Världens bästa skurk – 16-delsfinaler (del 2)

Medlem

Sephiroth skulle ju vunnit alltihopa, han är en sån gigantisk ikon...

Medlem
Skrivet av Molotov:

varumärke från Hollywood?

Du hittar både DC/WB i Hollywood, serru.

Men min poäng var att det är primärt inte än en skurk inom spelvärlden.

Medlem

Wtf crones tar vaas? Är ju ett sätt att säga fler har spelat tw3 än fc3


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av dTexN:

Wtf crones tar vaas? Är ju ett sätt att säga fler har spelat tw3 än fc3

Tror många röstar utifrån hur kul de haft spelen, snarare än bästa ”skurk” menar the reapers….

Jag älskar mass effect men förutom 2 reapers så är resten bara ospecifika talande rymdskepp

Medlem

Man märker tydligt vilka som inte spelat HL.

Dog?! Hur är det möjligt...

Medlem

Samtliga av mina favoriter är utröstade. Nu är det bara skräpet kvar. Ja ä intä bitärr. Angående The Great Mighty Poo så är jag helt för att han kuppas in! En fantastisk skurk!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Lite irriterande att ni lägger upp detta som en ny artikel så att jag tror att det är en ny omgång.

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Lite irriterande att ni lägger upp detta som en ny artikel så att jag tror att det är en ny omgång.

Det är ju en uppdatering med utfallet av omröstningen!

Jag misstänkte att Sephiroth skulle åka ut (fast jag trodde inte att det skulle bli så jämnt: 52/48 till Jokern)... Jokern är ju bra mer rolig och spännande som karaktär (förekommer dessutom i betydligt många fler serier, filmer, spel etc. etc. Jokern är helt klart en av de äldsta och mest älskade superskurkarna/bossarna sedan 1940.). I jämförelse är Sephiroth mest gråhårig och bitter. Jag stödröstade för övrigt på Sephiroth för att jag trodde han skulle få storstryk.

Jag är mest besviken att se att Psycho Mantis rök (och så pass stort dessutom... 74/26 till Bowser!?!).

Jag hade hoppats på att Psycho Mantis skulle kamma hem hela tävlingen. Å ena sidan är Bowser en huvudboss i en av världens största spelserier medan Psycho Mantis en rolig mellanboss i ett enda spel (även om han också förekommer i MGS5 - dock inte lika rolig där).

I värsta fall kan Bowser - som den storkändis han är - kamma hem hela tävlingen...
Bowser har potential att klå det mesta i sin gren. Det kan också bli Ganon och Bowser som slåss om silver respektive guld. Mycket tack vare att de båda är storkändisar som förekommer i stora spelserier. Om det hade harit film- eller serievärldens största skurk så tror jag Jokern skulle kamma hem guldet. Men samtidigt trodde jag också att Jokern skulle kamma hem en storseger mot Sephiroth, vilket visade sig inte va fallet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av lampis:

Samtliga av mina favoriter är utröstade. Nu är det bara skräpet kvar. Ja ä intä bitärr. Angående The Great Mighty Poo så är jag helt för att han kuppas in! En fantastisk skurk!

Menar du inte, en SKIT bra skurk?

Medlem
Skrivet av bearlindo:

Menar du inte, en SKIT bra skurk?

Sant.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Det är ju en uppdatering med utfallet av omröstningen!

Jag misstänkte att Sephiroth skulle åka ut (fast jag trodde inte att det skulle bli så jämnt: 52/48 till Jokern)... Jokern är ju bra mer rolig och spännande som karaktär (förekommer dessutom i betydligt många fler serier, filmer, spel etc. etc. Jokern är helt klart en av de äldsta och mest älskade superskurkarna/bossarna sedan 1940.). I jämförelse är Sephiroth mest gråhårig och bitter. Jag stödröstade för övrigt på Sephiroth för att jag trodde han skulle få storstryk.

Jag är mest besviken att se att Psycho Mantis rök (och så pass stort dessutom... 74/26 till Bowser!?!).

Jag hade hoppats på att Psycho Mantis skulle kamma hem hela tävlingen. Å ena sidan är Bowser en huvudboss i en av världens största spelserier medan Psycho Mantis en rolig mellanboss i ett enda spel (även om han också förekommer i MGS5 - dock inte lika rolig där).

https://cdn.fz.se/artikel/bild/1447376?l=eyJyZXNvdXJjZSI6Ilwv...

I värsta fall kan Bowser - som den storkändis han är - kamma hem hela tävlingen...
Bowser har potential att klå det mesta i sin gren. Det kan också bli Ganon och Bowser som slåss om silver respektive guld. Mycket tack vare att de båda är storkändisar som förekommer i stora spelserier. Om det hade harit film- eller serievärldens största skurk så tror jag Jokern skulle kamma hem guldet. Men samtidigt trodde jag också att Jokern skulle kamma hem en storseger mot Sephiroth, vilket visade sig inte va fallet.

Det här är ju upplagt för stor dramatik!

Diablo v Bowser
Arthas v Crones
G-Man v Kane
LeChuck v Hitler

Sitter som på nålar inför utfallet på nästa omgång


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

12
Skriv svar