Nintendo bekräftar: Switch 2 avslöjas inom ett år

Medlem
Skrivet av Vintersorg:

Nu upprepar du det du sa förra gången. Det var ju fortfarande inte det han/ni pratade om.

Det är stor skillnad på att ”fatta” att en till konsol kommer att släppas i framtiden och att det officiellt kommer ut från Nintendo själva att den är på gång. Detta kommer nu spridas som faktisk nyhet, och inte bara rykten (än en gång, för de utanför ”spelkretsarna”). Större chans att detta t.ex hamnar i mer ”normala” nyhetsflöden som Expressen, Aftonbladet, DN etc. Men även i/från andra icke-100%-spelrelaterade nyhetskällor.

Precis, vi som sitter och följer varenda rykte är nog försvinnande få, till skillnad från den breda massan som antagligen börjar få en uppfattning om dess existens på ett helt annat sätt nu. Om inte alls. Som sagt, stor skillnad på att förstå att den nångång kommer och nu börja få höra i alla möjliga rum att det börjar röra sig mot något mer konkret.

Skrivet av jeppe109:

Fair point.

Jag säger inte emot att det legitimeras mer och att mindre insatta kan få höra det från mer mainstream-media. Jag ifrågasätter däremot vad det egentligen tillför annat än det man borde kunna lista ut med väldigt lite tankeverksamhet.
Så ja ni har rätt.

Jag är nog mest överdrivet irriterad på Nintendo och deras hemlighetsmakeri. Vi borde inte behöva vänta åtta år på att få ny hårdvara som ersätter teknik som var gammal redan 2017.

Säg att en komet är på väg mot jorden. Du kanske har kunnat lista ut det om du följt vissa vetenskapliga tidsskrifter/forum men helt plötsligt läser du det i Aftonbladet, DN och allehanda internationell media: "Vetenskapsman bekräftar: inom 48 timmar kommer jorden krocka med en komet". Med specialkunskap och extremt intresse kanske du hade kunnat förutse detta, men de flesta vet att trots att det flyter väldigt många stenar där ute som då och då kommer i vår kurs så är det liten chans att den faktiskt krockar med oss och går därför inte runt och oroar sig för att det kanske ska hända. Men nu eldar massmedia på och betydligt fler än den lilla kretsen inser plötsligt den omedelbara faran. Lite konstig jämförelse kanske men du kan sätta in nästan vilka varor/tjänster du vill om det blir tydligare - det finns alltid en klick specialintresserade som följer allt och har bra koll. Men bara för att det är logiskt att någonting kommer någon gång är det ju ingenting de flesta går runt och tänker på - men nu signalerar de officiellt att det börjar bli dags att börja göra det. Det är vad detta meddelande tillför. För t o m vi med specialintresse och koll vet ju lite mer idag än igår, så det handlar inte vad vi kan räkna eller tänka ut utan vad vi får kommunicerat och bekräftat.

Skrivet av Evilof:

Nintendo med Switch känns lite som Rockstar med GTA V
De tjänar fortfarande så jäkla mycket pengar att det nog är smartare att sitta still ett litet tag till.

Precis. En får ju tänka på vilken kalkon och enorm förlustaffär Wii U var på alla plan. Med Switch fick de bra deal på Tegra X1-chippen och när Switch blev sådan succé blev det en enorm revansch för Nintendo och jag tycker inte alls det är konstigt att de har låtit den segla fritt i flera år nu. Att den säljer bra, nästan historiskt bra, tyder ju också på att många inte bryr sig om att det inte är den tekniskt mest högpresterande maskinen på marknaden. Den är tillräckligt bra för att locka en stor och bred marknad. Nu har vi "snart" en uppföljare som visserligen förväntas bli starkare, men vars största vinst är i AI och uppskalning, men det kommer fortfarande vara Nintendos egna spel som är största anledningen till att den (kanske) kommer sälja väl.

Skrivet av jeppe109:

Ok, tack för informationen 🙂

Då känns detta uttalande ännu mer meningslöst.
Alla vet att Nintendo har en uppföljare på gång.

Skulle inte tro att alla vet detta. Om så vore fallet så hade inte DN haft en notis om detta idag.
https://www.dn.se/ekonomi/nintendo-da-presenteras-ny-konsol/

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Skulle inte tro att alla vet detta. Om så vore fallet så hade inte DN haft en notis om detta idag.
https://www.dn.se/ekonomi/nintendo-da-presenteras-ny-konsol/

Så är det. Jag fastnade i tanken att folk borde förstå istället för att ett officiellt uttalande skett.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Skulle inte tro att alla vet detta. Om så vore fallet så hade inte DN haft en notis om detta idag.
https://www.dn.se/ekonomi/nintendo-da-presenteras-ny-konsol/

Skrivet av jeppe109:

Så är det. Jag fastnade i tanken att folk borde förstå istället för att ett officiellt uttalande skett.

Fast återigen... även om många "förstår" att det förr eller senare kommer en uppföljare, hur ska de veta under konsolens livscykel att det börjar dra ihop sig? Nu går det från rykten till officiella uttalanden som pekar mer exakt mot att det börjar bli dags att förbereda sig, någonting de flesta inte kan eller orkar "räkna ut". Inte ens vi som sitter och följer det mesta i ryktesväg (som dessutom inte pressas i DN och övrig massmedia på samma sätt) kunde veta att det skulle droppa någonting idag. Igår kväll var det fortfarande väldigt oklart - speciellt som de nyss hade investerarmöte vilket kunde tyda på att de hade berättat om nya konsolen för att slippa få frågor om det idag. Så inte ens vi jätteinsatta kunde se helt hur det skulle utveckla sig. Så tror du har väldigt orealistiskt bild av hur mycket gemene person tänker på spelkonsoler och följer varenda ryktesvåg som existerar. Och vilken kraft sociala medier och pressutskick har.

Medlem

Utannonsera ett senare utannonserande? Spännande!

Medlem
Skrivet av lonian:

Nu får dom börja fasa ut Nintendo Switch 1. Sänk pris osv. Krama ut varje korvöring som går att få.

Nintendo vet väl inte ens vad sänkta priser betyder.

Medlem

Hoppas personligen på en release oktober-november 2025 då jag vill hålla igen lite med pengarna de närmsta 12 månaderna, och personligen tycker jag nuvarande Switch fortfarande känns kompetent vad gäller grafik/prestanda etc. Släng med några fler riktigt bra exklusiviteter till hösten, och jag är nöjd.

Skrivet av kebbe:

Nintendo vet väl inte ens vad sänkta priser betyder.

Man får väl vara glad att de i alla fall inte höjt priset på konsolen

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fast återigen... även om många "förstår" att det förr eller senare kommer en uppföljare, hur ska de veta under konsolens livscykel att det börjar dra ihop sig? Nu går det från rykten till officiella uttalanden som pekar mer exakt mot att det börjar bli dags att förbereda sig, någonting de flesta inte kan eller orkar "räkna ut". Inte ens vi som sitter och följer det mesta i ryktesväg (som dessutom inte pressas i DN och övrig massmedia på samma sätt) kunde veta att det skulle droppa någonting idag. Igår kväll var det fortfarande väldigt oklart - speciellt som de nyss hade investerarmöte vilket kunde tyda på att de hade berättat om nya konsolen för att slippa få frågor om det idag. Så inte ens vi jätteinsatta kunde se helt hur det skulle utveckla sig. Så tror du har väldigt orealistiskt bild av hur mycket gemene person tänker på spelkonsoler och följer varenda ryktesvåg som existerar. Och vilken kraft sociala medier och pressutskick har.

Ja, det var jag som fastnade i tankesättet.

Medlem

Härligt med transparens så att konsumenterna vet vad man har att vänta sig. Sony, se och lär.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Nintendo vet väl inte ens vad sänkta priser betyder.

Nä, de säljer ju årsgamla spel för 600kr+ och bara ytterst sällan kanske de har en 20% rea på Eshopen men de fysiska spelen och konsolerna sänks sällan eller aldrig av Nintendo. Du kommer nog kunna se Switch i en affär om fem år till samma pris som nu.

Skrivet av jeppe109:

Ja, det var jag som fastnade i tankesättet.

Lätt hänt! Därför det är bra att lufta sina tankar på internet och få fler perspektiv

Medlem

Längtar, längtar och längtar!!

Nästan så jag har väntat på att självaste Nintendo kommer fram med bekräftelsen än alla ickeofficiella rykteskällor.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Äntligen! Switch 2 och Metroid Prime 4 is all i want.

Medlem

NOTE to self: köp inte fucking Lite modellen denna gång, mitt största misstag.

Längtar ingen gör spel så kul som nintendo gör


signatur

“People shouldn't be afraid of their government. Governments should be afraid of their people.”

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är nog mest överdrivet irriterad på Nintendo och deras hemlighetsmakeri. Vi borde inte behöva vänta åtta år på att få ny hårdvara som ersätter teknik som var gammal redan 2017.

Detta skriver jag under på.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

12
Skriv svar