"Högafflar och facklor" skälet till tidigt Elder Scrolls VI-avslöjande

Robot
"Högafflar och facklor" skälet till tidigt Elder Scrolls VI-avslöjande

Detta enligt tidigare tungt Bethesda-namn.

#the-elder-scrolls-vi


Releasehästryttare

Somone prepare my cryosleep!

Medlem

Troligtvis hade det med FO76 floppen(dåliga mottagande) eller eventuellt uppköp att göra, kanske både och.

Det såg väl inte så bra ut för Bethesda 2018?

Medlem

Trots att mottagandet av Elder Scrolls Online var ganska så positivt, så var väldigt många Elder Scrolls-fans i uppror och i rädsla över att serien som singleplayer var slut. I och med att dom utannonserade TES6 tidigt och att det skulle vara singleplayer, så kunde dom lugna ner den högljudda skaran.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Troligtvis hade det med FO76 floppen(dåliga mottagande) eller eventuellt uppköp att göra, kanske både och.

Det såg väl inte så bra ut för Bethesda 2018?

Dem avslöjades väl under samma showcase har jag för mig?
Efter att man visade upp FO76 så teasade man Starfield och ES6 om jag minns rätt, känns lite som att man visade Starfield och ES6 för att visa att dem fortfarande hade Singleplayer spel på gång för dem som inte gillade deras vändning till multiplayer med FO76.

Medlem

Som jag har skrivit någon gång förut så tror jag att man avslöjade detta och Starfield så pass tidigt för att driva upp priset på företaget vid en försäljning. Deras RPG:n brukar sälja väldigt bra och har man två "på gång" kan man få upp priset.

Medlem

2028...
Om spelet ska släppas till nuvarande generation konsoler, ska Series S versionen även inkludera grafik eller blir den helt textbaserad?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Sapiens:

2028...
Om spelet ska släppas till nuvarande generation konsoler, ska Series S versionen även inkludera grafik eller blir den helt textbaserad?

Låter som du ser ner på textäventyr?! 🧐


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av NuZ:

Låter som du ser ner på textäventyr?! 🧐

Allt skärmtittande har förstört min fantasi, att jag inte längre kan uppskatta ett textbaserad spel.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

2028...
Om spelet ska släppas till nuvarande generation konsoler, ska Series S versionen även inkludera grafik eller blir den helt textbaserad?

2028 är väl Next generation.

"The next console generation--including the PS6 and the new Xbox system--may start in 2028. This is according to court documents from the ongoing legal battle between Microsoft and the United States Federal Trade Commission regarding the massive $68.7 billion Activision Blizzard acquisition."


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

2028 är väl Next generation.

"The next console generation--including the PS6 and the new Xbox system--may start in 2028. This is according to court documents from the ongoing legal battle between Microsoft and the United States Federal Trade Commission regarding the massive $68.7 billion Activision Blizzard acquisition."

Är väl tyvärr stor chans att det blir ett cross-gen spel, om ES6 släpps ungefär samtidigt som nästa generations konsoler. Inte troligt de vågar helt satsa på ett nextgen only spel vid en generationsövergång, när relativt få hunnit införskaffa nya konsoler.

Medlem

”För att fansen krävde det”, jo, tjena. Skyll på fansen liksom. Vad är det för dumheter att komma med? Handlade snarare om att driva upp företagets pris bland andra skäl.

Bethesda är riktiga skojare.

Medlem

Kan ju inte alls ha haft med det då stundande uppköpet av Microsoft att göra, för att pumpa värdet i bolaget...

1
Skriv svar