Albion Online är early access-släppt i Europa

Robot
Albion Online är early access-släppt i Europa

Och det officiella släppet sker på måndag.

#Albion-online, #nyhetstips


Medlem

Trodde för ett ögonblick att det hade nåt att göra med ett gammalt PC-RPG som hette Albion som jag spelade i mitten av 90-talet och gillade som f-n. Minnen...

Medlem

Trodde Albion släpptes för flera år sedan

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Trodde Albion släpptes för flera år sedan

Samma här.

Albion Online både låter och ser ut som ett 10 år gammalt spel.
Trailern ger vibbar av att det är en mobilklon av WoW med släppdatum 2009
och dessutom proppfullt med MTX!

Edit:
Bra om man läser första raden i artikeln:

Citat:

Albion Online är ett MMORPG som varit spelbart i en radda år, men har man lirat från Europa så har man utöver monster och andra spelare även fått tampas med hög latens, eftersom servrarna endast legat i Asien och USA. Det blir det dock ändring på från och med nu, eftersom de i går early access-lanserade en ny server för Europa och MENA-regionen.

Spelet släpptes tydligen 17 juli 2017... så 7 år gammalt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Testade det när det begav sig och det var otroligt trist med enormt mycket grinding. Känns som ett mobilspel eller som ett spel som är tänkt att spelas medan man tittar på film eller något vid sidan om.

Medlem
Skrivet av Mo0rbid:

Trodde Albion släpptes för flera år sedan

Det gjorde det också, men nu släpps det i Europa, eller ja, åtminstone på servernivå.

Medlem
Skrivet av Fatherbrain:

Trodde för ett ögonblick att det hade nåt att göra med ett gammalt PC-RPG som hette Albion som jag spelade i mitten av 90-talet och gillade som f-n. Minnen...

Albion (Av Bluebyte 1995)

Menar du detta? Tyckte också det var häftigt som tusan när det kom.

Medlem

Spelade Albion Online ett tag.
Men när man kommit en bit så måste man vara i de svårare zonerna... och där är det full loot pvp.
Du tappar allt du har på dig, inklusive rusting och mount.

Så folk gaddar ihop sig och dödar folk som farmar.
Gillar verkligen inte det.
Men smaken är som baken

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Spelade Albion Online ett tag.
Men när man kommit en bit så måste man vara i de svårare zonerna... och där är det full loot pvp.
Du tappar allt du har på dig, inklusive rusting och mount.

Så folk gaddar ihop sig och dödar folk som farmar.
Gillar verkligen inte det.
Men smaken är som baken

Slutade att spela precis av den anledningen för ett par år sedan.

En del av mig saknar att ha ett MMORPG att kunna nöta och alltid kunna komma tillbaka till, så man får ju för sig att prova ett spel i genren lite då och då. Albion var inte "det", kan jag konstatera. I alla fall inte för mig.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Tamazin:

Albion (Av Bluebyte 1995)

Menar du detta? Tyckte också det var häftigt som tusan när det kom.

Japp!

Skrivet av Fatherbrain:

Finns på gog för 12.50:- om du är sugen på en nostalgi trip


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Phyrino:

Spelade Albion Online ett tag.
Men när man kommit en bit så måste man vara i de svårare zonerna... och där är det full loot pvp.
Du tappar allt du har på dig, inklusive rusting och mount.

Så folk gaddar ihop sig och dödar folk som farmar.
Gillar verkligen inte det.
Men smaken är som baken

Ah, precis som i Lineage II, typiskt asiatiska MMO:s. Fett nej tack. Fick nog i L2 när jag och polarn fastnade i en trade-bug och blev gankade och torskade vapnet i traden. Helt i sin ordning enligt GM. Blev inget mer L2 efter det.

Medlem

Jag har lagt ett antal timmar på spelet och det jag tyckte var kul var att farma material till att bygga på min privata ö med diverse byggnader och crafta olika vapen och armor etc. för att prova olika builds. Skillträdet är väldigt stort och det finns massor av olika kombinationer att testa. Det är ett väldigt grindigt spel men är rätt mysigt att springa runt och farma ore och wood och annat och uppgradera din förmåga att bära mer, och sakta men säkert se din ö utvecklas.

Dock, det som fick mig att sluta var när man insåg att allt samlande och byggande i mångt och mycket var helt onödigt. Städer har publika spelarbyggnader som erbjuder alla de tjänster som de byggnader man själv byggde på sin ö, oftast mot en ganska minimal kostnad. Allt kan ju köpas från andra spelare dessutom. Även om de inte direkt säljs för riktiga pengar, så kan du spendera riktiga pengar för att få ingame currency som du sedan kan handla med. Vips så dog det mesta av vitsen att spela för mig.

Att alla dungeons började kännas väldigt repetitiva och oftast halvt ovärda att ens springa igenom hjälpte inte heller.

Den andra primära anledningen var att spelet är byggt för PVP och klaner. Du är tänkt att gå med i en klan och delta i PVP där du kan loota spelarnas utrustning ((eller tappa din). Så allt du jobbat ihop kan du tappa på ett ögonblick när 10+ spelare från nån random-klan springer över dig. Det innebär att du bör ha backup-utrustning förvarad.

Och ska du komma åt den högsta tieren av material så måste du in i PVP-zonerna.

Hade det funnits en PVE-version av spelet så hade jag varit såld.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Hade det funnits en PVE-version av spelet så hade jag varit såld.

Håller helt med dig. För det är ett kul spel bortsett från att man måste vara i pvp zonerna.

Men, det finns ju folk som gillar det med.

1
Skriv svar