Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Command & Conquer dominerade Europas spelförsäljning i mars

Medlem
Skrivet av noyart:

Hade hoppas på att spelen skulle få lite fler mordarna inställningar, startade upp Red Alert 2 eller teberiun sun igår och hade typ 800x600(inte rätt) som max typ. Otroligt synd. Generals gick inte ens igång lol

Skrivet av RiksPucko:

Det är någon fil som du måste ta bort i Generals samt Generals Zero hour, finns guider på Youtube om detta. Hade själv samma problem för x antal månader sen.

Förr ändrade man i en ini-fil, manuellt.. Men https://www.gentool.net/ kan va värt att spana in.

Medlem
Skrivet av ValleyCountryFlash:

Men hallå, vi har ju fått Command and Conquer: Rivals. Vad mer begär ni egentligen?

Och nu Legions också! Vi C&C fans borde vara mätta nu.

Medlem

Önskar de kunde komma remaster (så som de gjorde för de två tidigaste titlarna) för alla C&C spelen.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Gamla RA2 gick att modda med notepad.
Borde gå fortfarande?
Jag körde spelet i 1080p typ, vilket inte fungerade så bra på för små banor.

Det ger dock rätt stor fördel i multiplayer då man kan överblicka mycket större del av kartan. Spelet skalar inte, utan zoomar ut.
Det är nog en .ini fil tror jag.

Scrin var väl riktigt trist i CnC, jag upplevde i alla fall att det balla ur när de kom in i bilden.

Men dem var ju tvungna att få in scrin någonstans antingen i 3an eller i 4an. Men jag skulle gärna veta hur kane kunde veta så mycket om scrin. Visst scrin var ju redan med i tiberian sun så ville ju se hur deras hem planet efter att man sett nod gå igenom portalen i 4an (som blev ett skämt för c&c serien tycker jag). Jag tyckte faktiskt om scrin speciellt deras kampanj. Den var lite kort bara men bra. Men man fick veta vart tiberiumet kom ifrån. Men vart tusen kom den organgea kemikaliet som skadar fordonen istället för infanteriet som är med i tiberian sun vägen och vart kom den ifrån? Finns fortfarande många frågor i/om command and conquer i tiberium serien. Jag känner att det finns mycket mer att forska i det universeumet.

Medlem
Skrivet av erson:

Förbjudet att kalla det för c&c4 det existerar ej.

Skrivet av Novdid:

Jag är helt med på det. Ge oss ett C&C 4!

Det största felet är att de tog Tiberian Twilight, det är ett bra namn som man då ville ha på ett bra spel, fan.

Tiberian Dawn, Tiberian Sun, Tiberian Twilight, det blev mera som Tiberian cp skulle jag säga...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Skulle så gärna se en comback för både vanliga cnc och red alert (och generals ). Kul det skulle vara. Remastern var grym, men det behövs mer, mera lore frammåt!

Du kan ju alltid testa demot till Tempest Rising, har lite samma stuk som CnC 3.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

12
Skriv svar