Bloodborne-remake kan komma, men ny hårdvara är ett plus

Robot
Bloodborne-remake kan komma, men ny hårdvara är ett plus
Medlem

En remake till ps6 skulle varit otroligt nice.
Min absoluta favorit souls spel

Medlem

"Miyazaki säger varken bu eller bä, men lyfter fram att ett stort värde med remakes handlar om att ta klivet till ny hårdvara."
Gött att PS5 är ny hårdvara gentemot plattformen spelet lanserades till då

Medlem

lite väl tidigt för en remake 😬


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Releasehästryttare
Skrivet av YmerXE:

lite väl tidigt för en remake 😬

Medlem
Skrivet av YmerXE:

lite väl tidigt för en remake 😬

Jupp. En remaster kanske.

Medlem

Jag tror det bara är att glömma en remake / uppföljare. Kanske om ett väldigt bra tag, men inte inom en snar framtid.

Bara det inte blir något konsolexklusivt skräp om / när det släpps(vilket det lär bli, sorgligt nog).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Han pratar inte om ps5 när han säger ny hårdvara?
Eftersom ps5 är ny hårdvara jämfört med ps4.
Så det låter för mig iallafall.

Medlem

Det är så märkligt att det spelet aldrig fick någon patch för varken PS4 Pro eller PS5. Spelet är känt för att ha dålig prestanda och ändå gör dom inget åt det.

Det fyller ju 10 nästa år, undrar om dom kommer annonsera eller släppa något då kanske.

Skrivet av YmerXE:

lite väl tidigt för en remake 😬

Kanske, men det skulle kunna bli magiskt också. Det är ett fantastiskt spel men rent tekniskt så lämnar det en del att önska, så om t.ex. Bluepoint skulle göra en remake som Demons Souls så skulle det kunna bli hur bra som helst.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det är så märkligt att det spelet aldrig fick någon patch för varken PS4 Pro eller PS5. Spelet är känt för att ha dålig prestanda och ändå gör dom inget åt det.

Det fyller ju 10 nästa år, undrar om dom kommer annonsera eller släppa något då kanske.

Kanske, men det skulle kunna bli magiskt också. Det är ett fantastiskt spel men rent tekniskt så lämnar det en del att önska, så om t.ex. Bluepoint skulle göra en remake som Demons Souls så skulle det kunna bli hur bra som helst.

Det finns fans som började göra remake på Bloodborne och har visat upp till Sony men de tackade nej till det projektet så de tog sina kunskaper och började bygga ett nytt eget spel i stället som är väldigt influerat av bloodborne.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent
Skrivet av lonian:

Det finns fans som började göra remake på Bloodborne och har visat upp till Sony men de tackade nej till det projektet så de tog sina kunskaper och började bygga ett nytt eget spel i stället som är väldigt influerat av bloodborne.

https://youtu.be/SvQxm1s2_OI?si=cc59--REhVx88_uE

https://youtu.be/8bBVEtrbtI8?si=hc80avDF1r-mgWmZ

Sony verkar på riktigt hata det här spelet? Ingen patch till ps5, ingen uppföljare, ingen PC-version. Det känns nästan som de vill att vi ska glömma bort att det ens fanns?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sony verkar på riktigt hata det här spelet? Ingen patch till ps5, ingen uppföljare, ingen PC-version. Det känns nästan som de vill att vi ska glömma bort att det ens fanns?

Jag tror dom har en plan. När Sony vill göra något med sina spel gör dom ju något stort. De kanske inte tyckte att detta var tillräckligt bra eller något. Det enda jag tycker är tråkigt är att From Software gjorde Bloodborne till playstation.
På PC skulle det finnas tusen moddar för att få upp 8K grafik i 2000fps redan.

Men om From software själv får göra en remake eller remaster så kanske det kommer MER kontent.. kanske fler DLC:s inbakat i ett nytt paket till PS6.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Varför inte bara göra en tvåa istället för en remake.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ja dom borde vänta med Bloodborn och släppa det som ett release spel till PS6. Som dom gjorde med Demons souls. För det är just där det behövs som mest. Sen kan dom släppa 2an 4 år senare eller något.

Quake-konnässsör

Börjar bli ganska tröttsamt med alla dessa rykten om Bloodborne remake nu, känns som att det är minst en i månaden? Om alla skulle sluta rapportera om alla dessa rykten hit och dit, så kanske det kommer ut

Medlem

Jag hade gärna sett att både Dark Souls trilogin och Bloodborne hade fått samma kärlek som Demon's Souls. Det är en ren fröjd att utforska det spelet.


signatur

PSN: OAKTHYR

Redaktör
Ponny
Skrivet av almblad:

Börjar bli ganska tröttsamt med alla dessa rykten om Bloodborne remake nu, känns som att det är minst en i månaden? Om alla skulle sluta rapportera om alla dessa rykten hit och dit, så kanske det kommer ut

Haha, lite så. Men nu var det åtminstone ord som från "the man himself".

Sony skulle kunna göra "en Demon's Souls" och släppa remake med PS6. Men dit är det för långt tycker jag!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Lokander:

Han pratar inte om ps5 när han säger ny hårdvara?
Eftersom ps5 är ny hårdvara jämfört med ps4.
Så det låter för mig iallafall.

Tolkade det inte så själv, utan tänkte på "ny" som kommande. Men du har absolut en poäng!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ign skrev ett citat om att han sa att dom inte äger ipt men ja en 60 fps patch och en bra port till pc vore bra

Medlem

En remake är onödig, men jag tar gärna en remaster i 4k 60 fps som inte hostar och hackar likt en kedjerökande pantertant


signatur

Processor: Intel Core i7 14700k
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag tror dom har en plan. När Sony vill göra något med sina spel gör dom ju något stort. De kanske inte tyckte att detta var tillräckligt bra eller något. Det enda jag tycker är tråkigt är att From Software gjorde Bloodborne till playstation.
På PC skulle det finnas tusen moddar för att få upp 8K grafik i 2000fps redan.

Men om From software själv får göra en remake eller remaster så kanske det kommer MER kontent.. kanske fler DLC:s inbakat i ett nytt paket till PS6.

Samtidigt gick det bra för Sony att snabbt fixa en nu-gen patch till TLOU2 och många andra spel.

Många av oss hade varit hur nöjda som helst med en patch för 4k 60fps nu och en remake senare.

Skribent
Skrivet av Isak19:

Ign skrev ett citat om att han sa att dom inte äger ipt men ja en 60 fps patch och en bra port till pc vore bra

Nä det är väl Sony som äger Bloodborne då det var exklusivt, så allt är väl upp till dem vad de vill göra. Går rykten hela tiden om remakes och liknande, men jag tycker det inte verkar som Sony är speciellt intresserad alls.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Samtidigt gick det bra för Sony att snabbt fixa en nu-gen patch till TLOU2 och många andra spel.

Tror det hela delvis beror lite på NMS.

Bloodborne (och mycket annat många eller ingen bryr om lika mycket) övergavs långt innan det blev en grej att nå fortsatt framgång via support.

Skrivet av Johan Lorentzon:

Nä det är väl Sony som äger Bloodborne då det var exklusivt, så allt är väl upp till dem vad de vill göra. Går rykten hela tiden om remakes och liknande, men jag tycker det inte verkar som Sony är speciellt intresserad alls.

Jo, men det är inte bara att Sony äger IP i det här fallet. "De" har till stor del också gjort spelet. (Eller i varje fall ansvarat för extern design och författares medverkan långt mer än vad som är fallet med GRRM i ER) Så det är ju möjligt att även Fromsoft har mindre kreativt intresse i det, inte bara för att det är exklusivt. För att kalla Demon's Souls och Bloodborne för raka berättelser kanske är att gå långt, men jämfört med resten av Soulsen så.. Det blir alltså det främsta problemet med att ta IP vidare som något annat än en remaster. Och kan man inte det så: "Just play ER.."

En sak jag hörde tidigt var att det sålde dåligt. Men tydligen så ligger det trots allt nu på runt respektabla 8M ex. Visst, det kan vara en stor del rea för 150kr i det. Och jag är oklar på om PS+ nedladdning räknas, om det varit med där.

Det är lite märkligt att det ofta talas om den långa svansens ekonomi på Steam. Men på PS är den tydligen kuperad intill roten.

Hade de varit smarta så skulle de ju ha en del av butiken där uppdaterade spel uppmärksammas extra, och därigenom även motivera utvecklare att faktiskt göra det jobbet.

Men Jim kanske drog gränsen för gammal skit ingen vill spela redan vid Bloodborne.

Medlem
Skrivet av almblad:

Börjar bli ganska tröttsamt med alla dessa rykten om Bloodborne remake nu, känns som att det är minst en i månaden? Om alla skulle sluta rapportera om alla dessa rykten hit och dit, så kanske det kommer ut

Om inga rykten fanns och ingen skulle uppvisa intresse för Bloodborne skulle nog det aldrig komma ut.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Samtidigt gick det bra för Sony att snabbt fixa en nu-gen patch till TLOU2 och många andra spel.

Många av oss hade varit hur nöjda som helst med en patch för 4k 60fps nu och en remake senare.

Du menar att det är Sony som gör patchar?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Förstår inte hur ny hårdvara måste tolkas som PS6 eller PS5 Pro. Japaner är gamla i tänket och för dom är PS5 ny hårdvara gentemot ett spel släppt på PS4.
ER släpptes också på PS4 och From blev med DS remake varse att de tekniskt ligger efter.

Däremot var det väl nåt ett rykte från en annan källa häromveckan om att BB remaster/remake hade skrotats och att det troligare är att det kommer senare på kanske PS6?

Quake-konnässsör
Skrivet av lonian:

Om inga rykten fanns och ingen skulle uppvisa intresse för Bloodborne skulle nog det aldrig komma ut.

Det kommer aldrig komma ut, bara börja och inse

Medlem
Skrivet av lonian:

Du menar att det är Sony som gör patchar?

Sonys studios gör nog generellt sätt patchar till sina egna spel ja. Just Bloodborne utvecklades i samarbete med FromSoftware och ägs av Sony så det bör således vara Sony som får ta ansvaret att fixa en patch till Bloodborne.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sony verkar på riktigt hata det här spelet? Ingen patch till ps5, ingen uppföljare, ingen PC-version. Det känns nästan som de vill att vi ska glömma bort att det ens fanns?

Sony behandlar Bloodborne på samma hemska sätt som Rockstar gör med RDR2.

Jäkla as. 😞


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av ZF:

Jo, men det är inte bara att Sony äger IP i det här fallet. "De" har till stor del också gjort spelet. (Eller i varje fall ansvarat för extern design och författares medverkan långt mer än vad som är fallet med GRRM i ER)

Jag tolkar det som att du menar att Sony har tagit fram design och story, det kan omöjligt stämma?

Tolkar jag fel?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar