Robot
Lies of P

Sagomörker möter Bloodborne-hardcore i Lies of P. Vi gillar det skarpt (ej en lögn).

#gamescom, #lies-of-p


Medlem

Nä. Jag avskyr det där långsamma siraps gameplayet där man rör sig som en tank. Bloodborne gav mig för evig ptsd över dessa slags spel och då är det spelet ändå ett av de rappare i genren har jag förstått.

Sen hade iofs Bloodborn varit sju resor mindre frustrerande om man fått starta direkt utanför bossen vid dödsfall och laddtiderna varit bättre. Så, who knows.

Medlem

Gillade demot men är eg inget soulsborne-fan alls (för deppiga och mörka för mig 😂). Men det kommer ju till gamepass så...

Medlem

jag testade demot och kände direkt att det var cool atmosfär men inget mer. väldigt clunky gameplay och kändes inte riktigt rätt. blir att se fram emot Lords of the Fallen istället.

Medlem
Skrivet av memorycard:

långsamma siraps gameplayet där man rör sig som en tank

sen vet jag inte vad som är så mycket långsammare med hur man rör sig i soulsborne än i tex. god of war eller andra tredjepersonsspel. demon's souls och dark souls 1 var väl en aning långsammare, men bloodborne är ju känt för att ha snabbt gameplay. långsammare än devil may cry och bayonetta möjligtvis, men där flänger man ju runt helt och hållet utan tyngd, mot fysikens alla lagar.

Medlem

Jag ser mycket mer fram mot det nya Lords of the fallen.

Lies of P var kul på demo men det är något som saknas. Vet inte om jag orkar mig genom ett helt spel.
Att allt är robotar är väl det som jag ogillar mest. Grafiken är dock skön.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Hoppas spelet levererar. Jag tycker demon var riktigt, riktigt bra.

Medlem

Utan tvekan det soulslike jag ser fram emot mest nu och har varit sedan Elden Ring. Och efter denna förhandstitten känns det extra lugnt

Medlem
Skrivet av memorycard:

Nä. Jag avskyr det där långsamma siraps gameplayet där man rör sig som en tank. Bloodborn gav mig för evig ptsd över dessa slags spel och då är det spelet ändå ett av de rappare i genren har jag förstått.

Sen hade iofs Bloodborn varit sju resor mindre frustrerande om man fått starta direkt utanför bossen vid dödsfall och laddtiderna varit bättre. Så, who knows.

I vilka spel rör sig gubben i en lämplig hastighet då, känns som att det inte brukar vara jättemycket snabbare?

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

I vilka spel rör sig gubben i en lämplig hastighet då, känns som att det inte brukar vara jättemycket snabbare?

Ninja Gaiden, Devil May Cry. 🙂 Nu valde jag ju att spela Bloodborne just för att jag hört det VAR lite rappare. Spelade igenom hela men själva souls upplägget, starten en bit bort från bossarna efter förlust, mm fick mig helt avtänd på mer. Föredrar helt klart Ninja Gaiden tempo men även det var frustrerande med start på tok för långt bort vid död.

Medlem

Lies of Pi tillsammans med Lords of the Fallen är mumma för oss Soulsälskare. Hoppas nu att FromSoft gör ett Dark Souls IV efter Elden Ring.

Medlem

Det är svårt att spela såna här spel efter Elden Ring tycker jag eftersom Elden Ring hade en sån jäkla bra gameplay och allt flöt på så bra! Testade demot på detta men kunde inte hitta flytet i gameplayet det var något som saknades helt enkelt svårt att sätta sitt finger på vad! det flöt inte på så som man ville på något sätt, känslan fanns inte där helt enkelt.

Så om jag plockar upp detta så blir det när det blir starkt rabatterat. Svårt att spela detta över BG3 och Starfield, sen har den också konkurrans ifrån Lords of the Fallen också.


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Körde demot en stund, visst var det helt OK av det lilla jag körde, men det kändes som det fattades något, som det oftast gör med dessa Soulsborne-kloner, enligt mig. Kanske blir bra, vi får väl se. Lär nog testa på det iallafall.

Skrivet av BlueTeam:

Lies of Pi tillsammans med Lords of the Fallen är mumma för oss Soulsälskare. Hoppas nu att FromSoft gör ett Dark Souls IV efter Elden Ring.

Hoppas personligen på ett nytt IP igen istället. Vilket jag tror det blir härnäst efter Elden Ring expansionen.

Sen efter "det nya IP't" så tror jag det blir Elden Ring 2.

Det nya IP't är förmodligen det spelet dom jobbat med sedan januari 2022.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Körde demot en stund, visst var det helt OK av det lilla jag körde, men det kändes som det fattades något, som det oftast gör med dessa Soulsborne-kloner, enligt mig. Kanske blir bra, vi får väl se. Lär nog testa på det iallafall.

Hoppas personligen på ett nytt IP igen istället. Vilket jag tror det blir härnäst efter Elden Ring expansionen.

Sen efter "det nya IP't" så tror jag det blir Elden Ring 2.

Det nya IP't är förmodligen det spelet dom jobbat med sedan januari 2022.

Jo, du har nog rätt. Det är mer min personliga önskning att få Dark Souls IV då jag föredrar det gotiska utöver fantasy-stilen i Elden Ring.
Samtidigt håller jag med om att nya IP:n är att föredra då det verkligen öppnar dörren för nya kreativa framsteg som inte hämmas av gamla doktriner.

Tror FromSoft har flera team och precis som Dark Souls II utvecklades parallellt med Bloodborne, hoppas jag på en uppföljare till DS3 vid sidan av Elden Ring. Å andra sidan är det många som skrikit sig hesa över Bloodborne II så vi får se i framtiden.

Medlem

Både detta och starfield i september....på GamePass, tung månad

Medlem

steampunk lol. man blir direkt väldigt osugen. någon gång kring 2001 var detta lite fräscht.

Medlem

Helt ok demo men som många påpekat känns inte spelet helt färdigt. Älskar grafiken och atmosfären i spelet. Men jag tycker det är lite för svårt (speciellt bossarna). Det är så många bra spel nu så detta får jag plocka upp senare när det hamnar i rea-korgen

Medlem
Skrivet av quadratis:

https://youtu.be/J-w448qNSG0?si=oNWQ5W6IHYsEEbh0&t=24

sen vet jag inte vad som är så mycket långsammare med hur man rör sig i soulsborne än i tex. god of war eller andra tredjepersonsspel. demon's souls och dark souls 1 var väl en aning långsammare, men bloodborne är ju känt för att ha snabbt gameplay. långsammare än devil may cry och bayonetta möjligtvis, men där flänger man ju runt helt och hållet utan tyngd, mot fysikens alla lagar.

Ja jag förstår inte alls hur man kan gilla friktionsfria rörelser i likhet med FPS på PC där man rör sig overkligt snabbt.
Tar helt bort all inlevelse för mig.
Ett välgjort spel ska ha en bra och gärna unik rörelserytm som passar spelets stämning.
Men jag kan förstå att om man spelar mycket tävlingsinriktade multiplayer-spel så är kvick kontroll viktigare än kontroll baserad på stämning.

Minns inte vad jag tyckte om Lies of P:s kontroll. Den var väl mer åt det friktionsfria, overkliga, UE4 basic PC-spel än Bloodborne vill jag minnas. Har väl ofta att göra med att Fromsoft är mästare på animationer och har sin egen spelmotor med unik krydda som alla förgäves försöker efterlikna med UE4.

Kan vara kul att prova detta igen ett tag efter släpp när det är mera färdigkokt. Hade svårt att lära mig parera och begripa specialattackerna tror jag.

Medlem

Fantastisk spel på många sätt, blir ett köp. Hade mer kul i detta demot än under hela Elden Ring.

1
Skriv svar