Kraftig prishöjning för prenumerationstjänsten EA Play

Robot
Kraftig prishöjning för prenumerationstjänsten EA Play

70 procent högre pris för en årsprenumeration på basvarianten.

#Ea-play


Medlem

Tja, det gjorde ju inte mig mer sugen på att påbörja en prenumeration direkt...

Medlem

Sån tur att Gamepass är som en, du får två i ett.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Blev en snabb uppsägning av det, använde det så pass sällan ändå. Kommer inget nytt eller intressant.

Medlem

Alla mina prenumerationer ryker så det bara smäller om det, endast Spotify är kvar. Jag förstår att det är synd om EA som inte har råd att betala ut tillräckligt med aktieutdelningar och bonusar så pamparna kan köpa sin fjärde Finlandsfärja att parkera i Monaco, men det är kärva tider för mig också.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Köp spelen istället för att betala dyra prenumerationer är det bästa tycker jag iaf.

Medlem

EA kommer nog att flyta vidare tack vare att de får in folk i sina DLC-täta lir denna vägen med enkla ”bonusar”.

Jag är absolut inte en av dem.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Undrar om Xbox Gamepass kommer öka i pris med p.g.a. detta?

Medlem

Är väl början på slutet på dessa tjänster antar jag

Medlem

Jag måste vara helt väck, men ökningen är långt ifrån 70%?

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag måste vara helt väck, men ökningen är långt ifrån 70%?

Från 249 till 429. 72% ökning för att vara exakt. 72.2892% för att vara ännu mer exakt.

Medlem
Skrivet av ace84:

Köp spelen istället för att betala dyra prenumerationer är det bästa tycker jag iaf.

Generellt äger du ju inte dina spel ändå, så båda alternativen skulle jag se som likvärdiga.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Jag måste vara helt väck, men ökningen är långt ifrån 70%?

Om man betalar per år så är prisökningen ca 72%.
Om man betalar per månad är prisökningen ca 45%.

Så antar att du såg ökningen på månadskostnaden och kopplade den till rubriken men det är inte så dom menar

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Från 249 till 429. 72% ökning för att vara exakt. 72.2892% för att vara ännu mer exakt.

Får be om ursäkt, du har helt rätt! Kastade ett getöga och tänkte helt upp och ner samt ut och in.

Uppsägningar av anställda. Ökande priser. Vinsterna och utdelningarna består. Det är känslan när man läser om de stora spelföretagen (och näringslivet i stort). Ännu ett skäl att försöka intressera sig mer för indie-titlar

Medlem

Spelbubblan växer och växer. Håll er undan när den spricker.

Medlem

En årsprenumeration av pro kostar alltså mindre än två fullpris spel för konsol. Verkar ändå vara rätt prisvärt. Sen kan man köpa en förseglad kopia av de spel man vill ha kvar och spara som en investering. Plattform kanske inte spelar så stor roll.

Medlem
Skrivet av StenmanJones:

Undrar om Xbox Gamepass kommer öka i pris med p.g.a. detta?

Det kommer dem absolut att göra. Sen släppa massa gamla Activision-spel som plåster på såren.


signatur

"There will be another time"

Medlem

F*ck that! EA = canceld

Medlem

Billigare att bara köpa spelen man vill spela på rea än att binda sig till massa prenumerationstjänster.

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Det kommer dem absolut att göra. Sen släppa massa gamla Activision-spel som plåster på såren.

flipping flip (kollat på fader ted). Jag tror att du har rätt.
Några nämner att skippa prenumerationstjänster, jag har själv börjat gå ifrån gamepass (har denna månaden, hade en massa poäng). köpte chaos gate igår för 13euro på steam, är nöjd. 😁


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Ambassadör
Xbox
Skrivet av StenmanJones:

Undrar om Xbox Gamepass kommer öka i pris med p.g.a. detta?

Förmodligen, men inte än tror jag. De höjde priserna förra året, EA har inte justerat på ett bra tag.


signatur

Jump in.

Medlem

Jag äger mer spel än jag hinner spela så för mig är alla dessa prenumerationstjänster för spel helt meningslösa.

Medlem

SÅ nya priset gäller från idag ? Fan, jag som tänkte köpa ett år för 250kr igår men väntade. Då blir det inget för är svindyrt för 450kr för gamla EA spel

Medlem

Har game pass men använder det alldeles för sällan så borde säga upp. När jag och dottern klarat ut It Takes Two. De andra kan vara prisvärda att skaffa en månad när det kommer ett single player-spel för 1200kr som man mest troligt bara kör en gång.

Medlem

Uh så de tycker att de sitter i en så bra sits att de kan öka så mycket och konkurrera med andra. Det får framtiden visa. Lycka till EA.

1
Skriv svar