Bloodborne-remake kan komma, men ny hårdvara är ett plus

Medlem
Skrivet av Freakon:

Sony behandlar Bloodborne på samma hemska sätt som Rockstar gör med RDR2.

Jäkla as. 😞

Man kan ju tycka att vi måste missa någonting.
Det är inte logiskt för Sony att inte kapitalisera på Bloodborne. Speciellt inte efter att Elden Ring blev så populärt.

Sony verkar inte vilja vara speciellt transparenta nu för tiden dock. Snacka om att missa öppet mål om inte något ät på gång.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Sony behandlar Bloodborne på samma hemska sätt som Rockstar gör med RDR2.

Jäkla as. 😞

Skulle säga hela RDR-serien. Folk skrek efter en PC-version av ettan, men inte då...


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man kan ju tycka att vi måste missa någonting.
Det är inte logiskt för Sony att inte kapitalisera på Bloodborne. Speciellt inte efter att Elden Ring blev så populärt.

Sony verkar inte vilja vara speciellt transparenta nu för tiden dock. Snacka om att missa öppet mål om inte något ät på gång.

Håller med. Kan inte, hur jag än gör, komma på en enda bra anledning till att en remake (eller åtminstone en remaster) inte har släppts/utannonserats ännu utöver att Sony vill ha en fläskig remake som lanseringstitel för nästa konsol likt hur de gjorde med Demons Souls remaken.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Håller med. Kan inte, hur jag än gör, komma på en enda bra anledning till att en remake (eller åtminstone en remaster) inte har släppts/utannonserats ännu utöver att Sony vill ha en fläskig remake som lanseringstitel för nästa konsol likt hur de gjorde med Demons Souls remaken.

Sen kan jag tycka, remake i all ära. Släpp en 2a för bövelen!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Håller med. Kan inte, hur jag än gör, komma på en enda bra anledning till att en remake (eller åtminstone en remaster) inte har släppts/utannonserats ännu utöver att Sony vill ha en fläskig remake som lanseringstitel för nästa konsol likt hur de gjorde med Demons Souls remaken.

Jag är övertygad om att många köpt en patch för 4k 60fps om det erbjudits. Det hade blivit en del gnäll men många hade köpt patchen, inklusive jag själv, för en rimlig summa.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Sen kan jag tycka, remake i all ära. Släpp en 2a för bövelen!

Inför en tvåa så behövs det en modern version av originalet!

Rulla ut den röda mattan för de som ej har avnjutit mästerverket med en bra remaster (4k/60fps, snabba laddningstider och lite annat QoL-grejs (låta oss teleporteta mellan lyktor utan att besöka drömmen)) och golva oss sedan med en fet uppföljare som lanseringstitel för PS6.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag är övertygad om att många köpt en patch för 4k 60fps om det erbjudits. Det hade blivit en del gnäll men många hade köpt patchen, inklusive jag själv, för en rimlig summa.

Det är jag också. Hade köpt samma sekund som det släpptes. Är helt övertygad om att flera miljoner ex hade sålts på väldigt kort tid. Bara det faktumet att streamers hade hoppat på tåget tack vare framgången med Elden Ring bäddar för succé.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man kan ju tycka att vi måste missa någonting.
Det är inte logiskt för Sony att inte kapitalisera på Bloodborne. Speciellt inte efter att Elden Ring blev så populärt.

Sony verkar inte vilja vara speciellt transparenta nu för tiden dock. Snacka om att missa öppet mål om inte något ät på gång.

Sony vet att det inte är någon idé att storsatsa på ps5 nu så de sparar allt krut inför ps6 och släpper Bloodborne remaster/remake inför den lanseringen gissar jag. 😜


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Sony vet att det inte är någon idé att storsatsa på ps5 nu så de sparar allt krut inför ps6 och släpper Bloodborne remaster/remake inför den lanseringen gissar jag. 😜

Haha ja det kanske är så men det känns knappt som att denna generation kommit igång på riktigt.

Medlem

Ytterligare en kommentar om Bloodborne från 22 februari:

"And what about the much asked about Bloodborne sequel? “Unfortunately, and I’ve said this in other interviews, it’s not in my place to talk about Bloodborne specifically. We simply don’t own the IP at FromSoftware. For me personally, it was a great project, and I have a lot of great memories for that game, but we’re not at liberty to speak to it. I’m very sorry about that.”

https://www.ign.com/articles/elden-ring-shadow-of-erdtree-dir...


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Ytterligare en kommentar om Bloodborne från 22 februari:

"And what about the much asked about Bloodborne sequel? “Unfortunately, and I’ve said this in other interviews, it’s not in my place to talk about Bloodborne specifically. We simply don’t own the IP at FromSoftware. For me personally, it was a great project, and I have a lot of great memories for that game, but we’re not at liberty to speak to it. I’m very sorry about that.”

https://www.ign.com/articles/elden-ring-shadow-of-erdtree-dir...

Tycker det är oerhört tråkigt att ett av Fromsofts bästa spel är uppköpt. Oavsett om det är Sony eller var Microsoft eller Nintendo. Det borde vara för alla och leva för alltid.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tycker det är oerhört tråkigt att ett av Fromsofts bästa spel är uppköpt. Oavsett om det är Sony eller var Microsoft eller Nintendo. Det borde vara för alla och leva för alltid.

Fast i detta fallet var det väl Sony som hade idén, äger ip:t sedan början och samarbetade med FromSoftware för att skapa spelet?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Fast i detta fallet var det väl Sony som hade idén, äger ip:t sedan början och samarbetade med FromSoftware för att skapa spelet?

Ja Japan Studio är ju upplöst precis som Team Silent som gjorde Silent Hill-spelen...
Bloodborne har hamnat mellan stolarna det kanske blir svårt att kontraktera folk för att jobb på det. Men där det finns pengar att tjäna...

Ja, jag tror också att PS5 redan är något körd pga stängningar av studios och nedlagda spel som Days Gone 2 och The Order 2/Corona & scalpers-problemet/felsatsning på Live Service och AAA-spel med för lång utvecklingstid/och att de mesta ändå släpps på PC, så nu behöver de spara på kulorna till exklusiva släpp till PS6 om de ska ha något PlayStation kvar.
Istället släpper de av allt att döma en PS5 Pro och försöker förlänga livet på PS5 med konstgjort liv åt befintliga spel som redan fungerar helt ok (men väck mig om de släpper patchar till Team Ico, Drive Club, The Order, Gravity Rush 2 och Bloodborne)

12
Skriv svar