Avatar: Frontiers of Pandora

Robot
Avatar: Frontiers of Pandora

Två timmar med svenskutvecklade Avatar-spelet ger mersmak, och lätta skavsår.

#avatar-frontiers-of-pandora, #massive-entertainment


Medlem

Jag är visserligen mer intresserad av Star Wars Outlaws, men kanske kan Avatarspelet överraska positivt. Det jag däremot skulle kasta alla pengar på är The Division 3, då förra spelet är ett av mina absoluta favoritspel. Oavsett, tack för lite mer info om Avatarspelet.

Avstängd

Det ser otroligt snyggt ut. Men det känns som det släpps 2-3 år för sent. Man har liksom hunnit bli mätt på Avatar nu.

Men men, skeptiskt positiv ändå eftersom utvecklaren är svensk och kompetent.

Medlem

Ser faktiskt fram emot det här. Är ett stort fan av dum, enkel action i vackra färgglada miljöer så detta låter som något jag kommer gilla ordentligt.

Ambassadör
Xbox

Avatar har aldrig klickat med mig tyvärr. Spelet verkar vara ett trevligt Far Cry-spel i övrigt, men jag klarar inte av smurfarna.


signatur

Jump in.

Geeks Gaming

Totalt glömt att detta va en grej. Titta inte ens färdigt andra film då den va så tråkig att vi höll på att somna.

Medlem

Oh visste inte det va samma utvecklade till detta som till Outlaws, för mig är Starwars mer lockande än Avatar om jag måste välja.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Det ser otroligt snyggt ut..

Snygga miljöer absolut men håller inte med om du syftar på grafiken i sig. Tycker det ser lite sisådär ut. Men kanske är för tidigt att säga.

Avatar e väl inte min grej heller men tyckte första 3D filmen ändå bjöd på mycket action så detta kan absolut bli kul! Framtiden får utvisa ser fram emot recension!

Medlem

Inget jättefan av Avatar jag heller men världen i sig känns ju verkligen perfekt för ett open world-spel. Att de valde förstapersons-vy förstår jag dock inte.

Medlem

Såg lite på youtube. Såg fugly ut. Ena stunden vackert andra stunder väldigt pixel aktigt. Men kan vara videon i sig och youtube. Men väntar på recensioner

Medlem

Det är ju synd att man spelar på fel sida i spelet hade så gärna kört den där stora skogsmaskinen från första filmen.

Avstängd
Skrivet av Fatmajk:

Snygga miljöer absolut men håller inte med om du syftar på grafiken i sig. Tycker det ser lite sisådär ut. Men kanske är för tidigt att säga.

Avatar e väl inte min grej heller men tyckte första 3D filmen ändå bjöd på mycket action så detta kan absolut bli kul! Framtiden får utvisa ser fram emot recension!

Då ska jag slå ett närmare öga på några videos. Möjligt att jag missat det.

Medlem

Känns som ett spel ingen ville göra men behövde då det var lätt att få pengar till att göra. Och ingen som bad om det heller mer än filmstudion.

Medlem

Avatar: Frontiers of Pandora – PC Specs
https://news.ubisoft.com/en-gb/article/G0eJBcH8NcvNO2MPqb1KV

Tycker det ser riktigt fint ut!


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

Medlem

Såg ut att vara lite snällare systemkrav än Alanwake 2, nu funkar ju även gtx 10 serien

Redaktör
Ponny

Har haft noll förväntningar. Alltså, noll som i "ingen aning". Ubisoft brukar ju vara duktiga på att släppa trailers och så, men detta har dom hållit på. Nu tror jag ändå det kan finnas en överraskning här. Kanske.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Borde man ha iaf 90Fps med en 13900K och ett 4090 så det e helt ok så länge det inte är en massa stutter o skit.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Jag vet inte varför men jag var helt säker på att det skulle vara ett tredjepersons actionspel i stil med Horizon.


signatur

PSN: OAKTHYR

Gen
Medlem

Sött att en X3D CPU äntligen är med i specs rekommendationer :') Ska bli kul att skaffa en 7800X3D lagom till släppet.

FM-guru
F.d. Sisyr

Gillar att det är förstaperson!

Medlem

Det här känns som det blir ett riktigt "meh"-spel.

Typ, generiskt och intetsägande, men inte direkt dåligt, ett typiskt 3/5-spel skulle jag gissa.

Det kanske inte hjälper att jag inte är något större fan av Avatar heller. Spelet blir väl ungefär som filmerna, "ok", no more, no less(har förvisso inte sett andra filmen ännu).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Redaktör
Ponny
Skrivet av OAKTHYR:

Jag vet inte varför men jag var helt säker på att det skulle vara ett tredjepersons actionspel i stil med Horizon.

Jag med! Blev väldigt förvånad när det stod klart vad det var. Men nu börjar jag, som sagt, gilla perspektivet. VR hade inte varit dumt.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

IGN har en video med lite gameplay från deras preview. Videokvaliten är inte den bästa.

Medlem

Förstår inte varför det skulle vara så svårt att lägga in så att man kan välja första eller tredjepersons-vy. Finns ju flera spel som har det. Personligen hade jag föredragit det sistnämnda


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Förstår inte varför det skulle vara så svårt att lägga in så att man kan välja första eller tredjepersons-vy. Finns ju flera spel som har det. Personligen hade jag föredragit det sistnämnda

Finns ju tusentals saker som inte är "så svåra att lägga in", men om utvecklare ska börja lägga in precis allt som den eller den personen föredrar blir utvecklingstiden absurd.

De skulle gett detta till utvecklaren som gör Horizon, eller bara använt motorn och "lånat" stridssystemet, det hade kunnat bli fantastisk. Jag tycker vare sig grafiken eller striderna verkar nå ens upp till fotknölarna på ens första Horizon. Sen tycker jag Horizon suger röv på andra sätt, men grafiskt och strider kan man verkligen inte klaga på.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag med! Blev väldigt förvånad när det stod klart vad det var. Men nu börjar jag, som sagt, gilla perspektivet. VR hade inte varit dumt.

Vad bra Jag är fortsatt skeptisk ett tag till då jag fortfarande är lite besviken att det inte är ett actionspel i tredjeperson. Måste spela lite svår ibland


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag med! Blev väldigt förvånad när det stod klart vad det var. Men nu börjar jag, som sagt, gilla perspektivet. VR hade inte varit dumt.

Borde införas en lag där alla lir i fps perspektiv och fullgod 3D motor har vr stöd

Medlem
Skrivet av Shodan:

Borde införas en lag där alla lir i fps perspektiv och fullgod 3D motor har vr stöd

Kan konstaterade är riktigt bra. Sen är det brutalt snyggt så det går förlåta det inte är i vr. Känns fel säga det är horizon eller far cry eller AC. Alla open world rpg är mer eller mindre detsamma nuförtiden men för min del är det väldans mycket subnautica över havsytan.

Outposts, de helt misslyckande hackingliret etc som upprepas är bara tråkiga fillers som ger en ursäkt dröja sig kvar i spelvärlden längre. Utforskandet är på topp och mekaniken för samlande av material är nydanande

1
Skriv svar