Världens bästa skurk – 16-delsfinaler (del 1)

Medlem
Skrivet av Griimlock:

ingen kefka?

Utröstad av Dog i första omgången.

Dags för att tippa vinnaren!

Med tanke på att FZ är ganska pc-centrerat är jag säker på att vinnaren blir någon av Glados, Diablo eller G-Man. Bubblare: Hitler.

Personliga favoriten är ju dock Dog, men har en känsla av att Dogs hånskratt inte kommer bära hela vägen fram.

Medlem

Saknar dock Emet-Selch från Final Fantasy XIV, en mer välskriven antagonist är svår att hitta i ett datorspel.

Medlem

Flera jämna dueller den här omgången. Börjar bli spännande nu!

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Flera jämna dueller den här omgången. Börjar bli spännande nu!

Håller med! Trodde inte riktigt att Dracula skulle slå Shodan, och Mother Brain låg före Handsome Jack då och då under röstningens gång. Hade varit en skräll!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Utröstad av Dog i första omgången.

Ständigt denna Dog! (Så känns det iaf. )


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tråkigt att Hitler slog Yuri, men det var ju rätt många jämna i alla fall.
Får man ens möta Hitler i de nyare Wolfenstein?

Medlem

LeChuck mot Ganon i semifinalen är vad jag vill se, men jag tror inte det kommer hända för att alldeles för många röstar fel

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Tråkigt att Hitler slog Yuri, men det var ju rätt många jämna i alla fall.
Får man ens möta Hitler i de nyare Wolfenstein?

Håller med, Yuri är ju en klart bättre spelskurk!

Medlem

Det skulle ju varit intressant å se vilken ålder på folket som röstar på de olika alternativen. Jag tänker att de bästa spel-minnena vi har, brukar vara när vi började spela då allt var fräscht och nytt. Tex så var mitt första pc-spel just wolfenstein 3d där jag kom i kontakt med min första onda skurk. Således anser jag mitt val på hitler vara väldigt färgat av nostalgiska skäl. Med samma retorik så tänker jag att yngre spelare har en större chans/risk att möta en boss från en betydligt nyare speltitel. Sen tänker jag också att många kanske inte lirar spel som är äldre än sig själv. Varför nöja sig med gammal skåpmat, när det finns en uppsjö av nya titlar att utforska så att säga 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jösses, vilket hantverk. Är dock liiite orolig över motståndet. Dog är ändå Dog slog ut Kefka, som var en av mina favoriter.

https://i.gifer.com/3uU.gif

Dom flesta röstar nog bara på dog för memes eller nåt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av Vileoxe:

Dom flesta röstar nog bara på dog för memes eller nåt.

Stopp! Mitt femåriga jag måste här komma och protestera! Alla som började sin gaming-bana med NES och Duck Hunt som småttingar kan nog intyga om hur lätt det var att totalt tappa det på den där jäkla hunden! Hur många gånger satt man inte fem cm från tv-rutan och tryckte med Zappern (som alltid var halvtrasig) för att bara mötas av Dogs sjukt retliga hånskratt när man missade?! Mycken gråt och hjärtesorg har denne Dog orsakat hos små barn världen över, säg mig vem som ondare än så kan vara...

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Stopp! Mitt femåriga jag måste här komma och protestera! Alla som började sin gaming-bana med NES och Duck Hunt som småttingar kan nog intyga om hur lätt det var att totalt tappa det på den där jäkla hunden! Hur många gånger satt man inte fem cm från tv-rutan och tryckte med Zappern (som alltid var halvtrasig) för att bara mötas av Dogs sjukt retliga hånskratt när man missade?! Mycken gråt och hjärtesorg har denne Dog orsakat hos små barn världen över, säg mig vem som ondare än så kan vara...

Det är en rätt intressant teknik bakom zappern, apropå det, och en del saker som kan orsaka problem med att upptäcka om man träffat.

/end sidospår


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar