Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Kingdom Come: Deliverance-studion visar sitt nya spel nästa vecka

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Äntligen! Älskade ettan och körde på svåraste svårighetsgraden, som bl.a. inte visade var man var på kartan. Det gjorde att inlevelsen blev så mycket bättre och roligare, speciellt när man kom vilse i skogarna haha. Ska köra igenom 2:an på samma sätt.

Jag fegade och körde på något mildare svårighetsgrad. Hur var duellerna i den svårighetsgraden? Tyckte alltid det var lite knepigt tills man plötsligt blev hur stark som helst. Men alltid ganska kämpigt när 2-3 bankade på en samtidigt från alla håll

Medlem
Skrivet av Mesmerize:

Jag fegade och körde på något mildare svårighetsgrad. Hur var duellerna i den svårighetsgraden? Tyckte alltid det var lite knepigt tills man plötsligt blev hur stark som helst. Men alltid ganska kämpigt när 2-3 bankade på en samtidigt från alla håll

Det var lite tufft i början, men jag lärde mig snabbt att inte vara för aggressiv (straffar sig direkt om man är för ivrig), utan avvaktade på avstånd, blockade attacker, för att sedan attackera tillbaka max en till två gånger, och sedan tillbaka på repeat. Det påminner lite om hur man ska gå tillväga i soulsspelen. Min första "boss" fight vara otroligt frustrerande, då man var så svag i början, tog säkert 20 försök innan jag lyckades 😆.

Senare i spelet kan man med tiden vara mer aggressivare utan att det straffar sig, även mot flera fiender samtidigt.

Medlem
Skrivet av Svampbob Trekant:

Absolut! Men kom ihåg att KCD var en extremt buggig röra tills typ ett halvår efter releasen. Något att ha i åtanke.

Jo så var det, minns hur jag förbannade spelet både en och fem gånger när jag ÄNNU en gång behövde köra om en hel dag för att någon bug förstörde något. Men hade riktigt kul trots alla problem och är ett av få singleplayer spel jag återvänt till. Men helt klart behöver releasekvalitén vara betydligt bättre den här gången

Medlem

Jag ska precis dyka in i ettan. Spelade introt för något år sedan när det var en gratishelg, men har nu förstått att jag inte kom igenom hela introt ens och att det öppnar upp sig efter det. Köpte kompletta versionen på rea (tror det var typ 50 spänn för hela paketet) och håller tummarna för att jag fastnar

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Köpte kompletta versionen på rea (tror det var typ 50 spänn för hela paketet) och håller tummarna för att jag fastnar

Hoppas det fastnar! Spelet är rätt kämpigt i början då man inte kan ge sig på fiender och mål hursomhelst för att man är tämligen värdelös. Ett par banditer med trasor och påkar kan bli slutet för stackars Henry om man inte passar sig, men kämpar man på så kommer man till sist hacka ner fiender som att det inte finns någon morgondag (typ). Värt att ha i åtanke att det inte riktigt ens är meningen att man ska lyckas med allt.

Medlem

Helt fantastisk nyhet. KCD är en av mina favorit spel någonsin.
Tuff tuff!

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas det fastnar! Spelet är rätt kämpigt i början då man inte kan ge sig på fiender och mål hursomhelst för att man är tämligen värdelös. Ett par banditer med trasor och påkar kan bli slutet för stackars Henry om man inte passar sig, men kämpar man på så kommer man till sist hacka ner fiender som att det inte finns någon morgondag (typ). Värt att ha i åtanke att det inte riktigt ens är meningen att man ska lyckas med allt.

Yes, ska försöka ta mig an att vara värdelös fegis i början och leva mig in i världen. Så får jag se vad jag blir bra på till slut 👍

Medlem

Hoppas på att tvåan innehåller ännu mer jakt och gärna lite management möjligheter. DLC där man styrde en liten håla tycker jag man kan utveckla till lite mer. Att man gör resa från bondpojk till att bli något av en lord över en mindre by eller så.

Få spel jag älskat att gå ut i skogen och jaga som i det spelet. Önskar bara att det spelade lite mer roll för att tjäna pengar eller så.

Medlem

signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Hoppas verkligen inte att det blir något med fantasy, det som är bra här är att det är bara "medieval" inte massa magi och skit.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Hoppas verkligen inte att det blir något med fantasy, det som är bra här är att det är bara "medieval" inte massa magi och skit.

Verkligen, var det som gjorde hela känslan i spelet, att man faktiskt var i den verkliga världen och gjorde verkliga saker men att Henry själv kunde välja svarsalternativ som om han vore vidskeplig som många andra vid den tiden.

Medlem

signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Verkar visa utsmyckningar från St. Barbaras kyrka i Kutná Hora (Kuttenberg), om det skulle kunna vara någon typ av fingervisning.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Yes, ska försöka ta mig an att vara värdelös fegis i början och leva mig in i världen. Så får jag se vad jag blir bra på till slut 👍

Har nu lagt kanske 15-20h i spelet är jag är helt fast. Jävlar va bra det är. Men lite irriterande med ambushes vid fast travel (förstår dock att det är en del av världen osv, jag har varit för rädd att använda saviour snaps tror jag. Hittills 0 använda...).

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har nu lagt kanske 15-20h i spelet är jag är helt fast. Jävlar va bra det är. Men lite irriterande med ambushes vid fast travel (förstår dock att det är en del av världen osv, jag har varit för rädd att använda saviour snaps tror jag. Hittills 0 använda...).

Du kan ju brygga egna saviour schnapps så vågar man använda dem lite mer! Går att göra även om man inte har lärt sig läsa en då man ändå kan tyda recepten lite, värt att prova. Kul att du har fastnat för spelet!

Medlem
Skrivet av Monstertarzan:

Verkar visa utsmyckningar från St. Barbaras kyrka i Kutná Hora (Kuttenberg), om det skulle kunna vara någon typ av fingervisning.

Ytterligare ett nytt foto/ny bild: https://twitter.com/WarhorseStudios/status/178059709039942500...
Denna gång från insidan av kyrkan. Kläder och frisyr är inte medeltida och talarstolen är från 1566 enligt kommentarer. Det påstås också att det spelades in en reklamfilm i Kutná Hora (Kuttenberg) för två månader sedan, en reklamfilm för ett ännu inte utannonserat spel. Imorgon kl. 20 vet vi.

https://www.twitch.tv/warhorsestudios


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

12
Skriv svar