Total War: Pharaoh

Robot
Total War: Pharaoh

I höst ger Creative Assembly en fullmatad lektion i Egyptens krigshistoria. Mikael Berg har fått ett tidigt smakprov.

#nyhetstips, #total-war-pharaoh


Medlem

Att kunna ge generalens manskap olika utrustning och framförallt den där grejen med "stances" låter intressant ändå. Total War-serien behöver verkligen lite färska grejer när det gäller själva striderna. Tyvärr är jag inte tillräckligt intresserad av eran för att spela detta tror jag, men jag hoppas att koncept som "stances" finputsas och följer med till nästa spel (Medieval 3 snälla snälla).

Inaktiv
Skrivet av Ftmch:

Att kunna ge generalens manskap olika utrustning och framförallt den där grejen med "stances" låter intressant ändå. Total War-serien behöver verkligen lite färska grejer när det gäller själva striderna. Tyvärr är jag inte tillräckligt intresserad av eran för att spela detta tror jag, men jag hoppas att koncept som "stances" finputsas och följer med till nästa spel (Medieval 3 snälla snälla).

Samma intresse här. Undrar om Manner Lords ledde till att de kände att det var dags att utveckla striderna. Ett spel som utvecklades av en utvecklare med bättre stridselement än just TW. Nu verkar de anammat eller nästintill kopierat det han hade utvecklat. Konkurrens är bra

Medlem

Kul med Egypten ändå. Ser fram emot detta.

Medlem

Men religion har ju ändå funnits i tidigare Total War spel. I första Rome hade varje faction mellan tre och fem tempel att bygga och som kunde uppgraderas fem gånger för väldigt mycket pengar. De alla gav diverse bonusar som passade med guden templet var dedikerat till. Det låter ju väldigt snarlikt det som beskrivs om att dedikera sig till max tre gudar och få passande bonusar.
Sen hade även Empire också religion som spelade ganska stor roll, hade man inte koll på religionen så gick det inte vidare bra.
Låter mer som en ”rework” av systemet med väldigt stor inspiration av Warhammer än ett nytillskott. I alla fall som det beskrivs i artikeln.

Medlem

Ska bli kul. Bra att de gör riktiga total war igen.

Medlem
Medlem
Skrivet av Atilaa:

Men religion har ju ändå funnits i tidigare Total War spel. I första Rome hade varje faction mellan tre och fem tempel att bygga och som kunde uppgraderas fem gånger för väldigt mycket pengar. De alla gav diverse bonusar som passade med guden templet var dedikerat till. Det låter ju väldigt snarlikt det som beskrivs om att dedikera sig till max tre gudar och få passande bonusar.
Sen hade även Empire också religion som spelade ganska stor roll, hade man inte koll på religionen så gick det inte vidare bra.
Låter mer som en ”rework” av systemet med väldigt stor inspiration av Warhammer än ett nytillskott. I alla fall som det beskrivs i artikeln.

Vill minnas att jag byggt diverse tempel tillägnade typ Tor och Freja i nåt spel också.

Men kul med Total War, gillat den spelserien sen jag spelade första Medieval. Minns hur glad jag blev när jag lärde mig att det inte ens va första spelet, att jag hade ett helt till där jag kunde kriga i Japan istället!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ftmch:

Att kunna ge generalens manskap olika utrustning och framförallt den där grejen med "stances" låter intressant ändå. Total War-serien behöver verkligen lite färska grejer när det gäller själva striderna. Tyvärr är jag inte tillräckligt intresserad av eran för att spela detta tror jag, men jag hoppas att koncept som "stances" finputsas och följer med till nästa spel (Medieval 3 snälla snälla).

Det är helt klart ett välkommet tillskott att kunna skräddarsy sin generals enhet! Och ja, förhoppningsvis är stances något man kan bygga vidare på. Allt som gör strider mer dynamiska och/eller utökar ens taktiska alternativ mottages tacksamt!

Skrivet av Atilaa:

Men religion har ju ändå funnits i tidigare Total War spel. I första Rome hade varje faction mellan tre och fem tempel att bygga och som kunde uppgraderas fem gånger för väldigt mycket pengar. De alla gav diverse bonusar som passade med guden templet var dedikerat till. Det låter ju väldigt snarlikt det som beskrivs om att dedikera sig till max tre gudar och få passande bonusar.
Sen hade även Empire också religion som spelade ganska stor roll, hade man inte koll på religionen så gick det inte vidare bra.
Låter mer som en ”rework” av systemet med väldigt stor inspiration av Warhammer än ett nytillskott. I alla fall som det beskrivs i artikeln.

Religion spelade en rätt liten roll i Rome och även Empire. Det är väl snarare Shogun 2 som är det enda spelet som nyttjat religion på ett mer betydande sätt. Känner att det är väldigt välkommet att man låter religion ha betydelse nu igen efter ett antal släpp där den haft noll/ringa betydelse!

Medlem

Ser ut som ett mäktigt spel.

Medlem

Vad fort bågskyttarna skjuter.. Skjuter de medans de springer?

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av AdamMK:

Vad fort bågskyttarna skjuter.. Skjuter de medans de springer?

Vissa kan det, ja. De flesta behöver stå still, dock.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Vissa kan det, ja. De flesta behöver stå still, dock.

Coolt. Dock ser spelet ut som samma spel som tidigare i stora grad.
Vet inte riktigt vad det är, men känns som att de gjort samma spel i stort sen rome total war 2. Jag tror jag saknar den överdrivna fysiken från Rome 1 : D

1
Skriv svar