Gamereactor påväg bort?

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Loading finns ju också, men det är ju inte alls som innan det stängde.

Skrivet av Sebastian Lind:

Nej, Loading är varken stort, aktivt eller relevant sedan länge. Vad jag minns var sajten betydligt mindre än FZ/GR även under "glansdagarna".

Håller med om det och då är jag till och med admin på Loading.
Älskar fortfarande sidan dock. <3

Medlem
Skrivet av Sarato:

Håller med om det och då är jag till och med admin på Loading.

Tyvärr är det så. Loading är bara en skugga av vad det en gång var. Det är nu vadå, 5-6 år sedan återlanseringen, och det går bara inte framåt. Även en sådan enkel sak som citeringsfunktion dröjde i flera år och utvecklingen har nu stått still i ytterligare åratal. Aktiviteten har dessutom gått back, märkbart. Det är bara att titta på hur det har gått för loadings julkalender, där medlemmarna själva bidrar med innehåll. De första åren efter återlanseringen var det aktivt men de senaste två åren lyckades man inte alls fylla ut luckorna. Loading är tyvärr ett sjunkande skepp.

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Jag minns förvirringen när saker började gå sideways så det var ju tråkigt. Men kände att största tappet ändå var när kopplingen till tidningen tappades och det som sagt mest blev ett forum för de få som blev kvar. Kul att de ville fortsätta såklart, men absolut inte samma sak som tidigare. Jag gillade Oskars bloggar t.ex. och många forumiter som hade kul både kring spelande och annat daltande. Växte i stort sett upp på SuperPLAY.se och Loading.se

Jo allt det där var lite märkligt faktiskt. När tidningen började marknadsföra svenska IGN istället så blev Loading som någon separat ö. På många vis blev vi som var kvar där vockså strandsatta och fick leva Robinsonliv där utan att vi fick några resurser alls från RESET och LEVEL. Men vi fick i alla fall existera...tills ja...vi inte fick det längre.

Jag gillar Oskar och han hade en väldigt speciell syn på spelvärlden. Tycker det är synd han lämnat allt detta bakom sig då han tillförde något udda och unikt som behövdes. Men jag förstår honom också, Loading var hans ö och han kanske kände som jag att det var dags att gå vidare. Konsten och bokskrivande var ju också något som hela tiden drog i honom.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jo allt det där var lite märkligt faktiskt. När tidningen började marknadsföra svenska IGN istället så blev Loading som någon separat ö. På många vis blev vi som var kvar där vockså strandsatta och fick leva Robinsonliv där utan att vi fick några resurser alls från RESET och LEVEL. Men vi fick i alla fall existera...tills ja...vi inte fick det längre.

Jag gillar Oskar och han hade en väldigt speciell syn på spelvärlden. Tycker det är synd han lämnat allt detta bakom sig då han tillförde något udda och unikt som behövdes. Men jag förstår honom också, Loading var hans ö och han kanske kände som jag att det var dags att gå vidare. Konsten och bokskrivande var ju också något som hela tiden drog i honom.

Intressant att höra att ni som jobbade med Loading inte upplever att ni hade så mycket stöd av Level-gänget. Eller missförstår jag? Jag tänkte att det ändå var "deras" sajt så att säga, så det borde väl finnas lite intresse av att det ska gå bra. Var det inte så att Loading först hette Playing då man gick samman med GON-forumet eller nåt sånt? Har för mig att det var lite mer aktivitet även från Reset/Level på forumet då? En kort period ivf. Ah, allt det här var så länge sen nu så minnena är fuzzy... Jag tror t om att jag skrev för GON när de bildade gemensam community med Reset/Level, eller om det var före/efter att jag skrev en del där...

Vad gör förresten Level-gänget idag? Vet att de släppte ett spel som hette 198X men antagligen kan det inte ha gått jättebra ekonomiskt för del två av det spelet var väl tänkt att släppas för flera år sen.

Ganska off topic nu, men men

Inaktiv
Skrivet av Sarato:

Håller med om det och då är jag till och med admin på Loading.
Älskar fortfarande sidan dock. <3

Skrivet av Mortyman:

Tyvärr är det så. Loading är bara en skugga av vad det en gång var.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar Oskar och han hade en väldigt speciell syn på spelvärlden. Tycker det är synd han lämnat allt detta bakom sig då han tillförde något udda och unikt som behövdes. Men jag förstår honom också, Loading var hans ö och han kanske kände som jag att det var dags att gå vidare. Konsten och bokskrivande var ju också något som hela tiden drog i honom.

Jag gillade gamla Loading väldigt mycket. Det var väldigt kul där, älskade att läsa allt nytt som Oskar lade upp på nyhetsflödet och kolla vad både medlemmar och administratörer skrev för bloggar. Tyckte att de lade upp det väldigt bra, bloggarna för de som hade hand om sidan, kallar de för administratörer, där bland annat Johan var med. Under där fanns medlemmarnas bloggar och under där var forumsdelen.

Den dag som GDPR skulle börja gälla så kunde jag inte logga in på Loading något längre och jag började fundera starkt på varför, så jag testade att gå till biblioteket för att logga in i fall det var min ip adress som var blockerad eller något men det gick inte att logga in där heller. Så jag började istället googla efter sådant som jag var intresserad av och läste oftast dessa nyheter på engelska istället, tills jag läste någonstans bara någon dag senare att fler personer inte kunde logga in på Loading längre och då fattade jag att sidan var nere.
Visste då inte varför men fattade att det hade något med GDPR att göra.

Så när nya Loading skulle öppna så tänkte jag att det skulle vara kul att bli medlem där och kanske få mer svar på varför sidan hade lagts ner. Det enda de hade sagt var att den hade varit nere sedan i juni, något som jag inte förstod varför de skrev eftersom det var i slutet av maj som det slutade gå att logga in. Så jag skrev ett inlägg om både det med GDPR, att sidan slutade fungera då och ifrågasatte varför de hade skrivit juni istället för maj.
Fick inget svar.
Det dröjde flera gånger innan någon på sidan gav ett svar och då pratade personen runt om min fråga utan att ge ett konkret svar och då tröttnade jag. För det kändes inte längre som på den gamla tiden. Förr kunde jag skriva med folk utan problem där, nu kände jag mig mest som ett spöke som ingen brydde sig om. Så då var det ingen mening med att stanna längre.

Det var först när jag såg att Johan Lorentzon hade ett konto här på FZ som jag äntligen fick ett ordentligt svar på varför gamla Loading hade lagts ner och det älskar jag verkligen honom för. Tyckte inte att det var kul att bli ignorerad och då tycker jag att det är bättre att man är ärlig och står för det som har hänt.

Medlem

Roligaste forumet var ju helt klart Svenska Pc Gamers forum "Oscensurerat Online" när det var som störst.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av DonGrif:

Roligaste forumet var ju helt klart Svenska Pc Gamers forum "Oscensurerat Online" när det var som störst.

Oj. Det där minns jag inte alls. Låter som en tråd med enbart nakenbilder typ.

Skribent
Skrivet av Sebastian Lind:

Intressant att höra att ni som jobbade med Loading inte upplever att ni hade så mycket stöd av Level-gänget. Eller missförstår jag?

Ganska off topic nu, men men

Det är lite off topic men jag ska svara på detta kort.

Jo vi kände oss rätt ignorerade. Vissa av Level-folket var inne någon gång nu och då och skrev något. Men inga önskemål om förbättringar eller utveckling på själva forumet hörsagades. IGN pushades ju som den officiella Level-sidan, och det var ju en helt egen redaktion där. Så vi blev lite åtsidosatta när IGN.se togs med i bilden tyvärr.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag gillar Oskar och han hade en väldigt speciell syn på spelvärlden. Tycker det är synd han lämnat allt detta bakom sig då han tillförde något udda och unikt som behövdes. Men jag förstår honom också, Loading var hans ö och han kanske kände som jag att det var dags att gå vidare. Konsten och bokskrivande var ju också något som hela tiden drog i honom.

Ja, han hade bra driv och vision och skrev originellt (många minns nog hans Pikmin 2-recension helt på rim) men kan tänka mig att luften gick ur honom när Loading sjunk och inte riktigt ville starta upp någonting nytt. Han skrev väl en bok som fick hype, såg att han hade en blogg på författarförlaget, men sen vet jag inte om det ledde någonstans vidare. Har inte sett något från andra medlemmar ur redaktionen (förutom Tobias Bjarneby som drev/driver spelmuseum, hoppas det går bra i alla fall) så de verkar ju alla ha tappat tron på spelmedia i stort. Vilket är förståeligt. Kul att du är kvar i alla fall!

Medlem
Skrivet av Sarato:

Håller med om det och då är jag till och med admin på Loading.
Älskar fortfarande sidan dock. <3

Som admin, varför tillåter du en bot (spadare) att skita ner sidan så mycket som den gör?

Förstår att loading.se desperat söker efter existensberättigande, men någon gräns bör finnas?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Spadare gör iof förträffliga trådar. Frågar folk om vilka typer av tändare de använder, osv. Spadare ställer de relevanta frågorna.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Spadare gör iof förträffliga trådar. Frågar folk om vilka typer av tändare de använder, osv. Spadare ställer de relevanta frågorna.

Då du är insnöad på sarkasm just nu så förstår jag din kommentar.

Men det är ovärdigt en seriös sida i mina ögon.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gamereactor var en relevant hemsida innan tidningsdöden. FZ har ett mycket trevligare community och vann i längden.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Spadare gör iof förträffliga trådar. Frågar folk om vilka typer av tändare de använder, osv. Spadare ställer de relevanta frågorna.

Haha, du hade älskat Japanbarnet way back! Han gjorde verkligen forumlivet betydligt roligare!

Medlem

Gamereactor lyckades pumpa ut massor med snabbt översatta gaming nyheter på https://www.msn.com/sv-se som som är mångas startsida.

Säkert genererat tusentals med klick och reklaminkomster varje dag, tror det var/är deras business case sedan länge med nyheter som kommer från en central organisation och översattes till lokala språk och genererar massa klick och reklam intäkter.

FZ borde ta efter och försöka komma in på MSN för det skulle garanterat boosta besökare och ge massa nya besökare på denna sida. Men tror inte FZ´s redaktion har samma driv/kunskap/vilja när det gäller pengar och expansion tyvärr.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Oj, det måste vara över 20 år sedan jag hörde MSN nämnas. Visste inte att den var så populär. Är den standard-startsida i Edge?

Skrivet av Freakon:

Då du är insnöad på sarkasm just nu så förstår jag din kommentar.

Men det är ovärdigt en seriös sida i mina ögon.

Man får gratulera till slutledningsförmågan.

Skrivet av Gertzy:

Haha, du hade älskat Japanbarnet way back! Han gjorde verkligen forumlivet betydligt roligare!

Det nicket låter bekant.

Medlem
Skrivet av psp123:

Oj, det måste vara över 20 år sedan jag hörde MSN nämnas. Visste inte att den var så populär. Är den standard-startsida i Edge?

Ja, det är det. En massa diverse nyheter visas på den.
https://www.msn.com/sv-se/feed

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Gamereactor var en relevant hemsida innan tidningsdöden. FZ har ett mycket trevligare community och vann i längden.

Men om GR tjänar mer pengar så är det väl de som är vinnarna? Eller vilken måttstock går vi efter?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Men om GR tjänar mer pengar så är det väl de som är vinnarna? Eller vilken måttstock går vi efter?

Konstig fråga. Du får väl använda vilken måttstock du vill och bedöma vad du vill efter det, allt mellan himmel och jord. Inte jag som skapat tråden så fråga TS.

/Mvh

Medlem
Skrivet av Dajvan:

Konstig fråga. Du får väl använda vilken måttstock du vill och bedöma vad du vill efter det, allt mellan himmel och jord. Inte jag som skapat tråden så fråga TS.

/Mvh

Vad menar du med att "FZ vann i längden"?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Det FZ är bättre på är ju forumet (som många redan har sagt) och hemsidan som sådan.

Gamereactor är dock bättre på mycket annat tycker jag - de publicerar många roliga listor, artiklar och spaningar av olika slag. De recenserar också fler spel.

Medlem
Skrivet av stephan900:

Det FZ är bättre på är ju forumet (som många redan har sagt) och hemsidan som sådan.

Gamereactor är dock bättre på mycket annat tycker jag - de publicerar många roliga listor, artiklar och spaningar av olika slag. De recenserar också fler spel.

Gamereactor har ju nyhetsflödet som man kan kolla in, sedan kan man förstås ha olika åsikter om hur det ibland kan vara vinklat. FZ har både nyheter och forumet, hela paketet liksom. Loading har inga nyheter och deras forum har varit på nedgång länge.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Hängde väldigt ofta på Gamereactor för några år sedan och Petters blogg var en av höjdpunkterna.
Men så tycker jag tyvärr att han blev mer och mer knepig i det han skrev och när han allt oftare plockade bort kommentarer och ibland hela bloggar när folk påpekade diverse felaktigheter i det han skrev, då tröttnade jag.
Har kollat in sidan några gånger nu efter jag läst denna tråden, för att ge den en chans igen. Men tyvärr verkar de grejer jag tröttnade på fortfarande vara en grej. Kommentarer försvann från en blogg om True Detective och Petter verkar ha fått någon fascination för att recensera dåliga mobilspel.
De har dock alltid haft en bra bredd på sina artiklar, recensioner och diverse listor!

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Jag besökte ofta Gamereactor men tycker nu GR har blivit mycke sämre på allting nuförtiden. Fz är det som gäller nu❤️.
Jag besöker ibland Gamereactor fortfarande när det finns Tävlingar och läser ibland på nyheter.

Jontebula, har du hittat tillbaka igen?

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Är du kvar om en vecka så ber jag om ursäkt!

Medlem
Skrivet av Geijmer:

Jag är ny här fattar inget vad du menar

Nej jag kunde förklarat utförligare det har du rätt i.

Vi hade en rätt rolig individ här på forumet som formulerar meningar väldigt likt dig och han har försökt komma tillbaka ett flertal gånger. Är du inte jontebula så ber jag självklart om ursäkt.

Och välkommen till Fz såklart!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Jontebula, har du hittat tillbaka igen?

Haha. Trodde samma sak.

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Nej jag kunde förklarat utförligare det har du rätt i.

Vi hade en rätt rolig individ här på forumet som formulerar meningar väldigt likt dig och han har försökt komma tillbaka ett flertal gånger. Är du inte jontebula så ber jag självklart om ursäkt.

Och välkommen till Fz såklart!

Jonte hänger på GR och nämner det vanliga, sin samsung tv, Xbox, och Cloud haha. ❤️👍

Det känns som om många personer som hänger på GR har någon gång blivit bannad härifrån, alltså många röttägg.

Det var någon som nämnde och berömde Fz i deras kommentarsfält, och fick tillbaka vilken skitsida detta var, för att man inte kunde "diskutera fritt" utan att bli varnad/bannad. Kommentarsfälten där, går ju helt bananaz med politiska inslag väldigt ofta. Ser man en artikel med många kommentarer så vet man vad som gäller...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Crank:

Gamereactor lyckades pumpa ut massor med snabbt översatta gaming nyheter på https://www.msn.com/sv-se som som är mångas startsida.

Säkert genererat tusentals med klick och reklaminkomster varje dag, tror det var/är deras business case sedan länge med nyheter som kommer från en central organisation och översattes till lokala språk och genererar massa klick och reklam intäkter.

FZ borde ta efter och försöka komma in på MSN för det skulle garanterat boosta besökare och ge massa nya besökare på denna sida. Men tror inte FZ´s redaktion har samma driv/kunskap/vilja när det gäller pengar och expansion tyvärr.

Om jag inte missminner mig har FZ varit på MSN. Och vi levererade också nyheter till andra svenska sajter ett tag (SVD bland annat). Men det gav aldrig någon särskild boost och skapade istället en hel del merjobb i exporten (formatering som behövde justeras, etc). Stora problemet är ju att ingen klickar sig vidare till ”källan”, utan läser allt direkt på exportsajterna.


signatur
Skriv svar