Typ: Artikel

2409 artiklar i arkivet.

Filtrera
0

Intervju med Mike Simpson

Creative Assembly släppte nyligen det andra spelet i sin Total War serie. Ettan, Shogun - Total War, och uppföljaren Medieval - Total War räknas som de kanske mest verklighetstrogna strategispelen med medeltida slag. FragZone har fått en intervju med Mike Simpson som står bakom spelet.

0

Intervju med Lars Gustavsson på Dice

Battlefield 1942 är ett storstilat försök att göra FPS-spel av Andra världskriget. Och svenska Digital Illusions är på god väg att lyckas med sitt uppdrag. FZ kom på besök till DICE under de hektiska sista dagarna före releasen av BF 1942 och fick en pratstund med spelets producent Lars Gustavsson.

0

Intervju med Bruce Shelley

Ensemble Studios Bruce Shelley var på besök i Stockholm och vi passade på att fråga lite saker om deras kommande realtidsstrategispel ”Age of Mythology”. Vi passade även på att snacka lite spel generellt.

0

Att vinna ett VM

Efter en lång och plågsam väntan hade tiden äntligen kommit. Det var dags för världsmästerskapen i Quake3 Team Deathmatch...

0

Intervju med USEC\Achide och matrix|legenden

Ikväll kl 21:00 ska semifinalen i Counter-Strike-turneringen Microsoft Intellimouse Explorer Challenge 2002 mellan de två svenska topp-klanerna USEC och matrix spelas, och jag fick tag på USEC\Achide samt matrix|legenden för en liten intervju om CS-scenen i allmänhet.

0

Birdie, a lost hope

I helgen gick Birdie upplaga 12 av stapeln i Uppsala. Jag och min kära Q3-klan QPO var där och vi ångrar oss bittert.

0

De lyckligt lottade

Har du någonsin funderat på varför vissa spelare blir bra så fort? Nå, läs vidare för en inblick i hur en av universums orättvisor fungerar.

0

Intervju med Louis Castle

Louis Castle är en av Westwood Studios grundare och idag ett stort namn inom spelindustrin. Han började sin bana inom branchen som grafiker, då han ansåg att datorgrafik var ett relativt outforskat område där man faktiskt kunde komma med nyheter. 1985 startade Louis och Brett Sperry företaget Westwood Associates i Louis garage.

0

Intervju med Kulspruta från Nordic Division

Jag fick ett tillfälle att fråga Kulspruta från Nordic Division ett par frågor om livet, universum och allting. Nordic Division är aktuella med att just ha tagit andraplatsen i Eurocup 4 CS. Inte helt illa.

0

Microsoft i domstol - snart slut på såpan?

När Microsoft först hamnade i domstol - ett historiskt mål mellan världens mest framgångsrika mjukvarutillverkare och en rejäl portion av USAs delstater (för att inte nämna självaste justitiedepartementet) - var det många som jublade. "Wow, stora eleka Microsoft kommer att splittras, snart kommer Linux att ta över världen!" skrek man hela vägen från Slashdot till HardOCP. Nu närmar sig rättegången sitt slut (kanske) och en sak är säker: Det blev inte riktigt vad Microsofts fiender hade hoppats på.

0

Intervju med Daydreams Christopher Holmberg

FZ fick tag på Christopher Holmberg från Daydream för en kort pratstund.

0

Intervju med PuRRi

The Nations Deathmatch League, Quake 2 Death Match 4on4, startade för Sveriges del idag den 4 september kl 20.00 med en match mot Norge. Jag fick tag i [lnt]PuRRi efter matchen för att höra hans version av slakten samt lite mer om killen som ensam stod för över 100 frags på 2 maps.

0

Intervju med ic-HOUSE

Klanen Ice Climbers vann Quake 3 Arena finalen i ELSA CPL Europe i London och jag träffade på ic-HOUSE på irc.

0

Intervju med reloo

Camilla Jonsson är en av de mer kända spelarna i Sverige. Men de flesta känner henne inte till hennes riktiga namn utan till hennes smeknamn reloo. FragZone tog reloo åt sidan en stund för att ställa ett par frågor.

0

Intervju med team9-wretep

Turneringarna i id Softwares numer halvgamla spel Quake 3 dyker upp med allt mindre mellanrum. De få spelare som lyckas nå "proffsnivå" träffas ofta och flockas kring de stora datorcaféernas klaner. Av dessa klaner är nog Nine den som fått mest uppmärksamhet i media. Nu för tiden är själva klanen döpt till team9, och jag lyckades få tag på team9-wretep för en pratstund. Trevlig läsning!

1

Är Counter-Strike döende?

Varför spelar folk fortfarande Counter-Strike? Med ständigt nya fusk/buggar, ett utvecklarteam som enligt egen utsago börjar tröttna och en grafikmotor som känns ungefär lika fräsch som mina strumpor efter ett långt LAN ser framtiden inte så värst ljus ut för allas favoritmod till Half-Life.

0

Årets spel 2000

0

Intervju med BrainFreeze

We got hold of BrainFreeze, currently working on the Unreal Fortress mod, and asked him a few questions.

0

Intervju med Dave Georgeson

Tribes2 are one of the most anticipated games at the moment. Dave Georgeson, Producer of Tribes 2, has answered some of our questions about the game and tells us some of the things that are improved since Tribes1.

0

Ett spels framväxt

Det finns många uttryck som myntas på FragZone väldigt ofta, och vissa av dem kanske inte alltid är så lätta att förstå för alla. En liten genomgång av hur ett spel växer fram, vilka moment det kliver igenom, och vad dessa moment kallas vore passande tycker jag, så jag satte mig ner och pulade ihop en liten artikel. Trevlig läsning!

0

Intervju med Razers Robert Krakoff

På XSi hade vi turen att träffa Razers General Manager Robert Krakoff. För er som inte vet så är det Razer som utvecklar den hett omdiskuterade gamingmusen Boomslang. Musen är dyr, runt 800 skr, och tar tid att vänja sig vid på grund av annorlunda design. Det som ska göra den överlägsen andra möss är en mycket fler uppdateringar som gör att den rör sig jämnare. Knapparna ska vara lättare att trycka på osv. Vi lyckades få en intervju med Robert vilken kan läsas nedan.

0

Intervju med Wombat

Mark Larsen slog igenom under namnet Wombat när han rätt lätt vann Frag 2 Ground Zero. Det fortsatte senare med en andra placering Frag 3 och nu fjärdeplats i XSi.

0

Intervju med Fatality

Efter att ha slagit Makaveli två gånger på Tourney 2 så stod Fatality som slutlig segrare. Han var överlägsen de andra och visade upp ett imponerande spel på alla banor.

0

Intervju med Makaveli

Makaveli var mannen på XSi som gjorde saker som ingen förväntade sig. Hans stil utanför spelet blev omtyckt av många och han var en av de absolut största favoriterna bland publiken. Vi lyckades få några kommentarer av Makaveli efter finalmatchen.

1

How to run a lame UT Server

Denna "guide" fick jag i mailen häromdagen, via en mailinglista för UT Server admins, skriven av {DC}Whisper - själv kör jag ju ingen UT Server för tillfället, men den här texten är så rolig att jag kände mig manad att publicera den. Jag översätter den inte heller, av förklarliga skäl. Läs och njut