Inlägg av KeyserSoze

Inlägg som KeyserSoze har skrivit i forumet

Skrivet av robbis:

Vem uppfann AAAA, känns som nåt kidsen använder idag... Dom som säger att dom gibbar när dom är vakna hela natten! Gå o lägg er teens... Finns fortfarande inget som heter AAAA...

Vänta du bara på... AAAAA spelen eller senare när vi får AAAAAAAAAAAAA spelen, god daym.

Skrivet av brewitz:

Håller med Scream, vi såg ju hur snabbt Star Citizen med oändligt med Kickstarterpengar (typ) blev färdigt... eller hur var det nu...

Äh just star citizen/squadron42 är ju två spel, och det är ju ändå frankensteins monster i gamingvärlden, från början helt galen horizont utav vad man vill göra och i sin märg ett helt banbrytande koncept kontra exakt alla spel som existerar.
Squadron 42 ska ju dock vara feature complete nu, så det händer ju grejer och ser skitballt ut och ser ut att ha högre kvalite än dom flesta aaa titlarna, lätt värt den där femhundringen för 10 år sedan.

Men jag var väl medveten om att det var en vision jag köpte in mig på för 10 år sedan.
Manorlords är inte och petar i samma bollhav direkt.

Men vi såg ju hur snabbt typ factorio blev färdigt, vad tog det 4 år kanske med gradvis uppskalning utav ett devteam.
Och jag läste nu att han manor lords deven sa att långsam uppskalning var nyckeln i pc gamer intervjun så det är ju bra.

Tippar väl på att manorlords tar 3-4 år att bli färdigt, men om nu utvecklaren skulle gå ut imorn och säga att han ska gå full patte chris roberts autism på manorlords, ta den tid det tar. Så tänker jag inte säga emot.

Det är snarare när spel bara stagnerat som typ project zomboid, bara devblogs och typ updates vartannat år som det börjar kännas meh.

Menar han att det ska fortsätta vara ett solo projekt ?
Fattar att man kanske inte vill dundra in 100 pers workforce.
Men att vara ett devteam är för mig den enda logiska vägen fram, om inte spelet ska ta 10 år+ att färdigställa.

Låter ju bra. Här kanske den gnällande anti-"gnäll" kåren kan lära sig något.

Det får väl heta något annat än kebab helt enkelt typ shawarma vilket det typ egentligen är om man nu ska vara krass.

Men är det inte flera som förutspått pc gaming som utdöende, va i.

Utan att blinka säger jag larian.

Skrivet av eld:

Bethesda kanske borde använda motorn som Titanfall 2 använde, riktigt bra spel, sjukt modern tech!

Titanfall hade väl en tungt modifierad source motor om jag minns rätt. Men ja, dom lyckades verkligen.
Det som irriterar mig mest i ämnet är när man får vibbar av gamla spel, när det ska vara ett nytt spel.

Väldigt synd att source 2 inte finns i öppen sdk som typ unreal och unity.

I slutändan handlar det ju om hur mycket utvecklaren satsar på att det ska kännas nytt och fräscht, starfield tex får man ju skyrim vibbar av hela tiden, inte helt motorns fel kanske *men förbannade loadingscreens*, utan även deras obstinata hållning till inventory design , närstrid, ai och animationsystem osv, det mesta känns re-hashat liksom.

Undra om dom tänker fortsätta med sitt frankensteins-monster till motor.

Spelet är bra och har potensial, men det känns absolut att det är early access, mycket är låst osv i spelet för att det inte är färdigt.
Hoppas utvecklaren slutför projektet, då blir det mycket bra.

Hoppas ännu mer att det inte blir en project zomboid och tar över tio år på sig.

Dom som gör spel med lotr ip har ju en bra förmåga att göra det man inte vill ha iaf.

Åh jag saknar konceptet "expansion" som en gång var standard.

Det är väl något utvecklare helt enkelt får komma till ro med, deras spel kommer förmodligen inte vara populära över tid, så är det bara.

Med undantag för ex antal spel som ur spelarbasens ögon är mästerverk.
Det är ju inte ofta mästerverk blir skuffade under mattan, så gör mästerverk devs *no pressure* lol

Eller så hypar man upp skiten som starfield och tittar på när playercounten åker skidbacke, but they did make money ey.

Skrivet av Kalliban:

Ptja, då ser vi olika på utgifterna helt enkelt. Men för all del, byt ut aktiviteten mot att köpa ett större brädspel eller ett tennisracket eller vad som helst som du hoppas kunna använda och få nöje av många timmar framåt. Min poäng kvarstår att jag väger nöje mot kostnad och anser att spel är extremt billigt jämfört med det mesta annat som jag lägger pengar på för nöje. För mig personligen struntar jag ju fullständigt i utvecklarens kostnad eller hur mycket de tjänar på det. Känns priset värt det för mig (vilket som jag försökt förklara ovan handlar om hur mycket nöje jag förväntar mig få ut av spelet) så köper jag det. Är priset för högt blir det inget köp. Väldigt enkelt, men kanske är dålig på att förklara.

Hehe jag förstår din ståndpunkt att du vill ha timmar för pengar och du får såklart ha exakt vilken åsikt du vill.
Om något inflikar jag bara varför 80-100 € titlar bara är hutlöst mjölkande och inte bejakar en sådan vilja.

Personligen ser jag ingen mening med att jämföra spelen med annat än spel så den delen skippar jag helt tror jag.

Skrivet av Kalliban:

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag jämför att köpa ett spel med andra engångskostnader. Jag spelar inga sådana multiplayerspel, men om jag hade fått tusentals timmars nöje och varje timme var lika roligt som en timme av det där linjära singleplayerspelet så hade det väl varit rimligt att multiplayerspel var dyrare. Det är ju hela min poäng, att jag jämför "nöje per krona" och att det enligt mig känns märkligt att det är ett standardpris då nöjet man får ut varierar så mycket för olika spel med olika längd osv.

Ja, vilket är en konstig jämförelse, eftersom ett spel är en oändlig produkt du köper som du kan plocka upp när som helst.
Medan på bio så konsumerar du en biobiljett, på krogen konsumerar du öl, en jämförelse med det hade kanske varit att gå på IT-cafe där du konsumerar speltimmar.

Sedan får jag personligen inte alls samma typ av nöjje av dessa olika aktiviteter.

Hävstången på användarantalet är ju massivt idag jämfört med 20-30 år sedan, Dessutom tjänar spelutgivarna ännu mer massivt på mtx/dlc.

Hävstången är enorm, och det enda som medförde någon egentlig merkostnad för den hävstång är fysisk utgåva.
Och den fysiska utgåvan är i princip utfasad till digital.

Jag tycker inte spel är för billiga, i min mening är allt över 500 spänn för dyrt gentemot hur sjukt mycket pengar dom tjänar.

Skrivet av Kalliban:

Jag tillhör gruppen och tycker spel är sjukt billiga för de timmars nöje de ger. Jämfört med en kväll på stan, ett biobesök eller liknande så är verkligen spel galet billigt. Jag skulle lätt kunna betala över tusenlappen för ett spel OM DET ÄR BRA OCH GER MIG MÅNGA TIMMARS NÖJE. Problemet enligt mig är att spel har ett standardpris alls. Rätt stor skillnad på ett linjärt 8h-spel eller ett 100h open world-lir. Dvs jag skulle gärna se fler olika pris beroende på spelen, idag har vi typ indiespel eller fullprisspel.

Du jämför dock bara med aktiviteter där du betalar per gång så hela jämförelsen får ju internal error.

Vad borde prisskillnaden på ett multiplayer lir som man kan spendera tusentals timmar i vara då ?

Är väl kul när det då och då kommer ett bra aaa spel, kan lätt köpa ett red dead redemption för 600 spänn.
Men det flesta som stora studios pumpar ut är ju ren re-hash dynga i min mening.

Spel för 700 spänn + ska tamigfan vara helt jävla perfekta, annars blir det refund direkt.
Och det har det blivit kan jag lova. Om nu inte det alternativet funnits så hade jag varit tvungen att pirata spelen för att testa och se om det är värt det.

Länge leve indie scenen!

Kanske köper om det kommer på steam, så jag kan refunda det utifall att.

Svårt att rangordna, men en sak är säker, lara craft hamnar inte i top 10 för mig någonstans.
Att gordon freeman och duke nukem inte är med säger ju allt om listan

Skrivet av Molotov:

Är ju inte Lars som är ensam skyldig till det.

Onekligen, men det spelar ingen roll när det kommer till sånt.