Död Cyberpunk 2077-skådis "repriserar" roll i Phantom Liberty med hjälp av AI

Robot
Död Cyberpunk 2077-skådis "repriserar" roll i Phantom Liberty med hjälp av AI
Medlem

Åhnej, nu är det ju nån skådis som potentiellt förlorat jobbet - facken rasar och manar upp till kamp.

Ironi åsido känns det här som en etisk och godkänd användning av AI-verktyg, så det kanske blir fler liknande exempel i framtiden.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Just sånt här tycker jag AI kan vara bra till.
Vissa karaktärer SKA bara ha just DEN rösten, annars blir det fel (tycker jag).
Gäller te x Optimus Prime för min del, Optimus Prime är Peter Cullen.

Avstängd

"Hi! This is Elvis. I know I'm dead but this offer was so good I had to come back to tell you about it."


signatur

Todd Howard is a Cunt

Avstängd
Skrivet av PeTTs0n:

Åhnej, nu är det ju nån skådis som potentiellt förlorat jobbet - facken rasar och manar upp till kamp.

Ironi åsido känns det här som en etisk och godkänd användning av AI-verktyg, så det kanske blir fler liknande exempel i framtiden.

Jag vill i framtiden kunna skapa en egen pojkvän där jag själv kan välja utseende och personlighetstyp. Men innan vi är där får jag nöja mig med min Tamagotchi.

Medlem

Hmm nu vill jag ha en mod till MGS5 som ersätter Kiefer till Hayter.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Vi måste se till att spara Leif GW Perssons röst. Det ska min framtida AI ha som röst

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vi måste se till att spara Leif GW Perssons röst. Det ska min framtida AI ha som röst

Den bör låsas in och aldrig någonsin användas annat än som psykologisk krigföring.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Åhnej, nu är det ju nån skådis som potentiellt förlorat jobbet - facken rasar och manar upp till kamp.

Ironi åsido känns det här som en etisk och godkänd användning av AI-verktyg, så det kanske blir fler liknande exempel i framtiden.

Japp. Dessutom borde de flesta spela in sin egen röst och lagra någonstans för att kunna klona den om något händer. Alla är ju inte YouTubers med timtals av sin egen röst inspelad. Man vet aldrig om man plötsligt blir lam och/eller tappar förmågan att prata, och då är det fint att kunna klona sin röst så man åtminstone kan kommunicera med sina nära och kära med sin egen röst även om den inte kommer från sina egna stämband.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Japp. Dessutom borde de flesta spela in sin egen röst och lagra någonstans för att kunna klona den om något händer. Alla är ju inte YouTubers med timtals av sin egen röst inspelad. Man vet aldrig om man plötsligt blir lam och/eller tappar förmågan att prata, och då är det fint att kunna klona sin röst så man åtminstone kan kommunicera med sina nära och kära med sin egen röst även om den inte kommer från sina egna stämband.

Ja, spontant kom jag att tänka på Stephen Hawking och de hjälpmedlen han använde för att kommunicera. TTS-system och syntetiserade röster har ju historiskt inte direkt varit något vidare (och är fortfarande rätt tveksamma imo, räcker ju att kika på Instagram eller TikTok där det finns miljardtals videor med sådana röster som i mina öron låter rejält sunkigt), så det finns potential att göra det bättre.

Sen finns det en stor mängd risker (bedrägerier inte minst) också, men det lär inte stoppa utvecklingen.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skribent
Skrivet av Kyraal:

Japp. Dessutom borde de flesta spela in sin egen röst och lagra någonstans för att kunna klona den om något händer. Alla är ju inte YouTubers med timtals av sin egen röst inspelad. Man vet aldrig om man plötsligt blir lam och/eller tappar förmågan att prata, och då är det fint att kunna klona sin röst så man åtminstone kan kommunicera med sina nära och kära med sin egen röst även om den inte kommer från sina egna stämband.

Alltså det här är faktiskt någon ett AI skulle kunna användas till för att göra nytta. AI-generera röst till en person som förlorat talförmågan eller liknande.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså det här är faktiskt någon ett AI skulle kunna användas till för att göra nytta. AI-generera röst till en person som förlorat talförmågan eller liknande.

Japp kan se en prenumerationstjänst där, så det kommer nog.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Hmm nu vill jag ha en mod till MGS5 som ersätter Kiefer till Hayter.

Är kiefer död?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Jag vill i framtiden kunna skapa en egen pojkvän där jag själv kan välja utseende och personlighetstyp. Men innan vi är där får jag nöja mig med min Tamagotchi.

Haha exakt

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Åhnej, nu är det ju nån skådis som potentiellt förlorat jobbet - facken rasar och manar upp till kamp.

Ironi åsido känns det här som en etisk och godkänd användning av AI-verktyg, så det kanske blir fler liknande exempel i framtiden.

Jo det är ju problemet med ai. Iom vi människor är undermåliga i majoriteten av sysslor så kommer vi inte behövas alla. Vid kommer nog behöva regleras rätt mycket för att berättiga vår fortsatta existens.

Dock är ju detta en fin hyllning kan jag tycka. Tragiskt när folk går bort och kan dessutom göra sitt påverkan på projekt de är involverad i. Om sk dagens "AI" kan hjälpa med det, så är det fint.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Alltså det här är faktiskt någon ett AI skulle kunna användas till för att göra nytta. AI-generera röst till en person som förlorat talförmågan eller liknande.

Man får börja copyrighta sina röster. Annars kommer jag med din här snart. 👀

Skrivet av Weeks_death:

Jo det är ju problemet med ai. Iom vi människor är undermåliga i majoriteten av sysslor så kommer vi inte behövas alla. Vid kommer nog behöva regleras rätt mycket för att berättiga vår fortsatta existens.

Dock är ju detta en fin hyllning kan jag tycka. Tragiskt när folk gör bort och kan dessutom göra sitt påverkan på projekt de är involverad i. Om sk dagens "AI" kan hjälpa med det, så är det fint.

Efter 2030 kommer väl inte Hollywood att behöva några nya skådisar. Då får alla vara "statister med repliker" och få en tusenlapp för att vara med. I den färdiga produktionen är det bara att klistra in valfri skådis från 80- eller 90-talet.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Just sånt här tycker jag AI kan vara bra till.
Vissa karaktärer SKA bara ha just DEN rösten, annars blir det fel (tycker jag).
Gäller te x Optimus Prime för min del, Optimus Prime är Peter Cullen.

Vad är optimus prime? Någon power ranger gubbe? En barba grej?

Medlem
Skrivet av Saurfange:

Vad är optimus prime? Någon power ranger gubbe? En barba grej?

Transformers.

1
Skriv svar