Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Världens bästa skurk – åttondelsfinaler (del 2)

Medlem

Det är märkligt hur upprörande det är att se sina favoriter falla! Tack och lov är det slut på sorgen nu. Alla mina giganter är utmanuvrerade.

Viftar försiktigt med en Harbinger-flagga, mest för att han är buksvåger med Sovereign. Men bryr mig egentligen inte om honom (det?) heller.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Om ni undrar vilka jag röstade på så kan ni enkelt ta reda på det: jag röstade på alla fyra förlorarna.

Medlem

Blä för Joken! Visst har han varit med i spel, men han är en filmskurk! Och vilket spel är han med i och är så bra? Arkham? Usel i ett fantastiskt spel.
Batman till NES, cool men med i en slutbossfight och inte mycket mer.
Håller också med många om att G-Man är trööökig! Leve Kane!

Medlem

Precis som jag var inne på i ett av de första inläggen i den här tävlingen är det spännande att se hur folk ser på bra skurkar. En sköldpadda som kidnappar en prinsessa och inte ens har någon dialog i merparten av spelen han deltar i? En AI som endast agerar för att effektivisera vår närvaro på jorden eller i galaxen genom att dra ner på överbefolkningen? Företagspampar som inte drar sig för att livsminimera sina anställda för att vinstmaximera? En förälskad pirat som kidnappar kvinnor? Demoner / rovdjur som endast följer sina instinkter? Psykopatiska diktatorer som torterar, mördar och utrotar på sin väg mot fullkomlig makt? Ledare med goda intentioner för sitt folk som tar till allt mer desperata metoder innan de inser att de klivit långt över alla moraliskt acceptabla gränser? En herre i slips som emellanåt fluktar på en?

Onekligen en brokig skara som tagit sig vidare.

Medlem

Nä, nu har alla jag röstat på åkt ut. Bara generiska tråkskurkar kvar. Hoppades på Kane som överlägsen vinnare.

Medlem

Synd att Kane åkte ut, han känns ju verkligen mera som en skurk än gman, han borde inte ens ha varit med i listan... men men det hade varit kul om Ganon hade varit kvar mot Bowser.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag! Och en gång kallades jag praktikant-Fredrik.

Nu har grafiken filats på ytterligare, så det blir tydligare. Och nej, att stryka över behövs eventuellt inte alls men jag tycker det blir tydligare (även om alltför tjocka streck bevisligen gjorde det otydligare...).

Ja, det lättare med de lite smalare linjerna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

”You cant kill the messiah!” -Kane

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Precis som jag var inne på i ett av de första inläggen i den här tävlingen är det spännande att se hur folk ser på bra skurkar. En sköldpadda som kidnappar en prinsessa och inte ens har någon dialog i merparten av spelen han deltar i? En AI som endast agerar för att effektivisera vår närvaro på jorden eller i galaxen genom att dra ner på överbefolkningen? Företagspampar som inte drar sig för att livsminimera sina anställda för att vinstmaximera? En förälskad pirat som kidnappar kvinnor? Demoner / rovdjur som endast följer sina instinkter? Psykopatiska diktatorer som torterar, mördar och utrotar på sin väg mot fullkomlig makt? Ledare med goda intentioner för sitt folk som tar till allt mer desperata metoder innan de inser att de klivit långt över alla moraliskt acceptabla gränser? En herre i slips som emellanåt fluktar på en?

Onekligen en brokig skara som tagit sig vidare.

Skrivet av Kalliban:

Nä, nu har alla jag röstat på åkt ut. Bara generiska tråkskurkar kvar. Hoppades på Kane som överlägsen vinnare.

Precis som någon var inne på i en tidig tråd om det känns det mer som att det handlar om vilket spel som är mest populärt (eller har spelats överhuvudtaget av de som röstar) snarare än något annat. Half-Life är lite större än C&C.

Känns trist, och jag avstår röster så fort jag inte har åtminstone en hyfsad kännedom om båda kandidaterna, men misstänker att en del mer röstar på sitt favoritspel än karaktären i sig. Inte minst om det handlar om en karaktär de känner till vs. en de inte känner till.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

KANE LIVES IN DEATH!

Medlem

Vilken travesti!

G-man är en anonym byråkrat som svamlar lite i mörkret då och då, det är inte ens tydligt huruvida han är en skurk eller inte i spelen. Jokern borde för övrigt inte vara med heller, han är en serietidningskaraktär och hör inte hemma i en turnering för spelskurkar.

Nä, stryk hela Joker vs G-man-omröstningen och sätt in Kane direkt på den semifinalplatsen. Gör om, gör rätt.

Medlem
Skrivet av Daed:

Vilken travesti!

G-man är en anonym byråkrat som svamlar lite i mörkret då och då, det är inte ens tydligt huruvida han är en skurk eller inte i spelen. Jokern borde för övrigt inte vara med heller, han är en serietidningskaraktär och hör inte hemma i en turnering för spelskurkar.

Nä, stryk hela Joker vs G-man-omröstningen och sätt in Kane direkt på den semifinalplatsen. Gör om, gör rätt.

Sluta vara ledsen för att din överskattade kane förlorade. G-man är inte ens en 'skurk' ändå vann han demokratiskt. Lev med det.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Sluta vara ledsen för att din överskattade kane förlorade. G-man är inte ens en 'skurk' ändå vann han demokratiskt. Lev med det.

Så onödigt otrevligt lol.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Så onödigt otrevligt lol.

Nelfie gör väl inte så mycket annat än trollar/spammar, så skulle inte lägga så mycket vikt vid det.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Blä för Joken! Visst har han varit med i spel, men han är en filmskurk! Och vilket spel är han med i och är så bra? Arkham? Usel i ett fantastiskt spel.

Ja, det är ju framförallt i film och serier Jokern som är bäst. I spel tycker jag om Batman Lego Jokern (som förstås är en direkt adaption ifrån Batman Legofilmen).


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Sen blir det
Ganon vs glados
Och
Bowser vs g-man

Och i finalen blir det
Bowser vs ganon

Nintendo ftw!

Sen vinner ganon


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av Kimpur:


Sen vinner ganon

Nja. Det kan bli så att 100-tals väljer att rösta ut Ganon (och Bowser) bara för att. Jag tänker särskilt på de som redan förlorat sina favvos. De kanske är likgiltiga till en fajt och väljer att rösta ner den som krossade deras favvo… för att hämnas.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har fortfarande några av mina favoriter kvar, men GladOS v LeChuck kommer bli en svår en för mig

Räknar med att Ganon kommer slå Harbinger, vilket vore tråkigt. Vill inte se Nintendo vs. Nintendo i slutändan. Bowser v Arthas Menethil kan bli mer intressant, finns säkert fler WoW-nördar än Nintendo-nördar här på FZ 😅

Joker v G-Man blir också intressant och svårt att förutspå.

Medlem

Hur nu Kane kunde förlora mot Gman är en fråga i sig.
Tror FZ ledningen måste trollat med siffrorna...
Men Kane lär återuppstå i final som vinnare

Glados VS G-Man i final, tippar jag. Hade 4 favoriter att ta hem allt när tävlingen drog igång i nån gammal kommentar, Glados och G-Man är fortf. kvar medan Dog och Diablo slagits ut! Är lite förvånad att Bowser är så stark och även Warcraft-gubben!

12
Skriv svar