Moon Studios bekräftar att Ori 3 inte är under utveckling

Robot
Moon Studios bekräftar att Ori 3 inte är under utveckling
Medlem

No Rest for the Wicked kan blir riktigt bra. Hoppas de lyckas göra det rätt

Medlem

Ori spelen är nog dom vackraste och mest känslosammaste spelen denna 39åring har spelat.
Men håller med dom att Will of The Whisps sluta väldigt bra, man behöver inte köra en trilogi bara för att, låt storyn bestämma hur många spel som ska släppas.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Ori spelen är nog dom vackraste och mest känslosammaste spelen denna 39åring har spelat.
Men håller med dom att Will of The Whisps sluta väldigt bra, man behöver inte köra en trilogi bara för att, låt storyn bestämma hur många spel som ska släppas.

Denna 39-åring håller med till fullo.
Sluten i båda spelen visste verkligen hur man drar i tårkanalerna.

Medlem

Ori-spelen är metroidvania-magi! Plattformandet är exeptionellt bra, tillika den handmålade grafiken, för att inte nämna striderna. Hoppas verkligen de återvänder till genren.

Medlem

Kul när studios vågar gå vidare och inte fastnar i samma spelserie.
Tycker att No Rest for the Wicked ser ut att bli en härlig tolkning av en ny genre från deras håll.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Ferren:

Ori spelen är nog dom vackraste och mest känslosammaste spelen denna 39åring har spelat.
Men håller med dom att Will of The Whisps sluta väldigt bra, man behöver inte köra en trilogi bara för att, låt storyn bestämma hur många spel som ska släppas.

Nu blir jag orolig över mitt minne. Jag får nämligen för mig att jag tyckte slutet i tvåan var betydligt sämre än det första spelet, pga följande:

Vill minnas att man spöar antagonisten, som haft en traumatisk uppväxt, och that's it. Jag hade hoppats på att det skulle bli ett mycket finare slut. I första spelet är väl antagonisten en förälder som skyddar sitt/sina barn, som väl protagonisten sen tar hand om och som är spelbar i tvåan?

Medlem
Skrivet av Mr. A:

Nu blir jag orolig över mitt minne. Jag får nämligen för mig att jag tyckte slutet i tvåan var betydligt sämre än det första spelet, pga följande:

Vill minnas att man spöar antagonisten, som haft en traumatisk uppväxt, och that's it. Jag hade hoppats på att det skulle bli ett mycket finare slut. I första spelet är väl antagonisten en förälder som skyddar sitt/sina barn, som väl protagonisten sen tar hand om och som är spelbar i tvåan?

Antagonisten var snäppet sämre än första spelet gällande bakhistorien, det håller jag med om. Men Om vi ser på vad som hände med Ori så kändes det som ett värdigt slut. Plus att alla blir gamla och försvinner ur bilden.

Medlem

Vill ha mer magisk musik och stämning.

Medlem

Om det kommer ett nytt spel tror jag det blir en ny karaktär i och med hur andra spelet slutar. Det borde väl rimligen inte ens heta Ori, om det inte utspelar sig före första spelet.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

1
Skriv svar