Snabbkollen – Dina förväntningar på Star Wars Outlaws?

Skrivet av Bobbanson:

Det går rykten om att Sweet Baby Inc har jobbat på spelet så jag råder alla som är emot rasism och identitetspolitik att bojkotta.

Sweet Baby Inc är rasister och hatar vita, särskilt vita män. Sök på Youtube, där finns mängder av videos som visar precis vilka de är.
Deras agenda är att trycka in så mkt kvinnor, svarta och trans/gay etc möjligt, samtidigt som de spottar på de som vill slippa nutidens (vänster) politik. De skiter fullständigt i story och gameplay och har ofta utryckt även hat för gamers generellt.
Att Massive väljer att samarbeta med sådana stollar säger tyvärr det mesta om dem.

Även om du inte har problem med att de race-swappar och pushar LGBT och annan modern politik i spel, borde du ha problem med deras rasism och hat mot games och vita. Det enda du kan göra är att inte ge dem dina pengar.

Alt-konto?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Det är en konsultfirma som spelföretag hyr in för att få en högre DEI score på sina spel. Det de gör är att se till att minoriteter eller andra de anser ska vara representerade tvingas in i spel, ofta med bekostnad på story och karaktärsbyggande.

Man kan tex se SBI's arbete i Spider-Man 2 som att ALLA är jättetrevliga i New York (sannerligen inte verkligheten, inte ens i serietidningen), super-villains som blir jättetrevliga och fina, POC (person of colour) tar större plats/ersätter vita protagonister/antagonister (vilket i sig inte är ett problem, men SBI tvingar in det vilket oftast gör att karaktären verkligen inte är välskriven).

Titta på Miles' sidouppdrag i SM2. Allt är trans, gay, etc, etc. Det är typisk SBI inblanding.

Miles' blivande flickvän

är ett typexempel, döv, färgad och använder teckenspråk.

Hur Peter gick från väldigt kompetent och erfaren Spindelman till vek och alltid i behov av hjälp

är också typisk SBI inblandning.

Kort och gott: idén bakom SBI är inte dålig, men utförandet är katastrofalt.

Märkligt. Av det lilla jag har läst så skapades SBI för att motverka just det du skriver. Det var tänkt att de skulle assistera utvecklare så att minoriteter inte känns inkastade så som det brukar vara. Jag tror att de flesta som gnäller bara vill se Marcus Fenix i alla spel. Inget ont om Gears, jag gillar den serien men det måste finnas utrymme i spelvärlden för annat också.

Medlem
Skrivet av Juggaz:

Tycker att allt ser fint men stelt ut. Tyvärr även ännu en maskulin tjej i huvudroll.

Vad var maskulint med henne? Hockeyfrillan?

Medlem
Skrivet av GustavA:

Märkligt. Av det lilla jag har läst så skapades SBI för att motverka just det du skriver. Det var tänkt att de skulle assistera utvecklare så att minoriteter inte känns inkastade så som det brukar vara. Jag tror att de flesta som gnäller bara vill se Marcus Fenix i alla spel. Inget ont om Gears, jag gillar den serien men det måste finnas utrymme i spelvärlden för annat också.

De kanske skapades för att motverka, men det är inte slutresultatet.

En av SBI's anställda twittrar såhär tex:

Intressant förhållning från ett företag som säger sig jobba mot rasism.

Skrivet av HerrWass:

Ok, så skillnaden på en välskriven karaktär är deras hudfärg? En kontrastförändring i grafiken är alltså grejen för att få en välskriven dialog... Ok.

Inte så att det enbart är kassa karaktärer från början då? Eller att du helt enkelt inte är öppen för förändringar?

Skillnaden på välskriven karaktär eller inte är i stort sett om företag som SBI är inblandade eller inte. En karaktär blir inte bättre eller sämre med olika hudfärger eller sexuella läggningar. Men det är precis det som SBI och deras geliker försöker få dig att tro.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Asmongold viewer spotted in the wild

Är det något jag skrivit som inte stämmer? Påpeka och visa det istället för vad det där nu ska föreställa.

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Alt-konto?

Vad? Hänger inte med i ditt moderna språk.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

inte en till "Sweet Baby Inc Bad and ruin games" person -_-

låt mig gisssa. du tittar på Asmongold också

Du har inga problem med bl a rasismen från SBI?

Medlem
Skrivet av Bobbanson:

Det går rykten om att Sweet Baby Inc har jobbat på spelet så jag råder alla som är emot rasism och identitetspolitik att bojkotta.

Sweet Baby Inc är rasister och hatar vita, särskilt vita män. Sök på Youtube, där finns mängder av videos som visar precis vilka de är.
Deras agenda är att trycka in så mkt kvinnor, svarta och trans/gay etc möjligt, samtidigt som de spottar på de som vill slippa nutidens (vänster) politik. De skiter fullständigt i story och gameplay och har ofta utryckt även hat för gamers generellt.
Att Massive väljer att samarbeta med sådana stollar säger tyvärr det mesta om dem.

Även om du inte har problem med att de race-swappar och pushar LGBT och annan modern politik i spel, borde du ha problem med deras rasism och hat mot games och vita. Det enda du kan göra är att inte ge dem dina pengar.

Jag hade tänkt skriva något om incel snöflinga med folkutbytes-ideer men se'n så nä, du gör det bäst själv.

Medlem

Jag har hört att vissa konspirationsteorier slirar på sanningen. Men jag kan ju vara felinformerad, internet har ju haft fel förr.

Medlem
Skrivet av Bobbanson:

Är det något jag skrivit som inte stämmer? Påpeka och visa det istället för vad det där nu ska föreställa.

Du kommer med påståenden. Det är hos dig bevisbördan ligger.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Asmongold viewer spotted in the wild

Du kanske kan upplysa oss om vad du menar? Är det fel? Hur vet du så mycket själv om Asmongold? Han har väl åsikter som alla andra i chatten?

Skrivet av GustavA:

Vad var maskulint med henne? Hockeyfrillan?

Du glömde hakan. 😉 Klär sig som en snubbe, beter sig som en snubbe.

Medlem
Skrivet av Mirage:

De kanske skapades för att motverka, men det är inte slutresultatet.

En av SBI's anställda twittrar såhär tex:
<Uppladdad bildlänk>

Intressant förhållning från ett företag som säger sig jobba mot rasism.

Skillnaden på välskriven karaktär eller inte är i stort sett om företag som SBI är inblandade eller inte. En karaktär blir inte bättre eller sämre med olika hudfärger eller sexuella läggningar. Men det är precis det som SBI och deras geliker försöker få dig att tro.

Låter mer som att de vill öppna upp för fler, än att de vill stänga folk ute..? Ganska normalt om man vill tjäna pengar på fler än enbart den gamla fanbasen.

Så funkar det på mitt industrijobb också. En kund sa att de ville ha elektroniska lås som inte drog så mycket ström, våra utvecklare fixade det och nu har vi till och med gått om Assa Abloy (som varit storsäljare förut) med vår produkt.

För övrigt skulle jag nog faktiskt villja påstå att det kan vara en väldigt stor skillnad på karaktärerna pga hudfärger, kulturer eller sexuella läggningar, precis som de påstår i bilden du länkade. GTA-serien är ett ypperligt exempel på (mestadels) välskrivna karaktärer i exakt samma spel med olika huvudkaraktärer, men med olika synvinklar, kultur och ursprung.

Detta är världen vi lever i, det är bara att hänga med i att folk inte vill bli diskriminerade eller åsidosatta längre och dela med oss lite av det vi tagit för givet.

Ps. Jag argumenterar inte för att SBI gör att spel blir fantastiska, jag argumenterar för att de tycker att de hjälper folk att bli inkluderade. Ergo: att kalla dem rasister är löjligt bara för att du "behöver" se saker du inte tycker om. Ds.

PPS: Haha, läste bara det understrukna på den länkade bilden, läste det andra nu dock. Allt man kan säga där är ju att man hoppas att den personen inte är VD och snarast fått kicken, precis som sig bör. En person är inte ett företag (hoppas jag). Ds.

Medlem

769 kr för standard, 1200 för gold eller 1400 kr för ultimate. Ja men tack som tusan att folk är upprörda...

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Låter mer som att de vill öppna upp för fler, än att de vill stänga folk ute..? Ganska normalt om man vill tjäna pengar på fler än enbart den gamla fanbasen.

Så funkar det på mitt industrijobb också. En kund sa att de ville ha elektroniska lås som inte drog så mycket ström, våra utvecklare fixade det och nu har vi till och med gått om Assa Abloy (som varit storsäljare förut) med vår produkt.

För övrigt skulle jag nog faktiskt villja påstå att det kan vara en väldigt stor skillnad på karaktärerna pga hudfärger, kulturer eller sexuella läggningar, precis som de påstår i bilden du länkade. GTA-serien är ett ypperligt exempel på (mestadels) välskrivna karaktärer i exakt samma spel med olika huvudkaraktärer, men med olika synvinklar, kultur och ursprung.

Detta är världen vi lever i, det är bara att hänga med i att folk inte vill bli diskriminerade eller åsidosatta längre och dela med oss lite av det vi tagit för givet.

Ps. Jag argumenterar inte för att SBI gör att spel blir fantastiska, jag argumenterar för att de tycker att de hjälper folk att bli inkluderade. Ergo: att kalla dem rasister är löjligt bara för att du "behöver" se saker du inte tycker om. Ds.

PPS: Haha, läste bara det understrukna på den länkade bilden, läste det andra nu dock. Allt man kan säga där är ju att man hoppas att den personen inte är VD och snarast fått kicken, precis som sig bör. En person är inte ett företag (hoppas jag). Ds.

Såvitt jag vet så arbetar hen fortfarande för SBI, och den där åsikten är inte isolerad på den typen av företag. Ja, en person är inte ett företag, men när det är små konsultfirmor med sådana anställda som tycker så och de arbetar kvar så blir de representanter för företaget.

Jag sade heller inte det inte var någon skillnad på karaktärer med olika ursprung. Jag sade däremot att vissa ursprung inte är bättre än andra.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av HerrWass:

Sablar vad folk klagar på Disney och "star wars nu för tiden"...

Alltså ärligt? Det tog dem typ 20 år att göra 3 filmer sedan de första 3. Det hände knappt något alls med star wars för än Disney tog över..? Nu är det nya filmer, serier, karaktärer, tidningar, ljudböcker, spel, barnprogram, mer av allt helt enkelt.

Japp, och vi vet ju att kvantitet är bättre än kvalitet...

123
Skriv svar