sista DOS-spelet som hade sådan grafik.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Är du verkligen säker på att man behövde gå in i DOS för att starta spelet? För med den grafiken borde vi ha kommit ifrån DOS. Quake var typ sista DOS-spelet som hade sådan grafik.

Relativt säker, vet att det var absurt jobbigt att starta detta som barn.
Men kan ju ha varit något annat också, kanske var för ung för att förstå skillnaden.

Så bortse från DOS-minnet om det underlättar.

Medlem

Herre j*vlar!
Vi har en vinnare!

Tack för hjälpen!

1
Skriv svar