Final Fantasy VII Rebirth

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Demon är väl som jag förstod början på spelet, så det spoilar ju hela första delen. Men du kan också fortsätta där du slutade i riktiga spelet sen när det släppts då man kan ta med sig sparfilen.

Precis. Det var ju en ganska snäll och trevande inledning så skönt att man spelat färdigt den obligatoriska tutorial delen 👍

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Demon är väl som jag förstod början på spelet, så det spoilar ju hela första delen. Men du kan också fortsätta där du slutade i riktiga spelet sen när det släppts då man kan ta med sig sparfilen.

Aha så man tar med sig sparfilen. Så följer allt man gjort med då i level och utrustning?

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Jag hade tänkt vänta med Rebirth ett tag, kanske spela det till jul. Men efter att ha spelat demon gick jag rätt in på spelbutiken.se och beställde spelet. Jag kan inte vänta en dag längre än 29 februari. Eftersom jag spelat originalet med viss regelbundenhet sedan 1997 så var det inga spoilers för min del åtminstone.

Brukar inte köpa spel dag ett men denna serie är ett undantag. Som du så spelar jag även FF7 lite då och då men var nog 5 år sedan sist dock.

Skribent
Skrivet av BooliBoo:

Aha så man tar med sig sparfilen. Så följer allt man gjort med då i level och utrustning?

Japp, det är helt enkelt bara första delen av spelet du spelar. Du kan se det som att du får börja lite tidigare, men sen vänta tills riktiga spelsläppet innan du kan fortsätta.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Visste skulle det även göras en slags remake i 2D vy? Har glömt vad det projektet hette

Skrivet av Kyrre:

Visste skulle det även göras en slags remake i 2D vy? Har glömt vad det projektet hette

Tänker du på Final Fantasy VII Re-Imagined?

Medlem

Finns många frågetecken som gör att spelet känns Mäh.

Kontrollen känns riktigt bökigt det känns som man spammar 1 knapp precis som ff16 och gubben gör allt det blir snabbt repetivt. Provade auto funktionen fattade 0 gubben står helt still och dodge samt block värkar man få stå för själv. Hade verkligen hoppats att Turn based combat hade funnits som val det är ju trots allt från originalet. Men alla nya rpg spel som kommer ut ska envisas med fast action.
Det här med Linjärt är extremt man känner sig riktigt dum när man spelar som Bowling med stöd för barn. Gå rakt fram och inget mer.

Är jag den enda som somnade till när man skulle dra maskinen över poisen cloudet?.

Ska bli riktigt intressant att se vad detta får i betyg jag tror vi landar på 7/10 metacritic.

Medlem

Dom hade verkligen dragit ut på denna mindre roliga del från orginalet.

2 saker jag noterade från demot.

1: flertalet platser i demot så var det att om man panorerade kameran så ändrades ljussättningen som om någon tryckt på en knapp, inte gradvis förändring utan var antingen "av eller på".
Kan hoppas detta bara är en bugg i spelet.

2: när cloud var skadad så gick det jättesakta, förutom när man skulle gå hukad under hinder, då var han helt plötsligt inte skadad.
Var en liten komisk miss i mina ögon.

Någon som vet när del 2 av demot kommer som dom hintade efter man klarat?
Är ju inte långt kvar till hela spelet släpps så känns lite underligt att det kommer en till demo bit mellan nu och släppet.

Gen
Medlem
Skrivet av erson:

Ja prestandaläget körs i 1440p. Dock hästlängder bättre än vad performance mode i xvi var den var ju total katastrof. Striderna var fine, men i världen hade man oftast runt low 40 to sub 40fps med riktigt dålig grafik, mycket mer blurry än vad rebirth demot var. Hoppas kan man på att demot använder någon äldre build att dem optimerat de bättre.

FFXVI var fruktansvärt, det håller jag verkligen med om. Löstes det med nån patch senare? Det där är ett sådant spel jag bara kommer lira om det kommer till PC.

Medlem

Ser ju helt magiskt ut. Fortfarande bitter (strategi vs action), men lär sitta fastnaglad och lira konstant ändå när tid ges.

Medlem

Helt ok demo. Striderna känns mycket bättre än ettan, bättre flyt helt enkelt!

Tycker fortfarande det är lite för många cutscenes som oftast inte tillför något till storyn. Varför kan inte "cutscenes" integreras i själva spelet?

Hela sekvensen när han är skadad var tråkig och han rörde sig onödigt långsamt ..

Lite besviken på grafiken, speciellt mark och vägg texturer känns "gamla". Spelade igenom ett år gamla re8 village och där är allt så välgjort.

Inte lika sugen på detta som jag var inför ettan. Men kommer förmodligen köpa när det hamnar på rea.

Medlem

Nu kom riktigt glädjande nyheter.
"The update to the Final Fantasy VII Rebirth demo scheduled for February 21st will apply improvements to the visual quality when selecting “Performance Mode” from the graphics options.

The same improvements will also be applied to the full game. #FF7R"

Skrivet av erson:

Nu kom riktigt glädjande nyheter.
"The update to the Final Fantasy VII Rebirth demo scheduled for February 21st will apply improvements to the visual quality when selecting “Performance Mode” from the graphics options.

The same improvements will also be applied to the full game. #FF7R"

12
Skriv svar