Sony: Efterfrågan på PS Portal överträffar förväntningarna

Medlem

Undrar vad förväntningarna var. Ett par hundra kanske

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Roligt att dom verkligen skippar att säga hur många som sålt…

Förstår verkligen inte varför en skulle vilja ha denna? Vill man komma undan billigt så är det ju lika lätt att streama till telefonen. Och vill man lägga på en tusenlapp får man en Steam deck som faktiskt klarar betydligt mycket mera. Plus att Ps Vita kan också streama om det är en Sony produkt man vill spela på.

Skrivet av Molotov:

Jodå, Steam Deck kan göra det Portal gör + mycket mer.
Hur man än vrider och vänder på det är Portal väldigt dyr för vad man får, en steam deck blir "lite dyrare" men ger så mycket mer.
Det krävs nog den mest inbitna Playstation fan / nån som inte har koll för att försvara Portal som en bättre enhet

Du får tillgång till hela ditt Playstation-bibliotek i handhållet format. Jämför man lokal streaming mellan Portal och SteamDeck så har Portal 8" skärm, 1080p och fullstora kontroller med haptisk feedback och adaptive trigger. SteamDeck har 7" skärm, 800p och komprimerade kontroller. Så Playstation ger en högre kvalité till ett lägre pris, det är väl drömprodukten?
Fördelen med SteamDeck är att du kan spela med den interna hårdvaran, men då hamnar du på "low graphic settings" och 25 fps... Då är det bättre att streama från din PC/PS5 så ofta du kan.
Sedan säljer Valve många spel till SteamDeck som inte fungerar som de ska, det är fult gjort.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Du får tillgång till hela ditt Playstation-bibliotek i handhållet format. Jämför man lokal streaming mellan Portal och SteamDeck så har Portal 8" skärm, 1080p och fullstora kontroller med haptisk feedback och adaptive trigger. SteamDeck har 7" skärm, 800p och komprimerade kontroller. Så Playstation ger en högre kvalité till ett lägre pris, det är väl drömprodukten?
Fördelen med SteamDeck är att du kan spela med den interna hårdvaran, men då hamnar du på "low graphic settings" och 25 fps... Då är det bättre att streama från din PC/PS5 så ofta du kan.
Sedan säljer Valve många spel till SteamDeck som inte fungerar som de ska, det är fult gjort.

Nu är du ju lite ute och cyklar kring Steam deck dock, den klarar betydligt mer än Low och 25 fps även i nyare AAA titlar. Sedan fungerar alla verifierad spel väldigt fint på den och majoriteten andra med. Kontrollen är ju en ren smaksak med. Problemet med Portal är ju att den bara kan streama från din konsol, den gör ju verkligen inget annat och inte ens det gör den speciellt bra. Tom WiiU lyckades ju bättre här. Jag kan inte se detta som annat än en cashgrab för Sony.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Du får tillgång till hela ditt Playstation-bibliotek i handhållet format. Jämför man lokal streaming mellan Portal och SteamDeck så har Portal 8" skärm, 1080p och fullstora kontroller med haptisk feedback och adaptive trigger. SteamDeck har 7" skärm, 800p och komprimerade kontroller. Så Playstation ger en högre kvalité till ett lägre pris, det är väl drömprodukten?
Fördelen med SteamDeck är att du kan spela med den interna hårdvaran, men då hamnar du på "low graphic settings" och 25 fps... Då är det bättre att streama från din PC/PS5 så ofta du kan.
Sedan säljer Valve många spel till SteamDeck som inte fungerar som de ska, det är fult gjort.

Komprimerade kontroller, vet inte vad du menar med det. Det är precis vanlig kontroll storlek på knappar och spakar.
Ja Steam deck har kanske lägre upplösning och lite mindre skärm. Kvalitet är nog vad man själv värderar. En enhet man bara streamar med eller en enhet man kan "göra allt med" ?
Spela på den interna hårdvaran är verkligen inte begränsat till "low graphics" och 25FPS, beror helt på vad för spel och streamar man som Portal bara kan göra så är det def inte det.
Säljer Valve många spel till Steam Deck som inte fungerar som de ska? jaså vilka då?
Steam deck är en PC, det blir lite vad man gör den till. Så mao, en betydligt mer "Drömprodukt" än en Portal


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Nu är du ju lite ute och cyklar kring Steam deck dock, den klarar betydligt mer än Low och 25 fps även i nyare AAA titlar. Sedan fungerar alla verifierad spel väldigt fint på den och majoriteten andra med. Kontrollen är ju en ren smaksak med. Problemet med Portal är ju att den bara kan streama från din konsol, den gör ju verkligen inget annat och inte ens det gör den speciellt bra. Tom WiiU lyckades ju bättre här. Jag kan inte se detta som annat än en cashgrab för Sony.

Om jag säger Low eller 25 fps istället så kanske det stämmer bättre? Streaming ger högre kvalité än intern hårdvara; vill man ha bättre kvalité så ska man streama så ofta som man har möjligheten. Jämför man Streaming så har Portal högre upplösning, större skärm och en ordentlig kontroll.

Skrivet av Molotov:

Komprimerade kontroller, vet inte vad du menar med det. Det är precis vanlig kontroll storlek på knappar och spakar.
Ja Steam deck har kanske lägre upplösning och lite mindre skärm. Kvalitet är nog vad man själv värderar. En enhet man bara streamar med eller en enhet man kan "göra allt med" ?
Spela på den interna hårdvaran är verkligen inte begränsat till "low graphics" och 25FPS, beror helt på vad för spel och streamar man som Portal bara kan göra så är det def inte det.
Säljer Valve många spel till Steam Deck som inte fungerar som de ska? jaså vilka då?
Steam deck är en PC, det blir lite vad man gör den till. Så mao, en betydligt mer "Drömprodukt" än en Portal

Med komprimerade kontroller så menar jag en förminskad kontroller. Om du köper en DualSense, Xbox eller Nintendo kontroller så följer de alla en snarlik form. Tittar du på Switch eller SteamDeck så har du mindre handtag för att få en kompromiss för bärbarhet. Sony erbjuder full ergonomi med alla funktioner.
SteamDeck är som en fällkniv, den kan göra mycket, men ingenting riktigt bra.

Valve har en lista med 4 olika kategorier för vart spel, 3 av de kategorierna innebär att spelet inte fungerar som de ska (verified, playable, unsuppoerted, unknown); spelen borde inte säljas i de tre lägre kategorierna.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Med komprimerade kontroller så menar jag en förminskad kontroller. Om du köper en DualSense, Xbox eller Nintendo kontroller så följer de alla en snarlik form. Tittar du på Switch eller SteamDeck så har du mindre handtag för att få en kompromiss för bärbarhet. Sony erbjuder full ergonomi med alla funktioner.
SteamDeck är som en fällkniv, den kan göra mycket, men ingenting riktigt bra.

Valve har en lista med 4 olika kategorier för vart spel, 3 av de kategorierna innebär att spelet inte fungerar som de ska (verified, playable, unsuppoerted, unknown); spelen borde inte säljas i de tre lägre kategorierna.

Njaa nu har du lite fel. Steam deck känns inte alls som komprimerade kontroller. Det är som jag sa samma storlek på knappar osamt placering som en fullstor vanlig kontroller. Dwt är INTE som switch där joyconsen har något komprimerat.
Sream deck kan göra mycket och riktigt bra. Att kunna stream PS5 plus en massa andra för en inte aå stor summa mer än Portal är många + extra.

Du verkar ha missförstått det där med "kategorierna".
Det finns bara 1 kategori som absolut inte fungerar och det är unsupported.
Sen förstår jag inte vad du menar med att det inte borde säljas?
Birde spel på epic game store inte få säljas som inte är kategoriserade alls men fungerar precis som på samma sätt som steam?

Borde spel med för höga spec krav inte få säljas då det finns användare som inte uppfyller spec kraven?
Ska VR spel inte få säljas för att folk saknar ett VR headset och VR spel inte stöds på steam deck?
Konstiga argument som låter lite som du har missförstått vad en steam deck överhuvudtaget.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Har precis hämtat ut min nu. Kommer inte öppna förens till kvällen då spackling, löpning och barnen prioriteras före.
Ska bli väldigt intressant att testa på portal och se Hur väl det fungerar🙂

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Om jag säger Low eller 25 fps istället så kanske det stämmer bättre? Streaming ger högre kvalité än intern hårdvara; vill man ha bättre kvalité så ska man streama så ofta som man har möjligheten. Jämför man Streaming så har Portal högre upplösning, större skärm och en ordentlig kontroll.

Med komprimerade kontroller så menar jag en förminskad kontroller. Om du köper en DualSense, Xbox eller Nintendo kontroller så följer de alla en snarlik form. Tittar du på Switch eller SteamDeck så har du mindre handtag för att få en kompromiss för bärbarhet. Sony erbjuder full ergonomi med alla funktioner.
SteamDeck är som en fällkniv, den kan göra mycket, men ingenting riktigt bra.

Valve har en lista med 4 olika kategorier för vart spel, 3 av de kategorierna innebär att spelet inte fungerar som de ska (verified, playable, unsuppoerted, unknown); spelen borde inte säljas i de tre lägre kategorierna.

Tar hellre något lägre upplösning framför komprimerad streaming alla dagar i veckan.

Beror väl på din definition på riktigt bra, den presterar fantastiskt på lite äldre spel och jämför du med switch så gör den allt bättre.

Det ända vettiga som Portal erbjuder är Dualsense kontroller, men det kan du även få på Steam Deck tillsammans med alla spel som portal erbjuder samt tusentals till. Med Deck kan du även spela flera på samma enhet med valfria kontroller vilket inte går med portal.

Näe, portal är inget för någon som har något som helst intresse för teknik eller kvalité. Vill du ha betydligt bättre bild och är villig att betala för det så köper man självklart en Steam deck OLED istället vilket också kommer ge mycket lägre responstid, både på stream och lokalt spelade spel.

Sedan så kommer hela ditt bibliotek fungera om du köper nästa Deck och du behöver inte heller hoppas på patchar för att spelen ska dra nytta av generationen, det kan du lätt ställa in själv.

Allt är bättre med Deck helt enkelt. Om du inte har tummen mitt i handen.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Undrar om alla som köpt förstått vad det är dom köpt

Förstått och är supernöjd

Medlem
Skrivet av Dolrak:

Förstått och är supernöjd

Förstått och är supernöjd jag med.
Tycker att jämförelsen med Steamdeck är en aning orättviss då Sony aldrig sagt att det är en konkurrent till den.
Sen att folk väljer att jämföra är väl upp till dom🙂

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Med komprimerade kontroller så menar jag en förminskad kontroller. Om du köper en DualSense, Xbox eller Nintendo kontroller så följer de alla en snarlik form. Tittar du på Switch eller SteamDeck så har du mindre handtag för att få en kompromiss för bärbarhet.

Har du ens prövat en Steam Deck?
Ergonomin överträffar Nintendo Switch flera miljoner gånger om.
Greppet är jämförbart med en vanlig handkontroller.

Skrivet av Molotov:

Njaa nu har du lite fel. Steam deck känns inte alls som komprimerade kontroller. Det är som jag sa samma storlek på knappar osamt placering som en fullstor vanlig kontroller. Dwt är INTE som switch där joyconsen har något komprimerat.

Håller med.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar