American Arcadia

Robot
American Arcadia

När verkligheten visar sig vara overklig.

#american-arcadia


Medlem

Grym recension! Vad taggad jag blev. Ser Truman Show typ en gång om året, jag gillar verkligen settingen. Och det här såg både charmigt och intressant ut. Beställde direkt!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ett givet köp.

Redaktör

Man blir sugen.


signatur
Medlem

Kollade på Truman Show igen för inte så länge sedan, fan vilken bra film det är.
Galet hur mycket detaljer som finns med man inte tänk på eller lagt märke till innan.
Bra soundtrack också.

Medlem

Antar man får vänta på konsol-versionerna? Googlar man, så verka det inte finnas någon info förutom typ recensioner som säger att det finns till konsolerna.

Medlem

Kul att du gillade det!
Jag körde demot under Next Fest och blev verkligen såld, får bli att köpa detta när tiden tillåter.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Skribent
Skrivet av Anwest:

Grym recension! Vad taggad jag blev. Ser Truman Show typ en gång om året, jag gillar verkligen settingen. Och det här såg både charmigt och intressant ut. Beställde direkt!

Tackar! Ja, premissen gör sig oväntat bra för ett spel.

Skrivet av Håkan:

Antar man får vänta på konsol-versionerna? Googlar man, så verka det inte finnas någon info förutom typ recensioner som säger att det finns till konsolerna.

Ja, det verkar inte finnas särskilt mycket info om konsolversionerna. Jag förtydligar det i fotnoten, så att det inte framstår som att det är släppt till Xbox/PS också.

Medlem

..."staden han bor och lever i egentligen är en lögn"
"Den retrofuturistiska 70-talsstilen"

Till er som gillar sådant kan jag rekommendera serien Severance.

Medlem

Fan, jag som verkligen inte behöver mer spel men det här verkar ju vara jättetrevligt, tänkte igår att jag skulle vilja ha ett nytt "pusselspel", typ i stil med Thimbleweed park.

EDIT:
Köpt! Är det dåligt håller jag Herr Granroth personligen ansvarig.

Skribent
Skrivet av neocon:

..."staden han bor och lever i egentligen är en lögn"
"Den retrofuturistiska 70-talsstilen"

Till er som gillar sådant kan jag rekommendera serien Severance.
https://youtu.be/xEQP4VVuyrY?si=-AM48tiFBLH94yQu

Tyckte spelet påminde om Severance vid flera tillfällen faktiskt. Grym serie också!

Skrivet av shelter:

Fan, jag som verkligen inte behöver mer spel men det här verkar ju vara jättetrevligt, tänkte igår att jag skulle vilja ha ett nytt "pusselspel", typ i stil med Thimbleweed park.

EDIT:
Köpt! Är det dåligt håller jag Herr Granroth personligen ansvarig.

Haha, då håller jag tummarna för att du gillar det.

Medlem
Skrivet av André Granroth:

Haha, då håller jag tummarna för att du gillar det.

Det är riktigt bra, du klarar dig. Trodde inte det skulle vara så mycket side scroller plattformande dock men dom gör det helt rätt så det är inget negativt med det.

Medlem
Skrivet av neocon:

..."staden han bor och lever i egentligen är en lögn"
"Den retrofuturistiska 70-talsstilen"

Till er som gillar sådant kan jag rekommendera serien Severance.
https://youtu.be/xEQP4VVuyrY?si=-AM48tiFBLH94yQu

OT: Finns en film som är nåt åt det hållet med men kommer fan inte ihåg vad den heter. Har letat länge....
Lite som en kombination av Severance och Truman show. Snubben lever till synes ett vanligt liv men när han kommer till jobbet händer det grejer som han märker efter ett tag.

Medlem
Skrivet av shelter:

OT: Finns en film som är nåt åt det hållet med men kommer fan inte ihåg vad den heter. Har letat länge....
Lite som en kombination av Severance och Truman show. Snubben lever till synes ett vanligt liv men när han kommer till jobbet händer det grejer som han märker efter ett tag.

Vild gissning bara, men Visioneers?

Medlem
Skrivet av neocon:

Vild gissning bara, men Visioneers?

Nix, har för mig huvudkaratären blev sövd under jobbmötena. Vill få att det till att Kevin Spacey hade huvudrollen men jag tror inte det var honom.

EDIT:
Angående spelet, kan inte sluta spela. Fick göra ett uppehåll men det är jävligt nice. Dock har jag råkat ut för 2 buggar som gjorde att jag inte kunde fortsätta, fick starta om från checkpoint.

Medlem

Bara kört en bit men oj vad roligt och välgjort det är!
Kan inte minnas sist jag blev så överraskad av ett spel.

Dock stötte jag på problem direkt när jag startade, kunde inte ställa in upplösningen.

Hittade felet och det var att spelet påverkas av Windows DPI inställningen.
Man löser det genom att ändra så spelet sköter DPI skalningen.
Ett sätt är att gå in på spelets startfil och ändra där att spelet ska sköta DPI skalningen.

Medlem

Gillar hur allt i spelet är så annorlunda jämfört med vad man är van vid så även saker som borde vara enkla får en att klia sig i huvet ganska ofta. Spelet liksom omkullkastar vad man lärt sig i andra spel i att lösa pussel och hur gameplay brukar funka.

Misslyckades många ggr bara för att jag hade en bild i mitt huvud hur det brukar funka i spel.
Fastnade ganska länge på två pussel men fattade tillslut galoppen.

Nästan i slutet nu, vilken resa. Blir att spela klart idag. Lätt värt pengarna.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Gillar hur allt i spelet är så annorlunda jämfört med vad man är van vid så även saker som borde vara enkla får en att klia sig i huvet ganska ofta. Spelet liksom omkullkastar vad man lärt sig i andra spel i att lösa pussel och hur gameplay brukar funka.

Misslyckades många ggr bara för att jag hade en bild i mitt huvud hur det brukar funka i spel.
Fastnade ganska länge på två pussel men fattade tillslut galoppen.

Nästan i slutet nu, vilken resa. Blir att spela klart idag. Lätt värt pengarna.

Mmm lagom svårt med, hatar spel där man måste prestera på sekunden för att klara saker. En sekvens i spelet fick jag faktiskt leta upp för jag hann aldrig se vad man skulle göra. I efterhand kom jag ju på att jag bara hade kunnat pausa.

Medlem
Skrivet av neocon:

Vild gissning bara, men Visioneers?

Det var Cypher, reddit hjälpte mig.

1
Skriv svar